Kokemuksia Futon-sängyistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinii harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tinii harmaana

Vieras
Himoitsen kovasti tollasta KUNNOLISTA futonia tämän hetkisen jenkkisängyn tilalle. Selkä huutaa hoosiannaa joka ilta kun siihen itsensä kellistää ja uskoisin et futon vois olla ratkaisu tähän ongelmaan.

Harkinnassa ois cocos/cotton patja.

Kaikenlaisia kokemuksia otetaan vastaan :)

HUOM! Ikean futonit yms halpis mallit ei nyt liity tähän asiaan mitenkään :P

Meillä on ollut futonpatja 7 vuotta. Taitaa olla nyt 9 cm + petari, ei mitään valittamista. Krooninen selkävikakin on historiaa (skolioosi). Aika kova, mutta siihen tottuu parissa viikossa.

Futon-sänkyä ei ole. Mutta ehkä patja kiinnostaa enemmän?

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii harmaana:
HUOM! Ikean futonit yms halpis mallit ei nyt liity tähän asiaan mitenkään :P

Se ikea on ihan helvetin hyvä.

TEstitulokset:

Jousettomat patjat
Sultan Forsbacka 179 ? 4
Dreamzone Gold F30 279 ? 3,5
Sultan Forestad 109 ? 3
Tempur Kombi 1195 ? 3
Svane Classic 1263 ? 3
Svane Classic 1263 ? 3
Svane Classic 1263 ? 3

Kyllä Liisa lisänimetön, patja tärkein :)

Just tällasta olen kuullutkin että pari ekaa viikkoa voi mennä ihmetellessä mutta sitten ei vaihtais pois.
Enemmän huolettaa toi äijänkäppänä että miten se tottuu, kun on aika prinsessa herneen päällä jos vähänkin on huono nukkua jossain vieras-paikassa :D

Qaz, mullaon itselläni ollut sellainen ja ei se kyllä ollut mitenkään verrattavissa noihin kunnollisiin patjoihin mitä oon kokeillut pikaseen...

Meillä 7cm paksut Futon Bed Shopin patjat...mulle on liian kova kyljellään nukkuessa, selällään ok. Mies kyllä tykkää patjoista, mut mä aion ne myydä, koska haluan pehmeämmät. Haluatko ostaa ;)

Meillä oli ennen hyvä futonpatja, muutettaessa se piti jättää toiseen maahan :'(

Edelleenkin haaveilen sellaisesta. Futon on just parasta mulle, mieskin tykkäsi siitä todella paljon. Tuttavani tosin sanoi että futon on hyvä ainoastaan normaalipainoisille ja laihoille, ylipainoisille kuulemma huono selälle (tää oli siis hänen omakohtainen kokemus). Siitä en tiedä, me ollaan normaalipainoisia.

^Mä oon toista mieltä...Ite oon laiha ja mulla kipeytyy kylkiluut tuolla nukkuessa (kyljellään siis). Miehellä sen sijaan on omasta takaa pehmusteita eikä pidä lainkaan liian kovana :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kippu:
Vai hetkinen...olikos ne sittenki 7 kerrosta, ei senttiä. :) Kyllähän ne nyt ainakin 10-15 cm paksut on!

No mä vähän jo ajattelinkin, että olipas ne ohkaisia :D

Kiitos tarjouksesta mutta taidetaan ostaa ihan uudet vaikka niihin iso summa uppoaakin niin kyllä sen satsaa mielellään paikkaan jossa viettää hyvin suuren osan elämästään!

Kiitos kaikille vastauksista, kiva kun täältäkin löytyi tyytyväisiä futon-friikkejä :)

Minä olen nukkunut futonilla 20 vuotta, koko perhe nukkuu nykyään funtoneilla. Uusin on sellainen, missä on kookoskuitua keskellä, se on täyspuuvillaista vähän keyempi. Maassa nukkumisen jälkeen futon on paras paikka maailmassa nukkua :) Ainoa huono puoli on painavuus, en jaksa raahata sitä yksin pihalle pieksettäväksi.

Yhteistyössä