Kokemuksia Essuresta??????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lauha"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lauha"

Vieras
Löytyisikö täältä ketään jolla kokemusta/tietoa Essure-toimenpittestä (olihan tuon niminen)?

Olen 34v ja lapsiluku on täynnä. Essure voisi olla hyvä, mutta muutama juttu mietityttää..

Voinko saada Essuren julkisen kautta tämän ikäisenä? Miten minun kuuluisi menetellä (perhesuunnittelukeskus vai mikä)?

Kuinka paljon Essure kustantaa julkisella ja entä yksityisellä?

Jostain luin, että "klipseissä" on nikkeliä. Sopiiko Essure nikkeli allergisille?

Hienoa jos joku osaisi vastailla ja mielellään kuulisin muutenkin kokemuksia, miten toimenpide meni ja mikä on ollut vointi sen jälkeen. :)

Hei, minulle tehtiin Essure pari kuukautta sitten Jorvissa. Ja supertyytyväinen olin ja olen edelleen :)
Lähetteen sain synnytyksen jälkeisessä jälkitarkastuksessa eli neuvolasta/tk:sta kannattaa kysellä.

Itse olen 36v ja kolme lastakin on maailmaan putkahtanut.
Toimenpide oli helppo ja täysin kivuton. Tiedän toki ihmisiä, joilla se voi sattua, mutta minulla ei mitään tuntemuksia, ei siis yhtään mitään. Implanttien laitto kesti 3 min ja näin koko toimenpiteen kuvaruudulta. Sen jälkeen vajaa puolisen tuntia aulassa odottelua ja sitten ajoin itse kotiin. Loppupäivän oli pientä menkkamaista tunnetta alavatsalla, mutta seuraavasta päivästä eteenpäin kaikki jatkui ihan normaalisti.
Kuukautiskierto ja menkat ihan normaalisti tulleet. Nyt vain odotellaan reilun kuukauden päästä oleva jälkitarkastusta. Ai niin ja maksoi hieman päälle 90€. Suosittelen :)

Mulle tehtiin noin pari vuotta sitten Essure. Silloin olin 33v. neljä lasta ja ihan kunnalliselta puoleta suht nopeesti pääsin. Päiväkirurgiassa tehtiin, mutta ei siis kuitenkaan kirurgisesti kuin alakautta ne implantit. Mul sanoi heti, et hyvin onnistui. Mitään ongelmia ei oo ollu. Kuukautiset edelleen säännölliset ja suht helpot kuin mulla ennenkin. Tyytyväinen olen ollut, ilmeisesti kaikil ei mee yhtä mutkattomasti.

Mulla laitettiin 31 vuotiaana. Pari hankalaa raskautta joten vaihtoehto oli selkiö.

Toimenpide kivuton. Jälkeen menkkakipumaisia juilaisuja päivän pari. Nyt operaatiosta 9 vuotta eikä mitään ongelmia.

Netti pursuaa negatiivisia juttuja essuresta. Mä en voi yhtyä heihin...

Mulle laitettiin muutama vuosi sitten. Helppo toimenpide, humausnukutuksessa laitettiin. Jälkikivuista selvisi parilla buranalla eikä sen jälkeen oo ollut mitään ongelmia.

Suosittelen!

Yhteistyössä