kokemuksia brasiliasta

Olemme lähdössä koko perhe; äiti, isä, 7 vee tyttö ja 2 vee poika brasiliaan helmikuussa - onko kellään kokemusta maasta lasten kanssa? oliko kuuma, tuulista, millaiset rannat? miten lennot sujuivat? kiitos kaikista pienistäkin kertomuksista!

Minä olen kanssa kiinnostunut. Tänään viimeksi kyselin yhdeltä tutulta joka oli tullut Brasiliasta pariviikkoa sitten.

Hän oli pettynyt. Ruoka oli kuulemma halpaa ja samoin juoma.Ruoka mautonta, annokset isoja. Kylä oli ollut pieni eikä mitään ostettavaa. Uimassa ei voi aaltojen takia käydä, haita on myös paljon liikkeellä.Turvaton paikka, bussilla ei uskaltanut liikkua, ryöstöjä tapahtui päivittäin. Ei muuta tekemistä kuin auringon otto ja muutamilla retkillä käyminen, kumma haju kaupungissa. Olivat "kiertomatkalla".

Toiselta pariskunnalta kyselin niin tykäsivät hirveästi.. Olivat reppumatkalla etelä-amerikassa, tykkäsivät hirveästi Brasilisasta, suorat tiet hyvät kulkuyhteydet, ihmiset ystävällisiä, siistiä.

Että... laitas sinä sitten viestiä tänne kuon olet matkaltasi tullut niin saan lisää tietoa.

Itse olen asunut Brasiliassa ja pidin maasta. Ihmiset erittäin ystävällisisä, ilmasto ihana ja ruoka eritäin herkullista. Mutta kaikki eivät tykkää samoista. Fortalezassa ja Natalissa käytiin; niistä paikoista ei niin paljon tykätty, kun ovat sellaisia turistipaikkoja. Aito brassimeininki on hieman erilaista. Asuttiin siis São paulon kulmilla; meno erilaista. Salvador oli ihana kaupunki.

Jatkan sen verran, että ryöstetyksi voi tulla vaikka Suomessa. Meitä ei koskaan uhattu millään lailla, eí edes São Paulossa eikä Riossa, vaikka rikollisuus on huimaa niissä paikoissa. Ja liikuttiin ihan omalla autolla keskenämme. Minä päivittäin yksin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2006 klo 17:58 Mini kirjoitti:
Itse olen asunut Brasiliassa ja pidin maasta. Ihmiset erittäin ystävällisisä, ilmasto ihana ja ruoka eritäin herkullista. Mutta kaikki eivät tykkää samoista. Fortalezassa ja Natalissa käytiin; niistä paikoista ei niin paljon tykätty, kun ovat sellaisia turistipaikkoja. Aito brassimeininki on hieman erilaista. Asuttiin siis São paulon kulmilla; meno erilaista. Salvador oli ihana kaupunki.
On ain aeria asia asua paikassa, kuin vain kyläillä.

Tuttuni valittivat siitä kun ruoka on niin mautonta, hyviäpihvejä yms mutta eivä tkulemma maustaneet niitä mitenkään tai ei ollut kastikkeita.

Totto voihan Suomessakin tulla ryöstetyksi mutta on se toisissa maissa yleisempää kuin toisissa esim Kuuba...

Yhteistyössä