Kokemuksia: Emmaljunga ja Brio -yhdistelmävaunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tullero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tullero

Vieras
Moi!

Olen ostamassa toukokuussa syntyvälle esikoiselle yhdistelmävaunuja. Haluan rattaat kovalla kantokopalla. Lisäksi haluan kunnon metallisen tavarakorin ja ilmatäytteiset renkaat.

Vaihtoehdoiksi olen ajatellut Emmaljungan Classic Sport -mallia tai Brion Kombia. Onko teillä kokemusta kyseisistä vaunuista - hyvät ja huonot puolet, entä hinta? Sain hinta-arvion Emmaljungan yhdistelmästä ja se oli 585e (rattaat ja kova kantokoppa).

Lisäksi kysyisin mielipidettä Emmaljungan lämpöpussista - onko tarpeellinen? Myyjä ainakin sitä suositteli. Ja toiseksi kysyisin kokemuksia Emmaljungan Deluxe-hoitolaukusta. Onko se tarpeellinen vai tuputetaanko sitä vain, koska näyttää hienolta, kun on yhteensopivat rattaat ja laukku (kuten mieheni asian ilmaisi). ;)

Kaikista kommenteista kiitollisena,
Tullero

Tosta hoitolaukusta; me ostettiin juurikin siksi että on sitten kivannäköstä... No, arvaa ollanko käytetty oikeastaan yhtään? Alkuun tietty, mutta se oli niin hankala kapsäkki, että ei toiminut. Meillä emmaljungan joku peruslaukku, makso 50€. Paremmin on asianajanut marimekon perusmusta laukku, ei ole edes niin tyylitön kuin noi hoitokassit ja lokerot ym paremmin toimivat. Kurkkaappa niitä hoitolaukun lokeroita, ja hoitoalusta jäi ihan ilman käyttöä.

Meillä käytössä emmaljungan duo smart vaunut. Käytössä on edelleen vaunukoppa ja poika mahtuu ihan hyvin talvitamineissa. Ikää pojalla nyt 8 kk.

Hoitokassia ei olla juurikaan paljoa käytetty aina joskus, kun ollaan kylään menossa niin olen pakanut tuohon vaunukassiin.

Meillä on Brion kombi kovalla kopalla (2005). Olen ollut erittäin tyytyväinen vaunuihin. Helpot kasata ja koota uudelleen. Ovat olleet monessa menossa/maastossa mukana.

Kova koppa toimi matkoilla neidin petinä. Tosin meillä isokokoinen tyttö ja koppa jäi aika varhain pienenksi. Olisikohan ollut n. 7-8kk. Tämän jälkeen on nukkunut ratasosassa (pohjalle olen laittanut taljan).

Tyttö nyt 14kk ja nukkuu edelleen ratasosassa. Ja tietysti vaunut muutenkin koko ajan käytössä. Tietystikään en voi antaa vertailuja kun ei ole kuin Briosta kokemusta.. Mutta ainakin nämä ovat hieman huokeammat kuin Emmaljungat.

Hoitolaukusta vielä.. Ostin netistä käytettynä Brion kovan hoitolaukun ja on edelleen käytössä. Alustallekin on ollut jonkun verran käyttöä etenkin huoltoasemilla/tavarataloissa/ravintoloissa kun näissä olevien hoitohuoneiden tasot ovat kovia ja kylmiä tai tosi sottaisia. Mukavampi laittaa tyttö harsolla suojatun alustan päälle. Suosittelen.

Toivottavasti tässä tuli hyödyllistäkin dataa.. Silmät ristissä kun kirjoittelen :-)

Meillä oli Brio Kombit, ilmarenkailla ja kovalla kopalla ja metallisella tavarakorilla. Olivat ihan loistavat vaunut kolmella tenavalla ja toimivat hyvin sekä vaunuina että rattaina ja autossakin kulkivat ihan mukavasti (Meillä ollut aina farkku Volvoja). Kunnes nyt ne jäivät (tyhjinä onneksi) auton töytäisemiksi ja vääntyivät. Kuosi kesti tuon viisi vuotta ihan hyvin, samoin runko. Nyt sitten hankimmekin uuden tulokkaan odotuksen vuoksi tuplat ja tottakai Briot, kokemukset on olleet hyvät.

Muistelen, että kun ostimme noita ekoja kärryjä, mulle kaupattiin kovasti mukaan lämpöpussia ja hoitolaukkua, mutta ei niitä sit otettu. Lämpöpussia ei ole tarttenut koskaan ja hoitolaukunkin hankin myöhemmin halvemman ja sähäkämmän värisen. Tosin tarvittaessa siihen käy ihan mikä tilavampi käsilaukku vaan.

Meillä briot, tyytyväisiä ollaan meillä tosin pehmeällä pussilla, et siihen en voi ottaa kantaa. Hoitolaukku pieni ja aina sekaisin liekö silti äidistä johtuvaa. Meillä on selläset kennopyörät ja rallattu niillä mosessa maastossa ja ne on ollu ihan ok. Pussissta aattelen niin että saathan pakkauksen( jos otat) mukana makuupussin ja meillä on sit rattaissa ollu talja. Ainoo mitä oon kaivannu niin työntöaisaa pitäs saada hiukan alaspäin, molemmat ollaan aika lyhyitä.