Kokemuksia kasvissyönnistä?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Niitä kuuluu välttää mutta ei Lispen mainitsemien syiden takia. Prosessoitu ruoka sisältää usein paljon suolaa ja lisättyä sokeria.
Ravinto on prosessoitu kun se vaikka leikataan kahtia tai muuten käsitellään. Yliprosessoitu tuote sisältää muun muassa täyteaineita/addiktoivia kemikaaleja yms.

Jatka vain opiskelua, sulla ei ole homma lähellekään lapasessa. Kannattaa lähteä siitä liikkeelle, että otat selvää mitä ravintoaineita ihminen kaikkiaan tarvitsee ja sitten valitset kokoruokaa sen mukaan.

vierailija
Ravinto on prosessoitu kun se vaikka leikataan kahtia tai muuten käsitellään. Yliprosessoitu tuote sisältää muun muassa täyteaineita/addiktoivia kemikaaleja yms.

Jatka vain opiskelua, sulla ei ole homma lähellekään lapasessa. Kannattaa lähteä siitä liikkeelle, että otat selvää mitä ravintoaineita ihminen kaikkiaan tarvitsee ja sitten valitset kokoruokaa sen mukaan.
Minulla on oikeaa tietoa ja luotan siihen sinun hörhöilyn sijaan.

• Haha
Reactions: Lispetti
vierailija

Tää nyt oli vähälihaisempaa ruokaa käsittelevä ketju. Sun mielipiteet tiedetään. Harva niistä piittaa. Eiköhän täällä löydy 100 muuta ketjua jossa voit mouhota tota eläinrasvan ilosanomaa.

Ite en jaksais olla vegaani, jotkut jutut saa parhaiten lihasta, mut sitä ei tartte syödä paljoo eikä usein.

• Vau!
Reactions: Lispetti
vierailija
Tää nyt oli vähälihaisempaa ruokaa käsittelevä ketju. Sun mielipiteet tiedetään. Harva niistä piittaa. Eiköhän täällä löydy 100 muuta ketjua jossa voit mouhota tota eläinrasvan ilosanomaa.

Ite en jaksais olla vegaani, jotkut jutut saa parhaiten lihasta, mut sitä ei tartte syödä paljoo eikä usein.
Punaista lihaa enintään 350 grammaa viikossa.

Minulla on oikeaa tietoa ja luotan siihen sinun hörhöilyn sijaan.
Oikeaa tietoa.🤣
Kai tiesit, että ihminen tarvitsee elektrolyyttejä? Kyllä sitä suolaakin on siis hyvä ottaa!

Ainiin, mutta sinä et tarvitse suolaa kun vedät niin paljon yliprosessoitua suolahiilarihöttöä, että suolakiintiösi täyttyy muutamasta suupalasta.

Mä sentään annoin ihan hyviä vinkkejä. Mitä sinä osasit antaa.🤔

Kerttu alko vetämään lihaa, koska meni heikkoon happeen puppusafkalla.

Lukuisat ihmiset ovat parantaneet itsensä kaikenlaisista sairauksista: autoimmuunitaudeista ja metabolisista sairauksista/häiriöistä yms. syömällä rasvaista lihaa, suolaa ja vettä. Sitä kutsutaan eliminaatiodieetiksi/lion diet. Muissa maissa kuin Suomessa tämä alkaa olla jo jopa näkyvää. Kokemuksia on valtavasti!

Tätä ei tietenkään tarvitse uskoa tai koittaa jos ei halua, mutta, jos joskus sairastutte niin ehkä kannattaisi tutkia asiaa?
Pahimmassa tapauksessa kehonne saa vihdoin ravintoa ja parannutte sairauksista kuten lukuisat muut ihmiset. On olemassa lääkäreitä/tutkijoita joilla on näyttöä, että ihmiselle sopiva ravinto parantaa.
Itselleni tämä ei tullut yhtään yllätyksenä koska niin paljon suomalaisillakin on puutostiloja, että he sairastuvat. Ihmiset syövät kuin siat nykyään (yhtä useasti ja mitä vain joku keksii syöttää), mutta, ihmiset eivät saa ihmiselle optimaalista ravintoa, mikä pitäisi kehon ja hormoonit terveenä ja balanssissa. Kuitua tuputetaan myös joka tilanteessa, mutta unohdetaan kertoa että kuidut blokkaavat ravinteita.

Monia hassuja väitteitä ja hokemia on opetettu vuosikymmeniä, mutta onko niissä oikeasti kyseenalaistsmisen varaa…tätä kannattaa ihan avoimin mielin miettiä…minun mielestäni on, ja kyseenalaistan vahvasti useita eri väitteitä ja uskomuksia koska ne perustuvat uskomuksille ja väitteille.

Me kokeiltiin joskus viitisen vuotta sitten kuukauden pätkä.

Painolle ei tapahtunut, kummallakaan, mitään eikä olokaan muuttunut suuremmin. Oli ehkä useammin nälkä ja mielitekoja.

Mutta oli siitä se hyväpuoli, että keksi useita uusia kasvisruokia jotka jäivät pysyvästi ruokavalioon. Esimerkiksi nyt kun porkkanat ovat tuoreita ja makeita on pakko tehdä herkullista porkkana-mantelilaatikkoa :p

Sanoisin, että kun uudet ravintosuositukset tulevat voimaan, niin taitaa olla usealla tilanne se, että kun on ängennyt sen suositellut VÄHINTÄÄN 500-800 grammaa kasviksia/marjoja/hedelmiä massuunsa ni on melkis sama mitä sen lisäksi syö. Ei mahdu enää paljoa pihviä tai makkaraa eikä oikein mitään muutakaan.

Musta nyt ei ihan kasvissyöjää saisi tekemälläkään, mutta etenkin punaisen lihan määrää olen vähentänyt huomattavasti. Ja myöskin näitä ns. yliprosessoituja tuotteita. Siis vähentänyt, kyllä erilaista makkaraa kesällä menee kuitenkin ja en aio siitä tinkiä.

Joskus olen 1-2 kuukauden erikoisruokavalioita koittanut. Täytyy sanoa, että kun 2 kuukautta olin täysin ilman punaista lihaa (ja muutakin lihaa todella vähän) ja lisäksi ilman ylimääräisiä sokereja (tarkoitan siis karkkia, pullaa, virvoitusjuomia tms.) niin kyllä se mulla tuntui olossa positiivisesti. Ja painokin tosiaan laski useita kiloja, vaikka liikuin tuolloin todella vähän.

Nykyään kun liikun taas paljon enemmän, niin paino on tullut kohisten alas kohti omia tavoitelukemia. Ruokavalioon en hirveesti kiinnitä huomioita. Punaisen lihan pyrin pitämään kohtuudessa ja muuten panostamaan. Suolaa käytän hyvin hillitysti.

Painoin "parhaimmillani" 120 kg, toki se peruspaino oli jotain 115 kg. Tuohon pääsin kun oli vähän vaivoja. Nyt lähestytään 100 kilon alitusta. Aattelin sinne alta sadan jäädäkkin sitten. 190-senttinen oon kuitenkin suunnilleen, joten mielestäni semmonen 90-95 on mulle aika optimipaino.

Yhteistyössä