Kokemuksia juurihoidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkään hammaslääkäreitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkään hammaslääkäreitä

Vieras
Itse joudun menemään juurihoitoon, mutta minua pelottaa millaista se on? Sattuuko ihan mielettömästi vaikka ottaisi puudutuksen? Onko kallista? Paljonko yksityisellä maksaa noin?

Mulle (hammaslääkäripelkoiselle joka aikoinaan jouduin ottaan rauhottavan ennen lekuriinmenoa) juurihoidot on olleet tosi helppoja. Ei satu, se kanavien putsaus vaan tuntuu semmosena "rassaamisena"ku ne putsaa sitä kanavaa ees taas, mutta viimeksikin kun se kesti suht pitkään ni olin nukahtaa siihen...Huomattavasti mukavempaa ku olla porattavana.

Ja lisään että mulle on tehty tässä viime vuosina 3 juurihoitoo...taitaa hampaat lahota suuhun mutta onneks sentään saa hoitoa ja sinne kannattaa mennä ennenku on myöhästä.

Mulla saatiin juurihoito juuri valmiiksi. Juurihoitoa ei voi tehdä kerralla valmiiksi eli käyntejä tulee muutama (3-5). Itse kävin julkisella ja koko rumba maksoi vain reilut 200 mutta yksityisellä tuskin alle 500 pääsee.

Hammaslääkärin mukaan kaltaisiani tapauksia tulee ehkä kerran 10 vuodessa eli puudutus ei tehonnut lainkaan. Ensimmäisellä kerralla hammas porataan ontoksi ja hampaasta tuhotaan hermot ja juurikanavat puhdistetaan. Minulla se hermojen repiminen tehtiin siis käytännössä täysin ilman puudutusta joten se sattui ihan HEL-VE-TIS-TI!
Myöhemmillä käynneillä ei enää tuntunut missään koska hermoja ei enää ollut.

Mulla ei ainakaan juurihoito ole koskaan sattunut, kun on puudutettu. Sen sijaan yksi hammas ei tullutkaan hoidettua kunnolla, vaan yksi juuri jäi hoitamatta ja jouduttiin avaamaan hammas uudestaan, oli tosi kipee ennen uusintahoitoa. Ja sit siitä hampaasta lähti noin puolen vuoden kuluttua paikka, juurihoidettu hammas kun on kuollut, eikä niin kestävä paikattuna kuin elävä hammas. Mutta toki siihen sit laitettiin uusi paikka, ja nyt ainakin pysynyt ihan hyvin.

mulle tehty yhteen hampaaseen yksityisellä juurihoito ja maksoi monta sataa koko paska.
Hammas oli erittäin tulehtunut,joten tuskallista se oli minulle. Eivät alkaneet repimään pois kun oli poskihammas keskellä,jos ois ollu tain hammas ni sit ois repineet. Mut hengissä siitä selviää kuiteskin. Tsemppiä!

Yksityisellä tehtiin kahteen hampaaseen juurihoito. Hintaa per hammas 200-250e kelakorvauksen jälkeen. Hinta riippuu paljon yksityisestä. Käyntejä tuli noiden kahden hampaan osalta muistaakseni 4.

Mä kävin pari vuotta sitten, ja oli ihan piece of cake.
5 käyntiä se vaati, mutta oli täysin kivutonta ja onnistuin jopa relaamaan siellä hammaslekurin tuolissa järjettömästä hammaslääkäripelosta huolimatta.
Oli hiton hyvä lääkäri!

Mä nyt kysyn tässä samalla..milloin täytyy tehdä juurihoitoa?vai onko se kaikilla edessä jossain vaiheessa?mulla ei ylipäätänsä reikiäkään oo ollut kun 4 ja nekin oli kaikki samalla kertaa..(anoreksia oksentelun jälkeen)

Yhteistyössä