kokemuksia Alfa Romeosta? kannattaako ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaihtoauto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaihtoauto

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia alfa romeo -merkkisistä autoista? Ymmärtääkseni ihan hyvä merkki, mutta jos jotain remppaa tulee niin ilmeisen kallista?
Olen vaihtamassa autoa ja nyt löysin mieleisen yksilön hyvillä varusteilla budjettiin sopivaan hintaan, mutta merkki ei ole mulle ennestään ollenkaan tuttu.

Älä, älä, älä.

Ikuisen auringonpaahteen alla toiminee. Ei täällä 7 kk talven keskellä pakkasessa ja räntäsateessa.

Tutulla oli, ongelmia oli. Ja Alfan omalla korjaamopäälliköllä, oma auto pukilla vähän väliä (onneksi ilmaiseksi)

Unohtakaa ylipäätään spagettimaan kotterot ---->sähköongelmia

Uuden voi ostaa mutta vanhaa EI kannata koska ne on paskoja lopunperin. Nätin näkösiä jne mutta tosiaan ihan paskoja.
Muotoilu edellä menneet Alfalla..
Siis sysipaskoja vekottimia. Älä osta.
Uuden voi ostaa kun jopa neki toimii ihan uusina. Sit kun mittarissa 150 000 niin son moro.

Kiitos teille kommenteista! Voi jehna kun harmittaa..ehkä mä kuitenkin käyn koeajamassa sen ja katson samalla liikkeen varmemmat vaihtoehdot. Ja ei olisi uusi auto. Vm 2007, ajettu vähän vajaa 200000 + täydellinen huoltokirja. Hitsi kun olis ollut auto mun makuun..just sen muotoilunkin suhteen!

Eihän näistä autoista toki koskaan tiedä. Meillä on ollut ihan loistava Toyota, skoda ja Honda...sekä ihan sysipaskat Ford ja peugeot.

Alfa 159 omistaneena 2vuoden kokemuksella voi sanoa, että ajajan auto on. Kulkee kuin juna raiteilla maantiellä eikä vetele. Kapungissa tietty vähä kankea. Ei isompia vikoja ilmennyt eikä jättänyt tielle kertaakaan. 2006-2008 malleissa ovet voivat vuotaa hiukan vettä sisälle, mutta sai suht pienellä tiivistyshommalla ihan tiiviiksi. Huollot ehkä vähän normaalia kalliimpia, mutta auton hankintahinta edullinen. 2.4 Diesel mallin jakohihnaa ei ihan joka paja lähde vaihtamaan, mutta kun sopiva löytyi siitäkin selvisi 600€ laskulla. Japanilainen kannattaa ostaa, jos haluat huolettoman auton, mutta jos arvostat ajonautintoa Alfa on oikea merkki ja vielä hyvinkin kohtuuhintainen.

Alfa 159 omistaneena 2vuoden kokemuksella voi sanoa, että ajajan auto on. Kulkee kuin juna raiteilla maantiellä eikä vetele. Kapungissa tietty vähä kankea. Ei isompia vikoja ilmennyt eikä jättänyt tielle kertaakaan. 2006-2008 malleissa ovet voivat vuotaa hiukan vettä sisälle, mutta sai suht pienellä tiivistyshommalla ihan tiiviiksi. Huollot ehkä vähän normaalia kalliimpia, mutta auton hankintahinta edullinen. 2.4 Diesel mallin jakohihnaa ei ihan joka paja lähde vaihtamaan, mutta kun sopiva löytyi siitäkin selvisi 600€ laskulla. Japanilainen kannattaa ostaa, jos haluat huolettoman auton, mutta jos arvostat ajonautintoa Alfa on oikea merkki ja vielä hyvinkin kohtuuhintainen.

No tämäpä! En tiedä kuinka käy kun käyn koeajolla, nimittäin olen juuri tuon aikaisemminkin kuullut, että ajomukavuus huippuluokkaa. Tämä olisi vielä sporttimallinen bensiini 2.0

Ja mulla on korjaajia autoon ihan ystäväpiiristä jos jotain tulee, mutta mietin kuinka kauheasti osat maksaa enemmän kuin meidän toyotaan jonka huolloista selvitty aina kivuttomasti.

Työlaverilla on joku 2000-luvun alkupuolen Alfa niin pohja täysin ruostunut vaikka kyljet virheettömät eli kurkkaa alle ennen ostoa. Samoin sähkövikoja ihan älyttömän paljon. Esim jätti kaupan pihaan kun ovet eivät vaan auennu ja murtohälytin huuti. Mun mielipide on että säästä itseäsi ja osta joku vähän varmempi peli.

Älä ota alfaa,se talvella sua kalvaa..usko pois.Osta honda civic mieluummin 2006,siinä jo 1.8 kone ja ketjukone valmiina ilman jakohihnaa.Ei tarvitse olla korjaamolla toinen koti..

Muistan joutuneeni katsomaan silloisen mieheni Alfa Romeon konepellin alle 20 v. sitten, ja vertasin sitä oman Bemarini sisältämään saksalaiseen järjestykseen ja järkeen. Hänen Alfa Romeossa oli jatkuvasti moottoriongelmia, käynnistysongelmia ja virtajohtojen selvittelyä. Karmea johtomellakka ja sotku. Lieko samoja vaivoja vieläkin? En lähtisi kokeilemaan.

Kannattaa kysellä omistajilta elikkäs merkkikerhon sivuilta. Mielikuviin perustuvilla mammojen vastauksilla en tekisi mitään suunnitelmia edes. (y)
Joo - ja aina voi katsoa konepellin alle. Jos sähköjohtoja on vedetty mielentilan mukaan, ja niiden yhteismäärä on 50 m, kun saksalaisessa merkissä niiden määrä on 50 cm max., niin se kertonee paljon.

Yhteistyössä