Kokemuksia hormonikierukasta

• Viestiketjun aloittaja Mirena
  • Ensimmäinen viesti
Mirena
Yritin saada vastauksia jo aikaisemmin eri foorumissa, mutta se ilmeisestikin oli ihan väärä paikka. Kokeillaan ,onnistuisiko täällä.
Olen lääkärini suosituksesta vaihtamassa pillereitä Mirena-kierukkaan. Haluaisin tietää kokemuksianne kierukan vaikutuksesta halukkuuteen. Aikoinaan olin kovinkin aloitteellinen seksin suhteen, mutta pillerit veivät kaikki haluni. Kertokaa kokemuksen syvällä rintaäänellä, miten teillä on käynyt kierukan kanssa. Nyt elättelen toiveita, että saisin haluni takaisin ja yhtä odottavalla kannalla on varmasti miehenikin :)
Monet ovat kertoneet kokemuksiaan tiputtelusta ja hiusten lähdöstä yms., mutta minusta näitäkin tärkeämpi asia on oma parisuhteeni.

anelma
Minulle laitettiin hormonikierukka 5 kk sitten. Tiputtelua, hiustenlähtöä ym. ollut siitä asti, mutta seksihaluihin ei ole vaikuttanut, pikemmikin päinvastoin. Odotan vaan että menkat loppuis pian kokonaan. Eipähän olis nekään haittaamassa asiaa.

kukka
Mulle laitettiin n. puoli vuotta sitten hormonikierukka, ei tosin Mirena vaan testivaiheessa oleva kierukka. En ole huomannut seksihaluissa mitään muutoksia, pillerit vaikuttivat mulla seksihaluja vähentävästi. Muuten kierukka on ollut mahtava, kolmisen kuukautta oli tiputtelua, nyt on kuukautisen loppuneet kokonaan, kerran kuussa vain pientä tiputtelua. En ole kolmeen kuukauteen käyttänyt mitään kuukautissuojia!

Loistavaa on myös ettei tarvitse muistaa ottaa pillereitä vaan olo on tosi huoleton. Paino on noussut pari kiloa, mut se voi johtua muustakin kuin kierukasta..

Joka tapauksessa oman kokemukseni pohjalta suosittelen kyllä kierukkaa!

Yhteistyössä