P
Pelottaa
Vieras
Meillä epäillään nyt tällaista. Diagnoosia odotellessa ajattelin kysäistä, olisiko kohtalotovereita linjoilla.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja emppu:Ei ihan teini-ikäiseltä, mutta tutulla 25-vuotiaalla oli. Rankat hoidot, mutta nyt terve kolmikymppinen. Toipuminen diagnoosista työkykyiseksi vei noin vuoden.
Voimia teille!
Alkuperäinen kirjoittaja sissi:Mä sairastuin kyseiseen tautiin 17-vuotiaana. Hoidot kesti noin puol vuotta ja oli kyllä aika rankat. Mutta parannuin kuitenkin. Nyt olen 28 ja raskaana![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun mies sairastui 28 vuotiaaa Hodgkinin tautiin. Silloin meillä oli kaksi pientä lasta ja kolmas syntyi 9kk hoitojen päättymisen jälkeen. Hoidot kesti 6kk (sai sytoja yhtenä päivänä 3h kahden viikon välein). Oli hyväkuntoinen.
Silloi (eli vuonna 2006) kävin usein Suomi24:n jollain syöpä-aiheisella keskustelupalstalla itse hakemassa vertaistukea ja kokemuksia. Siellä palstaili silloin ainakin äiti, jonka tytär sairasti samaa tautia. Käsittääkseni heilläkin sujui hoidot hyvin.
Hodgkinin taudissa ennuste on todella hyvä nuorilla. Vasta yli 65 vuotiailla se hoito tehoaa heikommin. Hodgkinin tauti ei myöskään ole ärhäkkä uusiutumaan.