kokemuksia häntäluun murtumisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maranooka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maranooka

Aktiivinen jäsen
31.01.2005
2 602
0
36
Juup.. Epäilen että multa murtui häntäluu synnytyksessä reilu 3kk sitten.. Ikävä vaiva sinänsä mukavasta (ja helposta) synnytyksestä.. Taisin vaan innostua ponnistamaan liian reippaasti :whistle:

Onko kellään kokemusta siis tuosta murtumisesta?? Lähinnä kiinnostaisi tietää milloin olo (istuskellessa) vihdoin helpottaa...
:$

Itselläni murtui häntäluu...hmm...noin nelisen vuotta sitten.. Kaatua mätkähdin rullaluistimilla suoraan persuukisilleni... Noin vuosi meni että alkoi istuminen helpottaa. Mutta vieläkin tuo vaivaa. Eli kovin kauaa ei kovalla tuolilla kärsi istuksia.. Pitkällinen vaiva siis.

Täällä vähän samanlainen kokemus! Synnytys 05/04 ja istuminen oli kuukauden parin päästä toivotonta! Kävin hierojalla, ja se täti kertoi, että häntäluuni on ihan vinossa. Synnytyksessä ponnistin kyljellään ja se riitti. No, yritin pärjätä ja menin siis hierojalle vasta vauvan ollessa 5kk. SIsukas olin tuskieni kans :) Hieroja käänsi häntäluun suoraan -- tuntuuuiii!!! -- ja sitten pystyin taas istumaan. Suosittelen, että käännyt jonkun "hoitsun" puoleen, ei sellasta kipua kannata pitkään katella!

olisko mulla kans jotain murtumaa. synnytyksestä on jo yli 3kk mutta vieläki sattuu istuessa ja kakatessa häntäluuhun. Kakkaaminen oli niin tuskaista ekan kuukauden että tuli vedet silmistä..

Mulla myös murtui just synnyttäessä, karmee poksahdus vaan kuului.

Siinä se muutaman kuukauden kuluttua hiljalleen alkoi helpottaa. Seuraavassa synntytksessä vääntyi taas vähän ja oli arka reilun viikon

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2005 klo 20:11 Pampula kirjoitti:
Mulla murtui ratsastaessa kun putosin pepulleni. Aikaa kohta 15 v ja vasta nyt viime vuosina oon voinut sanoa ettei vaivaa enää vaikka istumatyötä teen. Mutta oli kauan hankala!
Miten kauna meni kun kykenit ratsastamaan jälleeen?

moi. poikani syntyi 14.8.03 ja häntäluuni murtui sitten poikaa ponnistellessa. Ensiksi minulle sanottiin lääkärissä että ei häntäluu voi murtua synnytyksessä, että se on vain jotain muuta kipua, mutta kyllä se vaan voi. Olen juossut lääkärissä kipujen takia, mutta eipähän tälle mitään voi. Vieläkin siis kipu on suuri ja tulee varmasti olemaan vielä pitkään. En pysty vieläkään istumaan kunnolla ja jos istun kunnolla koko #&%£$!*, niin häntäluu vain muljuu ja naksahtelee kummallisesti. ja murtuma on vaikuttanut myös alaselkään joka on nyt siis myös kipeytynyt kun ei pysty istumaan kuin puolella pakaralla. Nyt olen menossa fysioterapeutille, josta toivottavasti on hyötyä. Inhottaa kun tuo vauvakuumekkin painaa päälle ja kun synntyksestä jäi niiiin kamalat muistot niin taitaa lapsen teko siirtyä monen vuoden päähän :(.

Yhteistyössä