Kokemuksia BRITAX B-DUAL vaunuista sisaruksilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaunuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaunuilija

Vieras
Onko kellään kokemusta Britaxin B-dual vaunuista sisaristuimella. Meille tulossa toinen kun esikoinen on tasan 2, eikä ole sellainen tyyppi jota voisi pitää seisomalaudalla (karkaisi pois kaupoissa yms)

Edullisin vaihtoehto uusista vaunuista jotka tuntuisi sopivilta olisi tuo britaxin, mutta siinä mietityttää pienet etupyörät, miten liikkuvat talvella lumessa (kaupungissa jossa ainakaan viime talvena kävelyteitä ei kunnolla aurattu) ja miten siinä mahtuu kävelemään, siis osuuko työntäjän jalat jatkuvasti alla olevaan istuimeen.

Nämähän ovat ilmeisesti aika uudet, joten ei oikein mistään löydy googlettamalla kokemuksia. Jos paikalla on ketään tietävää niin kertokaa pliis!!

(toinen vaijtoehto, mieluisampi olisi easywalker, mutta niissä on hinta tosi kova ja vanhoina ei löydy)

Ne on ihan järkyttävät jo kun käy kaupassa kokeilemassa! Kyllähän sen huomasi jo siitäkin kun heti olivat alessa kun tulivat kauppoihin..

Eikös ne maksa jotain 400e+80e se sisaristuin?

Phil&Tedsit uudet Explorerit saa 499e kotiinkuljetettuina sis sisaristuimen :)
Suosittelen!

Kaverini ainakin kehuu maasta taivaisiin. Ovat kuulemma näppärät ja kevyet. Heillä on vauva ja 3- vuotias ja ainakaan sivusta katsoessa työntäminen ei näytä yhtään hankalalta. Talvikokemusta heillä ei vielä ole, mutta ainakin toimivat loistavasti suomalaisilla mukulakivikaduilla ja sileillä asvalteilla kaupungeissa, sekä ranskanmaaseudun kivikkoteisillä kukkuloilla. Ainoa miinus on se, ettei tavarakoria voi käyttää, mutta eipä voi P&T:säkään

Niin, se noissa just on, että keltään ei kuule talvikelikokemuksia.

Arwen Undomiel, jos olet vielä linjoilla, kävin kattomassa ainakin parissa nettikaupassa jossa noiden p&t:n hinnat on enemmänkin luokkaa 500€+120 sisaristuimesta. Mistä sait noin halvalla?

Täältä:
Phil & Teds Explorer black + GRATIS double kit 2011 - Baby-Artikel Kinderwagen Buggy Teutonia Hartan Quinny Recaro Avent Storchenmühle Concord Babysachen Babyfachmarkt Babymarkt Autokindersitz Babyschale Maxi Cosi Phil & Teds

Erittäin luotettava kauppa, olen tilannut itse sieltä jo kolmet vaunut. Explorerit ovat tulossa sieltä minullakin, lähtevät matkaan tänään :)

Ja kyllä ainakin meillä on tavarakori käytössä Phil&Tedseissä. Eri asia ehkä jos lapset ovat kovin isoja mutta meillä tytöt 2,5v ja pian 8kk eikä mitään ongelmaa.
Käyttökokemuksia on talvelta ja oikein hyvin rullaavat.

Mulle Britaxin myyjä sanoi ihan suoraan että vaunut eivät ole meille sopivat kun hain vaunuja joiden kanssa liikkua säässä kuin säässä, meillä kun ei ole autoa. Hänen mielestään ovat vähän matkaratas tyyliset tuplat. Tämän huomasin jo itsekin kaupassa.

Kysy vaan lisää jos tulee jotain mieleen, jätän tän sivun auki :)

Täältä:
Phil & Teds Explorer black + GRATIS double kit 2011 - Baby-Artikel Kinderwagen Buggy Teutonia Hartan Quinny Recaro Avent Storchenmühle Concord Babysachen Babyfachmarkt Babymarkt Autokindersitz Babyschale Maxi Cosi Phil & Teds

Erittäin luotettava kauppa, olen tilannut itse sieltä jo kolmet vaunut. Explorerit ovat tulossa sieltä minullakin, lähtevät matkaan tänään :)

Ja kyllä ainakin meillä on tavarakori käytössä Phil&Tedseissä. Eri asia ehkä jos lapset ovat kovin isoja mutta meillä tytöt 2,5v ja pian 8kk eikä mitään ongelmaa.
Käyttökokemuksia on talvelta ja oikein hyvin rullaavat.

Mulle Britaxin myyjä sanoi ihan suoraan että vaunut eivät ole meille sopivat kun hain vaunuja joiden kanssa liikkua säässä kuin säässä, meillä kun ei ole autoa. Hänen mielestään ovat vähän matkaratas tyyliset tuplat. Tämän huomasin jo itsekin kaupassa.

Kysy vaan lisää jos tulee jotain mieleen, jätän tän sivun auki :)

En ole ap, mutta samaiset rattaat kiinnostaa. Miten noissa P&T- rattaissa, voiko niitä käyttää sisarusrattaina muussa muodossa kuin noin kuin tuossa linkin kuvassa? Voiko käyttää yhtäaikaa sisarusistuinta ja vaunukoppaa, kuten Britaxeissa voi? Mietityttää ajatus ettei vauvaa saa "vaunuihin" ja kasvot työntäjään päin tarvittaessa.

[QUOTE="laila";21903235]En ole ap, mutta samaiset rattaat kiinnostaa. Miten noissa P&T- rattaissa, voiko niitä käyttää sisarusrattaina muussa muodossa kuin noin kuin tuossa linkin kuvassa? Voiko käyttää yhtäaikaa sisarusistuinta ja vaunukoppaa, kuten Britaxeissa voi? Mietityttää ajatus ettei vauvaa saa "vaunuihin" ja kasvot työntäjään päin tarvittaessa.[/QUOTE]

Mä en nyt jaksa taas alkaa kirjottamaan näitä juttuja ylös mutta tässä vauva-asento:

YouTube - Phil And Teds Double Stroller: A walk.

Vauva on itseasiassa 'lähepänä' työntäjää ja paremmin näkyvissä/katsekontaksissa kuin tavallisissa vaunuissa.

Hei!

Minulla on ollut B-dualit käytössä kohta puoli vuotta. Odotan innolla mitä haasteita tuo talvi tuo tullessaan täällä kaupungissa, kun kadut aurataan vähän niin ja näin. Onneksi noi etupyörät eivät ole sieltä pienimmästä päästä, mutta ne ovat juurikin se mitä jännitän. B-dualit ovat tukevat neljän pyöränsä ansiosta. Ne mahtuvat Helsingin kaikkiin julkisiin menopeleihin ja mikä parasta ainakin minun esikoiseni tykkää nukkua niissä ja matkustaa mukavasti. Itse ostin nämä vaunut, kun täyttävät suurimmilta osilta omat kriteerini jotka ovat:

- mahtuu busseihin
- neljä pyörää
- vauvalle kunnon kovakoppa ylempänä, jolloin isosisko mahtuu alakertaan
- 2,5v (pitkä tyttö) mahtuu istumaan/nukkumaan päiväunet sekä ylä-, että alaistuimessa.
-kummatkin istuimet saa säädettyä makuuasentoon niin, että molemmalla matkustajalla on hyvä olla eli toisen selkänoja ei tule "silmille"
- Istuimet ovat tarpeeksi isot ja kuomu ei osu päähän
- kasattuna mahtuu pieneenkin tilaan

Miinuksena on:
- sadesuoja joka ei hengitä sitten pätkääkään
- melko raskaat työntää
- ei voi ohjata yhdellä kädellä
- pitkä ihminen (178cm) kaipaa lisää pituutta työntöaisaan

Itse ostaisin (jos rahaa olisi) Bugaboon Donkey duot. Mutta hintaa on vain 1500€ :D ja niissäkin on miinuksena mielestäni aivan liian pienet istuimet, kuomu hipoo ikävästi 98cm pitkää lasta päähän ja ovat todellakin tilaavievät autossa.
Parempia sisarusrattaita en ole löytänyt. Eli Britaxien hintalaatusuhde on ihan kohdallaan ja mielestäni ovat parhaimmat mitä markkinoilta löytyy. Jokainen tietenkin hankkii vaunut eri perustein joten jossain pitää aina tehdä kompromisseja...valitettavasti :(

Ite oon ymmärtänyt, että isoin ongelma sisarusrattaina noissa britaxeissa on niiden alhainen painoraja. En ole ihan varma että koskeeko tuo painoraja vain sitä sisarusistuinta, eikä sitä päällä olevaa perusosaa, tai niitä yhteensä, mutta ainakin tuossa käyttöajassa mainitaan että vastayntyneestä 15kg asti, mikä on melkoisen vähän!