Kokeilin etikkaa huuhteluaineena

Pyhä jysäys

Aktiivinen jäsen
13.06.2008
4 298
0
36
Kaks koneellista pesin niin, että etikka oli huuhteluaineena.
Ekan koneellisen pyykit tuoksui etikalta märkinä, mutta ei kuivina, vein kaappiin tyytyväisenä.
Tokan koneellisen pyykit tuoksui myös märkinä etikalta mutta nyt kun ne on kuivia niissä on edelleen voimakas etikanhaju. :x
Uusiks meni pesuun.
Ja kumpaankin koneelliseen laitoin vajaan puoli desiä etikkaa.
En kokeile enää vaikka kuinka pitäis värit kirkkaana jne.
Ärsyttää pestä puhtaat pyykit nyt sit uusiks ton hajun takii.

Minä käytän vallan etikkaa enkä huomaa edes märissä vaatteissa sitä etikan hajua ja lorautan sitä toisinaan ihan maksimi viivaan asti koneessa.

On kyllä ehdottomasti maailman paras huuhteluaine.

Mä en kyllä enää halua kokeilla, harmittaa nyt jo vietävästi noiden uusiks peseminen.
Ja vaikka tuo toinenkin koneellinen olisi kuivana ollut hajutonta, niin en tiedä pesisinkö siltikään enää etikkaa käyttäen, kyllä ne märkinä niin paljon haisivat, että välillä pahaa teki, kun tuntu että koko asunnos tuoksui etikka.
Mut tulipahan kokeiltuu.

Mie olin hyvin epäluuloinen, kun palstalta etikasta luin. Olen nyt käyttänyt huuhteluaineena pelkästään etikkaa-ja toimii loistavasti. Tosin olen pessyt vain 60 asteessa pyykkiä, olisiko sillä vaikutus? Yhtään ei pyykit etikalta haise, ja kulahtanut pyyhekin ikäänkuin kirkasti värinsä...

Onko jotain väliä mitä etikkaa käyttää? Kun niitähän erilaisia.. Ite oon käyttänyt omenaviinietikkaa, mut oon miettinyt että onko se oikeanlaista pyykin huuhteluun...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko jotain väliä mitä etikkaa käyttää? Kun niitähän erilaisia.. Ite oon käyttänyt omenaviinietikkaa, mut oon miettinyt että onko se oikeanlaista pyykin huuhteluun...

No mä käytän aina sitä etikka-etikkaa, siis pullossa lukee tosiaan pelkkä "etikka" eikä mikään väkiviinaetikka eikä viinietikka. Eikä vatteet haise yhtään etikalta, ei ees märkinä.

Yhteistyössä