Kokemuksia Domus-keittiöistä?

Katiaana
Meille tuli omatalo ja siihen kuului kans toi domus, mutta ei otettu, koska kaappeja oli sika sika vähän! Varmaan laatu ihan ok, vaikka halvinpia markkinoilla olevia onkin.

Meille tulossa myös Jukka-talo, mutta jätettiin nuo Domuksen kalusteet pois. Käytiin katsomassa myymälässä niitä ja ainakaan minun mielestäni ne ei olleet niin laadukkaan oloisia. Eikä niitä pääse ihan mieleisekeen rukailemaan.
Topin kalusteet on kyllä laadukkaat ja jos myyjän kanssa homma toimii, niin sinneppä sitten =)

häh taas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:06 Tiitu kirjoitti:
Käytiin katsomassa myymälässä niitä ja ainakaan minun mielestäni ne ei olleet niin laadukkaan oloisia.
Mistä päättelit tuon laadun, eli mihin asioihin kiinnitit huomiosi, kun ei ollut laadukkaan oloisia.

No tähän näin
Ihan omaan arviooni, perustuen siihen että olen aikaisemmassa työssäni myynyt keittiöitä. En lähde sen enempiä perustelemaan, kun kaikilla on asioista oma näkemyksensä. Ehkä olis pitänyt olla hiljaa alunperinkin. Ostakaa siis ihan mitä haluatte :D

häh taas
Eikun ihan sillä vaan kysyin, että mihin kohtiin tulisi kiinnittää huomiota. Useinhan sitä katsoo vaan kaapin ovet ja esim. vetimet, jotka on käsittääkseni suurimmalla osalla valmistajista samaa kamaa. Eli ei millään pahalla...

Domus ei siis oo halvimmasta päästä, ei sitten millään. Kyllä kalustetukut ja ikeat ym. on niitä halvimpia. Domus saattaa olla edullinen italialaisiin keittiöihin verrattuna...

Näitä minä katson
Vetimet ja ovet on aikalailla samat kaikilla toimittajilla. Se taas miten ovi on työstetty niin kertoo laadun.
Katsokaa kulmakohdat kuinka ne on huoliteltu, myös ovien paksuus vaihtelee. Viilutetuissa ovissa kysykää kuinka paksu viilu pinnassa on.

Rungoissa on myös eroa, millainen reunanauha on, miten se on työstetty, kuinka paksu runkomateriaali on. Saranoissa ja mekanismeissa yleensäkkin on aika paljonkin eroa.
Tässä nyt ihan muutama huomionarvoinen asia. ( toki muitakin kriteerejä löytyy...) Vetimet voi sitten hakea vaikka Ikeasta :D

Me saatiin aivan ehdottomasti parasta palvelua Tampereen Rauta-Otran Domus-myyjältä. Kalusteiden laatukin oli mielestäni hyvä, kaapit helposti puhdistettavia (täysikoivuiset ovet) eikä rungoissakaan ollut mitään valittamista. Petra ja Topi eivät meidän mielestämme pärjänneet hommassa lainkaan yhtä hyvin, vaikkakin olisivat olleet halvempia.

Laminoituja ovia en ottaisi vaikka maksettaisiin, en yhtään miltään valmistajalta.

Yhteistyössä