kokemuksia ja apua tarviisin nyt! miten järjestää kivat ja suht edulliset häät : )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pääseeköhänmorsiameksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pääseeköhänmorsiameksi?

Vieras
suunnitellaan häitä.yhdessä on asuttu jo vuosia ja lapsiakin on.ollaan sitä mieltä että hirveen paljon ei haluttais laittaa rahaa häihin.että semmoset suht edulliset saataisiin..olisi mukava jos kertoisitte mulle vinkkiä tai miten itse ootte tehneet ja järjestäneet ja paljonko on maksanut..: )

Bändiä ei ole pakko olla eikä limusiini kuljetusta. Kuvia ei ole pakko ottaa liikkeessä. Vertailkaa pitopalveluiden hintoja.. Täällä saa seurakuntatalolla pidetyissä häissä ruoat ym emännän palkan hinnalla..
Kukissa on helppo myös pihistää. Vuokrapuku.

no meillä oli pienen budjetin pikahäät,eli siis päätös tehtiin nopeaan ja säästöjäkään ei paljoa ollut,tosin meillä vieraita oli n.30 eli aika pienet myös.juhlat pidettiin meidän lähellä olevassa lomakylässä,sieltä pitopöytä henkilömäärän mukaan ruoasta maksu,ei paikkavuokraa,ja henkilökunta oli aamusta yömyöhään palvelemassa,itse soitettiin musiikkia eli ei mitään bändiä,puvun kasasin vanhoista kankaista,esim.meiän poikien juhlaliivit oli tehty vahoista verhoista,ja mun mekko kirppikseltä ja vanha tunikapaita ja semmonen hartiahuivi,sormus on 3 pikkutimantin kultasormus mut just mulle passeli.Lisäksi jatkot vietettiin lomakylän mökillä johon tein itse syötävät ja vietiin juotavat.ja kivaa oli.Kokonaisuudessaan rahaa meni n.800e joka on mielestäni aika vähän onnistuneista juhlista

Jos ei halua ihan luksusta niin tarjolle perusruokaa eikä mitään kovin monimutkaista ja kalliista raaka-aineista (laatikkoruokaa, vaikka savustettua lohta, lihapullia ja perunaa, salaatteja). Puvut esim vuokraamosta, jos tutuissa on kampaajaa tai meikkaajaa niin siinäkin säästää jo paljon. kimppu niistä mitä kukkakaupassa tähän aikaan vuodesta parhaiten tarjolla... myös valmiissa kimpuissa on näyttäviä ja huom edullisemmin. Esim tähän aikaan vuodesta saa suht edullisesti näyttävän kimpun oranssia, punaista ja vihreää yhdistelemällä.

Puvuissa säästää, jos ne esim. vuokraaa eikä osta omaksi.
Vierasmäärää kannattaa harkita - tarvitaanko paikalle kaikki serkun kummin kaimat jne, vai riittääkö ihan lähin perhepiiri?
Valokuvaus, voiko sen hoitaa joku sukulainen / tuttava?
Voiko tarjoiluja tehdä itse, saako apua esim. omilta vanhemmilta / tulevilta appivanhemmilta?
Häiden pitopaikka, seurakuntasalit ovat usein edullisempia kun pitopalvelun tilat jne.
Tuttava / sukulainen kannattaa houkutella DJ:ksi, jos haluaa musiikkia. Samalla hän voisi toimia ikäänkuin seremoniamestarina ja tehdä pieniä välijuontoja.

Yhteistyössä