Kokemuksia 3D elokuvista????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lilli

Vieras
Olen ollut katsomassa kaksi 3D leffaa, Liisa Ihmemaassa ja Avatarin. Molemmissa näytöksissä 3D on toiminut kohdallani vain osittan. Usein on näkynyt häiritseviä kaksois- ja haamukuvia vaikka Finnkino mainostaa että nykytekniikan laseilla sellaista ei pitäisi esiintyä.

Johtuuko kaksoiskuvien näkeminen näöstäni vai siitä että 3D-lasessa on saatavana vain yhtä kokoa? Minulla on pieni pää ja jos olis tarjolla lasten laseja niin käyttäisin luultavasti niitä.

Onko teillä ollut kaksoiskuvia tai epätarkkuuksia niissä 3D leffoissa joita olette nähneet?

Etenkin toimintakohtauksissa ja koshtauksissa joissa oli nopeaa liikettä (esim. kun Liisa tippuu kaninkoloon) Kuva ikäänkuin sumeni ja oli epätarkka.

Toisessa leffassa istuin reunassa ja toisessa keskellä. Istumapaikka ei vaikuttanut kaksoiskuvien näkemiseen.

Mies valitteli Liisa Ihmemaassa-leffan alussa samaa, vaihdettiin laseja ja se auttoi. Minun lasini sangat olivat hieman "venyneemmät" ja istuivat ukon isoon päähän paremmin.:D Ei siis valittamista meillä.

Tuli vaan mieleen, että jos näkyi kaksoiskuvia, että olikohan laseista patteri loppu? Mies väitti kivenkovaan, että kaikissa niissä leffateattereiden laseissa on patterit, ja se 3d-efekti tulee sillä, että toinen linssi sulkee joka toisen framen elokuvasta pois, jolloin aivot tulkitsee sen kolmiulotteiseksi kuvaksi..

Nehän saa vaihtaa, jos ne ei toimi.

Istuitko sä missä kohtaa salia? Jos istuu reunassa, niin silmä saattaa kurkata jossain kohtaa linssin ohitse.

Mullakin on pieni pää ja on toiminut lasit, mutta kasvot pitää aina suunnata tapahtumien suuntaan, ettei silmä kurkkaa linssin ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Tarkastitteko te ne lasit ennen leffan alkua?
??

No ainakin kun mä olin, niin käskettiin tarkistamaan ja sit meni semmonen testikuva siinä ruudulla, mistä pysty kattoon, et toimiiko lasit.

Kyllä mulla toimi ne mainokset. Mutta kun leffa alkoi niin ei toiminut. Molemmissa sama juttu. Etualalla oleva kuva näkyi 3D:nä mutta taustalla olevat henkilöt kahtena ajoittain.

Yhteistyössä