Kokeluksia Wellpur-petarista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Haidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla! Se on ihana, ihanan pehmeä. Mutta kesäkuumalla kun siihen uppoaa, se ei oo ihan paras. Eli kesällä suosittelen laittamaan sen päälle vielä jotain mikä hengittää. Mulla oli aikoinaan (myös jyskistä hankittu) puuvillapeitto "patjansuojuksena".

Ei ole tuosta kokemusta mutta Jyskin Dreamzonesta on. Se on ihan mahtava ja yritän saada jossain vaiheessa parisänkyyn ostettua samanlaisen. Nyt on lapsilla ja mulla oli kokeilussa enkä ole niin ihanalla koskaan ennen nukkunut. On kalliimpi mutta jos pystyt satsaamaan niin ehdottomasti Dreamzonen Gold luksusmalli.

[QUOTE="Haidi";30841466]Siinähän tuo jo tulikin, eli onko kellään kokemuksia tuosta Jyskin Wellpur-petarista? :)[/QUOTE]

Ei ollenkaan, sillä olen lukenut luotettavista lähteistä että nuo Wellpurit aiheuttavat allergiaa ja jopa hitaita kuolemia kemikaalimyrkytykseen. Petroleumista tehty tuote monin eri kemikaalilisin ei tunnu houkuttelevalta. Nukumme noin kolmasosan elämästämme. Ihmiset ovat lakanneet ajattelemasta omilla aivoillaan.

Mä olen harkinnut vähän sitä ohuempaa ns."normipaksuista" petaria, lähinnä tuon hinnan takia...paitsi jos tuo wellpur on sellainen kovin pehmeä niin en sitten tiedä kun tykkään nukkua aika jämäkässä pedissä...

[QUOTE="Haidi";30841760]Mä olen harkinnut vähän sitä ohuempaa ns."normipaksuista" petaria, lähinnä tuon hinnan takia...paitsi jos tuo wellpur on sellainen kovin pehmeä niin en sitten tiedä kun tykkään nukkua aika jämäkässä pedissä...[/QUOTE]

Tiedätkö millaisia memoryfoam-petarit ovat? Noin yleisesti? Pehmeäksi niitä ei voi väittää kukaan, ovat alkuun kovan tuntuisia, kunnes pienessä hetkessä mukautuvat kehon lämmön vaikutuksesta kehon muotoon ja patja ikäänkuin häviää, ei tunnu pehmeältä eikä kovalta :)

Enkä yhtään epäile etteikö joillekin saattaisi allergiaa tulla, kaikki ihmiset kun ovat erilaisia ja toiset herkempiä kuin toiset, mutta tuohon kuolema-juttuun en kyllä usko, eihän näitä muuten edes myytäisi?! Tempuria ainakin niin paljon myyty yms et se kyllä puhuu tuota väitettä vastaan...

onhan nuo mukavan tuntuisia mutta....
ilmeisesti joku kemiallinen reaktio tekee sen että värjäävät valkoiset puuvillalakanat kellertäviksi nukkujan kohdalta, eikä se kellerrys lähde edes pesussa pois.
Tuskin johtuu meidän perheen hikoilusta, koska muiden tyynyjen ja petareiden kanssa samaa ilmiötä ei tapahdu

Mulla taas on nykyisen petarin kanssa ollut sama juttu, ja se on ihan tavallinen...pesun puutteesta ei johdu, kaikkea olen kokeillut mutta ei vain lähde puhtaaksi... Pussilakanassa ja tyynyliinassa havaittavissa samaa reaktiota mutta se ei näy niin hyvin... Ja tämä siis vain valkoisissa petivaatteissa...

[QUOTE="viola";30841929]No äkkivilkaisulla en löytänyt mitään, joka olisi kovin huolestuttanut. (Ja osaan kyllä englantia.)[/QUOTE]

Chemicals in Mattresses and Pillows Linked to Many Illness

Ei teidän ole pakko uskoa, mutta niinhän se menee että raha hallitsee maailmaa, ja tuottajat eivät useasti kaihda mitään keinoja saadakseen myydyksi tavaransa. Mainonta verhoilee mitä kummallisimpia ja terveydelle vaarallisia tuotteita pitkillä litanioilla niiden hyödystä ja vaarattomuudesta. En kiistä sitä että joillekin nuo Tempurit ja Wellpurit käyvät hyvin, mutta on aihetta kriitiisyyteen ja itsenäiseen ajatteluun niiden terveyshaitoista.

[QUOTE="hmm";30841572]Ei ole tuosta kokemusta mutta Jyskin Dreamzonesta on. Se on ihan mahtava ja yritän saada jossain vaiheessa parisänkyyn ostettua samanlaisen. Nyt on lapsilla ja mulla oli kokeilussa enkä ole niin ihanalla koskaan ennen nukkunut. On kalliimpi mutta jos pystyt satsaamaan niin ehdottomasti Dreamzonen Gold luksusmalli.[/QUOTE]

Luksusmalleissa on enemmän kemikaaleja kuin tavismalleissa. Ajatelkaa terveyttänne hyvät ihmiset!

Yhteistyössä