kokemuksia kaivataan,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana?

Vieras
Olisin tosi kiitollinen jos joku viitsisi vastata minulle.

Eli lopetin pillerit heinäkuussa. Eka kierto oli 9 päivää pidempi kun pillerikierto eli 37 päivää. Luulin jo olevani raskaana kun menkat ei alkaneet millään, ja negan testin tein viime su.

Menkat alkoivat sitten maanantaina, mutta kunnon vuoto kesti vaan päivän, ja tiistaina ei sitten tullut enää mitään, vähän rusehtavaa vuotoa, samoin ke. Yleensä pillerimenkatkin kestää n. 5 päivää.

Olo on ollut välillä huono. Rintojen aristus lieveni menkkojen alettua mutta nyt on palannut siten, että esim mahallaan nukkuminen aristaa vähän. Olo on todella väsynyt ja välillä etoo. Vatsa on turvonnut.

Mietin lähinnä sitä, että onko mahdollista että sittenkin olen raskaana ja tein testin liian aikaisin. Kovasti raskautta kyllä yritettiin viime kierrossa. Mutta voiko tuollaisia menkkoja tulla jos on raskaana. Minulla oli kyllä ihan menkkakipujakin.

Varmuuden saat vain tekemällä uuden testin. On olemassa mm. varhain päättyviä kaksosraskauksia, joissa toinen kaksosista poistuu ja toinen jää jäljelle. Testit ovat kyllä hyvin herkkiä raskaushormoni hcg:lle, joten todennäköisintä lienee, että kehosi vasta palautuu pillereistä. Lopettamisen jälkeen vie helposti useamman kuukauden ennen kuin normaali kierto palautuu.

Yhteistyössä