Alkuperäinen kirjoittaja aika jees:
Alkuperäinen kirjoittaja alli:
Alkuperäinen kirjoittaja aika jees:
Alkuperäinen kirjoittaja alli:
mä olen käyttänyt varmaan vuodesta 2002 ja tykkäsin kyllä. 2005 jätin pois kun halusin vauvan ja sain. Aloitin uudelleen ja taas tykkäsin. Viime syksynä jätin taas pois kun halusin vauvan ja se syntyypi 3 kk päästä. Ja luulen ottavani uudelleen jälleen käyttöön. Ei ylimääräisiä vuotoja, ei veri eikä valko. Menkat tulee melkein tunnilleen ajoissa ja kesti niukkana 2-3 pvä. Ei mielestäni kallis kun on niin huoletonkin. ja tosi helppo siisrtää menkkoja jos tarve, voi pitää esim. viikon pidempään.... tai voi laittaa uuden renkaan heti perään... ihmeen negatiivisia kommentteja sait muilta.
Eihän sitä saa pitää enempää kuin kolme viikkoa! Tai saa tietysti, mutta ehkäisyteho laskee. Uuden renkaan toki saa asentaa heti perään. Muistaakseni renkaan aikana menkat olivat niukat ja lyhyet, eli plussaa siitäkin.
Kyllä saa, ohjeissakin on siitä jotain. Ja mulle naistentautien lääkäri määräsi pitää sitä putkeen jotta menkat ei saa tulla kun oli tehty hoitoja alapäähän. normaalisti kyllä käytin 3 vkon putkissa. kerran pitkitin viikolla jottei menkat osuneet mökkiviikolle...
No sit me ollaan kyllä luettu eri ohjeet tai ne ovat muuttuneet viime aikoina. Miten valmistaja uskaltaisi antaa viikon ekstraa, eikö silloin vaihtoväli voisi suoraan olla 4 vkoa?
Tässä pätkä siitä ohjeesta mikä on paketissakin:
Jos renkaan käyttö on kestänyt liian pitkään
Vaikka ei ole suositeltavaa pidentää käyttöä yli kolmen viikon, ehkäisyteho on yhä riittävä, jos NuvaRingia on käytetty enintään 4 viikkoa. Käyttäjä voi pitää viikon tauon ja asettaa sen jälkeen uuden renkaan. Jos NuvaRing on ollut emättimessä yli 4 viikkoa, ehkäisyteho voi olla heikentynyt, ja raskaus on suljettava pois ennen uuden NuvaRing-renkaan asettamista.