Kokemuksia ehkäisyrenkaasta??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tätä

Vieras
Hyvät puolet ja huonot??
Haluiaisin mahdollisimman vähähormonisen ehkäisyn mutta kierukkaa en halua ja rengas kuulostas ihan hyvältä, mutta en vaan tiedä ketään jolla ois käytännön kokemusta.

hyvinä puolina oli se että ei tarvinnu koko ajan muistaa (esim pillerit), huonoina puolina multa ainakin lähti kaikki halut ihan joka ikinen pienikin halu meni. jotkut miehetkin sen tuntee yhdynnässä toiset ei.

käytännössä ok, ei mitään valitettavaa.
Mutta henkinen tasapaino sai ison kolauksen, masennuin ja halut katosivat.
Ikinä aikaisemmin ei henkinen puoli ole oikutellut.
2kk tätä katsoin ja lopuksi päätin luopua renkaasta.
Meni kuukausi ja olin taas normaali oma itseni.

hyvinä puolina oli se että ei tarvinnu koko ajan muistaa (esim pillerit), huonoina puolina multa ainakin lähti kaikki halut ihan joka ikinen pienikin halu meni. jotkut miehetkin sen tuntee yhdynnässä toiset ei.

oliko sulla ennen rengasta käytössä hormoniehkäsy?
Mulla halut kateissa pillereiden kanssa ja se osasyynä siihen miksi haluisin vaihtaa matalampihormoniseen ehkäsyyn.

[QUOTE="vieras";23306566]käytännössä ok, ei mitään valitettavaa.
Mutta henkinen tasapaino sai ison kolauksen, masennuin ja halut katosivat.
Ikinä aikaisemmin ei henkinen puoli ole oikutellut.
2kk tätä katsoin ja lopuksi päätin luopua renkaasta.
Meni kuukausi ja olin taas normaali oma itseni.[/QUOTE]

Ja sulle kans; oliko sulla ennen rengasta käytössä hormoniehkäsy?

Muakin kiinnostais toi. Haluthan lähtee kaikkien hormonaalisten ehkäisyjen kanssa, joten siinä mielessä sama mitä käyttää. Mulle olis tärkeintä ettei mitään välivuotoja tule ja että menkkoja voi siirrellä miten haluaa. Niin ja tietty se, ettei tarvii joka päivä muistaa ottaa nappeja.

Kääntyi aina pitkittäin, välivuotoja riitti (ehkä just siksi kun ei pysynyt aloillaan) ja jokusen kohdunkaulan tulehduksenkin parantelin ennenkun osattiin yhdistää se ehkäisyrenkaaseen. Muuten olisin tykännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja tätä;23306587:
Ja sulle kans; oliko sulla ennen rengasta käytössä hormoniehkäsy?

Oli käytössä pillerit, kymmentä eri merkkiä.
Ei käyneet nekään, mutta renkaasta silti pahimmat haittavaikutukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;23306599:
Kääntyi aina pitkittäin, välivuotoja riitti (ehkä just siksi kun ei pysynyt aloillaan) ja jokusen kohdunkaulan tulehduksenkin parantelin ennenkun osattiin yhdistää se ehkäisyrenkaaseen. Muuten olisin tykännyt.

Miten kohdunkaulan tulehdus oireilee? En ole sellaisesta kuullutkaan.

[QUOTE="vieras";23306610]Oli käytössä pillerit, kymmentä eri merkkiä.
Ei käyneet nekään, mutta renkaasta silti pahimmat haittavaikutukset.[/QUOTE]

Joo mut tätä mä hain et muutenkin ollut ongelmaa hormonien kanssa. Mulle on sopinut pillerit tosi hyvin.

Mä vaihdoin Nuvaringiin kun rehellisesti eläessäni elämäni onnellisinta aikaa pillitin jatkuvasti ja älysin sen johtuvan Yasmineista. Nuvaringillä kaikki muuttui hetkessä, vaikuttava aine ei kulje koko kropan läpi vaan on siellä missä pitää. Lisähyötynä oli, että mulla ainakin kasvojen iho on ollut aina todella hyvässä kunnossa renkaan aikana. Välillä epäilen että mies tuntisi sen rakastellessa, muttei kuulemma ole tuntenut kuin kerran alkuaikan kun se ei todellakaan ollut kohdallaan. Välillä ekoina päivinä tuntuu ettei ihan "asetu" paikoilleen, mutta sitten se löytääkin pian kohtansa ja on enemmänkin epävarma olo siitä, että onko se yhä matkassa vai ei. Mutta suosittelen tosi paljon.

no mulla taas ollut mitä mainioin.Pillerit aiheutti tosi voimakkaita raivonpuuskia ja kaivelin kaikkea vanhaa suhteessamme,oli tosi paha olla.Tunsin oikeen kun tuli sellanen pinnanvenytyskohtaus,esim kun puki kiireessä lasta tai asiat ei mennyt nappiin. Yasminit oli.
Pidin niistä taukoa,olo oli mitä mainioin. Mieskin huomasi. Sitten otin tuon renkaan ja tuntuu kun ei olisi mitn oireita.

Mä vaihdoin Nuvaringiin kun rehellisesti eläessäni elämäni onnellisinta aikaa pillitin jatkuvasti ja älysin sen johtuvan Yasmineista. Nuvaringillä kaikki muuttui hetkessä, vaikuttava aine ei kulje koko kropan läpi vaan on siellä missä pitää. Lisähyötynä oli, että mulla ainakin kasvojen iho on ollut aina todella hyvässä kunnossa renkaan aikana. Välillä epäilen että mies tuntisi sen rakastellessa, muttei kuulemma ole tuntenut kuin kerran alkuaikan kun se ei todellakaan ollut kohdallaan. Välillä ekoina päivinä tuntuu ettei ihan "asetu" paikoilleen, mutta sitten se löytääkin pian kohtansa ja on enemmänkin epävarma olo siitä, että onko se yhä matkassa vai ei. Mutta suosittelen tosi paljon.

Kiva kuulla täysin positiivinen kokemus :)
Ja sen renkaanhan voi ottaa pois yhdynnän ajaksi jos se sitten tuntuis häiritsevän, kuhan laittaa takas 3h sisällä.

Olen ollut täysin tyytyväinen ehkäsyrenkaaseen, en keksi siitä oikeastaan mitään moitittavaa. Pillereitä kun aikoinaan käytin, niin seksihalut katos täysin, renkaalla on edes jonkunlaiset halut. Emätin on aina kosteana, joskus vähän liiankin (mutta tää on oikeasti hyvä, varsinkin seksin aikana). Kuukautiset on niukat ja lyhytkestoiset. Paras kokeilemani ehkäisy tässä vaiheessa.

Tosin nyt joudun kokeilemaan ehkäsylaastaria, koska renkaat loppui kaikista apteekeista ja tukusta, eikä tiedetä koska tulee lisää...niin jouduin hakemaan varmuuden vuoksi reseptin johonkin muuhun siksi aikaa.

Mulle, mun siskolle ja ainakin kolmelle kaverille tuli renkaasta krooninen hiiva. Eikä se hiiva meinannut lähteä pois millään, sain reseptin suun kautta otettavaan lääkkeeseen eikä sekään auttanut. Vasta, kun söin 3kk luontaistuotekaupan lääkettä, otin tea tree-alapääkylpyjä ja olin tiukalla Atkinsilla 2kk hiiva lähti.

Juu mulla ei ole siitä mitään hyvää sanottavaa. Sain ihan helvetinmoisen allergisen ihottuman siitä, jalat kutisi ja nousi pahkoja ja länttejä täyteen, ja sitäpä paranneltiinkin kauan... Rengas kun läks, niin alko ihottumakin paranemaan.

Olen nyt selvitellyt eri ehkäisyvaihtoehtoja ja ihan kaikista löytyy hirveitä kokemuksia sivutolkulla. Eli kai se on vaan kokeiltava, mikä itselle sopii. Tuota rengasta nyt ajattelin koklata seuraavaksi. Paitsi jos niitä ei mistään saa. Joku tuossa aiemmin mainitsi, että ovat loppuneet kaikkialta. Mutta ehkä niitä saadaan parin viikon kuluttua lisää, kun mulla on resepti sitten hankittuna.

Yhteistyössä