Kokemuksia 1-vuotiskuvauksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuapapua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuapapua

Vieras
Kertokaas vinkkejä ja omia kokemuksianne lapsen 1-vuotiskuvauksista... Meillä pojan kuvaus ensi viikolla ja mietityttää miten tulee sujumaan. Mitä kannattaa huomioida vaatetuksessa? Poika on vaalea, tykkään käyttää tummasävyisiä vaatteita (värikkäitä), mutta mitenkähän sellaiset sopivat taustaan (eikö ne ole yleensä jotain siniharmaita, ruskeita tms)? Pojalla on lahjaksi saatu kiva vaaleasävyinen paitapusero, mutta yritin kuvailla se päällä, niin paita ei kyllä millään "asettunut" nätisti... joku trikoopusero ois varmaan istuvampi.

Me olimme lapsen kanssa pari viikkoa sitten yksivuotiskuvauksessa ja hyvin meni =).
Etkö kysynyt kuvaajalta aikaa varatessasi , minkä värinen tausta on? Ellet, ei se ole myöhäistä vieläkään. Soita liikkeeseen ja kysy taustaväriä. Ei se aina sininen tai harmaa ole, meillä se oli vitivalkoinen! :)

Paras hetki kuvaukselle on tietenkin sellainen, että lapsi on virkeä ja hyvin syönyt. Ota mukaan vesipullolapselle ja itsellesikin. Studiossa on kuuma, valot ja kaikki plus että itse sain karata lapsen perässä hiki hatussa, kun siellä oli NIIN paljon kivaa katseltavaa ja näprättävää.

Muista, että hetki, jonka lapsi jaksaa olla kuvattavana on aika lyhyt, eli koita panostaa siihen.
Lempilelu mahdollisesti mukaan ja 2-3 vaatekertaa, jos sottaantuu. Meillä otettiin kahdessa eri vaatekerrassa kuvia. Juhlavammassa hameessa ja sitten ihan farkuissa :).

Yleensä ne kuvaukset sujuvat hyvin. Sinne kannattaa tosiaan mennä virkeän ja kylläisen lapsen kanssa. Kuvaamossa, jossa olen itse käynyt lapseni kuvauttamassa, on erilaisia taustoja ollut. En ole sellaisia kyllä miettinyt vaan olen laittanut ne vaatteet mitkä olen halunnut.

Yhteistyössä