Kokemuksia Hyvinkään sairaalassa synnyttämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miska2008
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miska2008

Vieras
Olisin kiinnostunut kuulemaan synnyttäjien kokemuksia Hyvinkään sairaalasta?

Itsellä syntyi esikoinen Kätilöopistolla -06 ja nyt edessä synnytys Hyvinkäällä syyskuussa.

Kertokaa kokemuksia!

Hyviä ja huonoja puolia.
Hoitajista, lääkäreistä, osastosta, palvelusta, synnytyksestä, imetysohjauksesta, lapsen hoidosta, mahdollisesta lapsen hoidosta lastenosastolla, kaikesta mikä liittyy synnyttämiseen ja lapsivuodeaikaan.

Imetysopastuksen puuttesta olen kuullut Hyvinkäätä muutenkin moitittavan. Täytyypä varmasti hankkia tietoa sitten muualta. Kokemusta on onneksi jo yhdestä lapsesta..

Oliko tuolloin mahdollisuutta käydä tutustumassa tiloihin etukäteen?
Nykyään ilmeisesti ei ole! Kummallista!

itse olin siellä 2007 huhtikuussa.. :)
mun mielestä siellä kyllä asiat hoidettiin mallikkaasti. mulle sattui hyvät lääkärit ja kätilöt. osastolla oli kanssa mukavaa porukkaa. :)

ainoa mikä minuu häiritsi niin synnytyssalissa oli kylmä.. :/ monet muut sanonu samaa.

remonttia siellä on tehty, en tiedä missä vaiheessa se nyt etenee vai onko jo valmis. itse taas menossa kesäkuussa sinne. :)

Synnytin siellä 02 ja 03, silloin oli mahdollista käydä tutustumassa tiloihin.
Ei kauheen positiivinen mieli jäänyt kyseisestä paikasta. Imettää piti, mutta neuvoja ei siihen saanut... lisämaidon hausta sai aina syyttävät katseet ja kysyttiin, että yrititkö edes imettää.
Vierihoidossa piti vauvat olla ja suihkun ajaksi, jos kysyi vauvan jättämisestä vauvanhoitohuoneeseen, niin kysyivät meneekö kauan.
Mahtui sinne joukkoon kuiteski pari mukavaakin hoitajaa.
Vaatimalla sitten sai lopulta jonkun hoitajista opastamaan imetystä.

Hyvinkäällä oon kävässyt synnyttämässä syyskuussa -06 ja syyskuussa -07, enkä voi kuin kehua ja kiittää. :D Kätilöt ja muu henkilökunta oli mukavaa ja ammattitaitoista porukkaa. En tiedä vaikuttaako se, että ite tykkään olla "helppo potilas". ;)

Ei pitäisi olla mitään jaottelua helppoihin ja vaikeisiin potilaisiin, vaan kaikille tasapuolinen kohtelu. Se yökkö oli järkyttävä tapaus, mulla piti tosissaan suuttua, että sain apua vauvan rauhoittamiseen!!!

Mä oon pari kamalempaa kokemusta kuullut ja siksi oon valinnut aina Kätilöopiston. :whistle:
Sattuuhan niitä jokapaikassa, mutta Hyvinkää on pelottava.
Yhden kerran siellä potilaana ollut. Kiireellisessä leikkauksessa.

synnytin siellä lokakuussa -06 ja ihan hyvät muistot jäi. Synnytyksessä oli mukana aivan ihana kätilöopiskelija. Osasto oli ääriään myöten täynnä ja eipä siellä paljon hoitajia näkynyt jos niitä ei vartavasten luokseen kutsunut. Synnytys käytiin tosin läpi yhden hoitajan kanssa.
En tiedä miksi Hyvinkäästä liikkuu niin paljon negatiivistä juttua?

Synnytin Hyvinkäällä lokakuussa 2007. Ja ei voi muuta kuin kehua sairaalaa!!
Itse sain parasta mahdollista hoitoa ja opastusta henkilökunnalta.
Ensimmäisenä yönä kyselivät kovasti haluaisinko nukkua, jos he ottavat vauvan hoitoon yön ajaksi. En raaskinut kuitenkaan antaa!
Lääkäri kävi myös juttelemassa dramaattisesta synnytyksestäni kanssani, jotta ei olisi jäänyt traumoja. Sen asian koin erittäin positiiviseksi, kun sain kysellä ja käydä läpi vielä synnytyksen tapahtumat.
Ruoka oli erittäin hyvää!!
Kiitokset vaan Hyvinkäälle loistavasta elämäni ensimmäisestä sairaala kokemuksesta!!

Kiitos kaikille vastanneille!

Tosi kiva kuulla, että on noinkin paljon positiivisia kokemuksia Hyvinkäästä.
Olen itse käynyt vkon 12 ja 20 ultrat Hyvinkäällä tähän mennessä.
Hoitajat on molemmilla kerroilla antaneet ammattimaisen kuvan. Muutoin kaikkea pientä epäkohtaa, mikä ei ole herättänyt minussa luottamusta kyseistä sairaalaa kohtaan. Voi tietty johtua myös meneillään olevasta remontista. Odotustilat käytävillä, opasteita osastoille ei ole edes aulassa, käsidesejä ja roskiksia saa etsiä..Nämä ei tietty suorasti vaikuta synnytykseen, mutta ovat asioita, mitkä luovat ilmapiiriä.

Kätilöopisto antaa mun mielestä nykyaikaisemman ja lapsi/äitimyönteisemmän kuvan toiminnastaan.

Onko kenelläkään kokemuksia lastenosaston toiminnasta tai synnytysosaston ja lastenosaston yhteistyöstä?
Meillä esikoinen joutui muutamaksi päiväksi lastenosastolle, koska kakki lapsiveteen.

Mistähän tosiaan mahtaa johtua, että Hyvinkäästä liikkuu niin paljon negatiivista juttua?

Synnytin Hys:ssa helmikuussa -06 ja kokemukset synnyttäneiden osastolta jäivät hieman negatiivisiksi. Koin jääneeni melko lailla oman onneni nojaan lapsen synnyttyä, imetyshojaus oli olematonta, samoin vauvan hoidon ohjaus. Vaipanvaihto ja napatyngän puhdistus näytettiin pyynnöstä miehelle, mun kanssani sitä ei "ehditty" käydä läpi.

No ei mekään kättärillä saatu opastusta noihin napajuttuihin jne kun vasta pitkän kyselyn jälkeen joku hätäseen vähän näytti. Ei sitten sen ohjeen mukaan osattu kotona hoitaa oikein napaa. Moni muukin juttu meni ohi ja naapuri kyllä sai opastusta, me jouduttiin tinkaamaan. Että kiitosta ei se paikka saa tuosta puolesta. Minä taas olen kuullut hyvinkäästä kehuja.

Yhteistyössä