Mä olen asunut Pähkiksessä kohta 18 vuotta ja koko tänä aikana on tarvinnut 2 kertaa käydä Tikkurilassa. Niistäkin toinen kerta oli täysin vapaaehtoinen eli kävin syysmarkkinoilla. Matka radan varteen mulla kestää bussilla 7 minuuttia. Kuljen yleensä busilla Myyrmäkeen ja siitä junalla Helsinkiin. Työpaikan sijainnista vähän riippuu, onko tämä kaukana vai ei. Joskus menen tästä bussilla Leppävaaraan (n. 10 min ) ja siitä junalla stadiin. Tai sitten bussilla stadiin. Vielä ei ole tarkkaa tietoa siitä, mitä reittiä käytän siten, kun ne kaksi jokerilinjaa tulee nurkille. Ts jos tulee joku muukin tapa päästä työpaikalle.
Alueen vuokratalojen porraskäytävistä yms en tiedä mitään, kun ei ole tullut niissä koskaan käytyä.
Mitä kukakin arvostaa, on tietty asuinalueen valinnassa tärkeää. Mä tykkään lähikympäristön luonnosta ja siitä, että - riippuen minkä reitin valitsen työmatkaani - joko Myrymanni tai Sello on työmatkani varrella. Tosta lähikaupasta haen sitten sellaiset perusjutut, joita en viitsi bussissa kuljettaa. Eikä tästä oikeastaan bussilla kestä kuin 5-10 minuuttia tuohon Konalan S-markettiinkaan.