Kokemuksia Cipralexista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulle määrättiin tänään Cipralexia ja nyt kun tuota tuoteselostetta luin, niin tuli pari kysymystä.

Onko kellään Cipralexin käyttäjällä myös migreenilääkitys? Tuoteselosteessa sanotaan, että sumatriptaani samaan aikaan käytettynä lisää haittavaikutusten vaaraa. Minä joudun käyttämään migreenilääkkeitä vain muutaman kerran vuodessa, mutta pitääköhän tuo nyt vaihtaa toiseen. Ja joo, kysyn toki lääkäriltä tai apteekista, mutta jos jollain on kokemusta, niin mielellään kuulisin.

Toinen kysymys: alkoholi ja cipralex? Onko haitallista?

Kolmas kysymys: Cipralex ja autolla ajaminen. Tuoteselosteessa sanotaan näin: "Älä aja autoa äläkä käytä koneita ennen kuin tiedät, kuinka Cipralex vaikuttaa Sinuun." Uskallanko minä nyt aamulla ottaa tuon pillerin, ennen kuin hyppään auton rattiin?

Ja neljäs kysymys: Miten muilla on onnistunut Cipralexin lopetus? Onko tullut vieroitusoireita?

Vastaan toiseen kysymykseen parhaan ystäväni puolesta, tai siis lähinnä sivustaseuranneena. Hänestä tuli ihan pilipää hullu ottaessaan alkoholia, kun söi tuota lääkettä. Oli mm. väkivaltainen ja ihan muissa maailmoissa, teki niin typeriä juttuja ettei tosikaan.

Varmaankin myös osaksi yksilöllistä, kuten muissakin lääkkeisttä, mutta hän lopetti parin sekoilukerran jälkeen sen kun tajusi johtuvan siitä. Hällä muistaakseni vähän oli "pöhnä olo" kun lopetti, mutta tahdonvoima oli niin suuri että pystyi. Nyt syö jotain muuta, en kyllä muista mitä, jonka kanssa kaikki on mennyt hyvin.

Vastaan toiseen kysymykseen parhaan ystäväni puolesta, tai siis lähinnä sivustaseuranneena. Hänestä tuli ihan pilipää hullu ottaessaan alkoholia, kun söi tuota lääkettä. Oli mm. väkivaltainen ja ihan muissa maailmoissa, teki niin typeriä juttuja ettei tosikaan.

Varmaankin myös osaksi yksilöllistä, kuten muissakin lääkkeisttä, mutta hän lopetti parin sekoilukerran jälkeen sen kun tajusi johtuvan siitä. Hällä muistaakseni vähän oli "pöhnä olo" kun lopetti, mutta tahdonvoima oli niin suuri että pystyi. Nyt syö jotain muuta, en kyllä muista mitä, jonka kanssa kaikki on mennyt hyvin.

Ok. Taidan varmuuden vuoksi lykätä lääkityksen aloittamista pikkujoulujen yli. Aika noloa olisi pimahtaa siellä. :) Muuten en juo, kuin saunajuoman silloin tällöin, se tuskin haittaa.

[QUOTE="vieras";27639863]Minulle määrättiin tänään Cipralexia ja nyt kun tuota tuoteselostetta luin, niin tuli pari kysymystä.

Onko kellään Cipralexin käyttäjällä myös migreenilääkitys? Tuoteselosteessa sanotaan, että sumatriptaani samaan aikaan käytettynä lisää haittavaikutusten vaaraa. Minä joudun käyttämään migreenilääkkeitä vain muutaman kerran vuodessa, mutta pitääköhän tuo nyt vaihtaa toiseen. Ja joo, kysyn toki lääkäriltä tai apteekista, mutta jos jollain on kokemusta, niin mielellään kuulisin.

Toinen kysymys: alkoholi ja cipralex? Onko haitallista?

Kolmas kysymys: Cipralex ja autolla ajaminen. Tuoteselosteessa sanotaan näin: "Älä aja autoa äläkä käytä koneita ennen kuin tiedät, kuinka Cipralex vaikuttaa Sinuun." Uskallanko minä nyt aamulla ottaa tuon pillerin, ennen kuin hyppään auton rattiin?

Ja neljäs kysymys: Miten muilla on onnistunut Cipralexin lopetus? Onko tullut vieroitusoireita?[/QUOTE]

2. Mulla ei vaikuttanu Ciprat oikein mitenkään, alkoholi ei myöskään voimistanut niiden vaikutusta.

3. Vaikka mulla ei Ciprat tuntuneet missään, niin toisista mielialalääkkeistä oon pari tuntia ekan napin ottamisen jälkeen oksentanut vessan lattialla. Ekan päivän jälkeen pahaa oloa ja heikotusta ei kuitenkaan enää tullut. Mä ehkä ottaisin ekan napin ihan varmuuden vuoksi vasta viikonloppuna tai vapaapäivänä, koska noi sivuvaikutukset vaihtelee niin paljon henkilöstä toiseen. Tai ota vasta töissä?

Alkuperäinen kirjoittaja määä;27640020:
ei ne viinan kanssa mitenkää vaikuta!

Mun ystävä ei oo ikinä seonnu sillä tavalla muita lääkkeitä syödessään, eikä myöskään pelkästä alkoholista. Samaten tuo sekoilu loppui, kun oli ollut pari viikkoa syömättä Cipralexiä, että aika varmasti voimma väittää, että niiden yhteisvaikutus ystävättäreni kehossa sai tuon flippaamisen aikaan?

Mulla ei ole ollut ongelmia alkoholin ja Cipralexin yhdistämisessä.

Aloittaisin lääkityksen vasta vapaapäivänä, koska et voi tietää miten reagoit siihen. Itseäni väsytti tuhottamasti ekat päivät ja olin pahoinvoiva eikä huvittanut syödä mitään. Nyt ei ole enää sivuvaikutuksia, ne loppuivat noin vajaan kuukauden käytön jälkeen.

Suosittelen omasta puolestani cipraa, on toiminut mulla hyvin ja vienyt itsetuhoiset ajatukset, ahdistuneisuuden ja lamaantuneisuuden pois.

Mulla ei ole vaikuttanut alkoholin kanssa mitenkään. En myös huomannut mitään eroa autolla ajamiseen tai sellaseen.

Lopetus on ollut aikamoista helvettiä. Kahteen kertaan olen siis Cipralexia syönyt ja ei sovi minulle. Vie kyvyn saada orgasmi ja aiheuttaa pahan ruokahaluttomuuden.

Onko sinulla sellainen masennus, että se vie kyvyn hoitaa arjen asiat? Sitten ehkä joudut syömään lääkkeitä jonkun aikaa(vuoden tai pari?) , mutta lievän masennuksen takia en kyllä aloittaisi. Lopettaminen on suoraan helvetistä, ja kestää aika kauan että tuo lääke poistuu kehosta kokonaan. Tunsin että olin muuttunut ihmisenä, ja oli ihana tulla takaisin "omaksi itsekseni". Olisin siis varovainen tuon lääkkeen kanssa. Saattaa antaa energiaa arjen pyörittämiseen, mutta jos ei ole ihan pakko, niin en aloittaisi. Se muuttaa aivokemiaa, ja kukaan ei oikeastaan tiedä miten. Pelottavaa. Minusta tuli myös todella vihainen, ja se hävisi vasta kun lopetin lääkkeen kokonaan. Lopettaminen oli sellaista, mitä ei koskaan haluaisi kokea uudestaan. Melkeinpä pahempaa kuin masennus itsessään.
Mutta jos olet vakavasti masentunut, en voi neuvoa sinua. Surullisinta on, että lääkärit väittävät usein, että sivuvaikutuksia ei ole, ja se on aika törkeää valehtelua!

Yhteistyössä