Kokemukset Tammisaaresta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maija

Jäsen
23.06.2004
244
0
16
Harvoin palstalla on nähnyt Tammisaaressa synnyttäneitä. Itse odotan esikoista ja Tammisaari lähin sairaala. En vain tiedä uskaltaako sinne lähteä synnyttämään. Paikallisella tasolla on ollut paljon negatiivista kirjoittelua heidän epiduraali ja yleensä kivunlievitys käytännöistään. Itse en ole niinkään kiinostunut luomu menetelmistä. Arveluttaa myös onko heillä resursseja toimia jos esim lapsi joutuu pulaan synnytyksen aikana ja olisi tarve hätäsektioon. Joten jos teillä on kokemuksia Tammisaaresta, hyviä tai huonoja, olisi mukava kuulla. Itse haluan suhtautua asiaan avoimin mielin, kaikista sairaaloistahan liikkuu aina huhuja.

Minä taas olen kuullut Tammisaaresta pelkkää hyvää! Tarvittavat erikoislääkärit päivystävät 24 h ja saa muutakin kuin luomukivunlievitystä. Olen menossa parin viikon kuluttua tutustumaan Tammisaaren synnäriin, tätä ennen olen käynyt siellä kahdessa ultrassa. Kohtelu on ainakin tähän asti ollut todella ystävällistä ja asiantuntevan oloista. Olisi kyllä kiva kuulla, jos jo synnyttäneet ihmiset kertoisivat omia kokemuksiaan.

Niin siis joka sairaalalla on rajalliset resurssit. Eli esim Tammisaaraan ei saa oteta synntyttäjiä, joilla rv 35 ei ole täynnä. Samoin jos jotain poikkeavaa on raskaudessa, esim diebetes niin ei voida siellä välttämättä hoitaa. Muutoinhan se on synnytys sairaala siinämissämuutkin. Mikäs muuten niissä luomu jutuissa on ei kiinnostavaa? eihän ne kuitenkaan luomusti ketään pakota synnyttää, mutta kylläniitä kannattaa kokeilla, eikä vaan heti suoraan tyrmätäjo tässä vaiheessa. Itse olen tosin synnyttänyt polemmat Tyksissä luomusti, joten ei oo kokemuksia Tammisaaran luomu jutuista. Tyksissä niihin perehtynyttä kätilöä ei oo kohdalle osunu.

Yhteistyössä