Koivukylä vs. Pähkinärinne?

• Viestiketjun aloittaja Asukas
  • Ensimmäinen viesti
Asukas
Koivukylä olis meille tuttua seutua, mutta Pähkinärinne ihan uutta ja tietämätöntä.
Saatais Pähkinärinteestä asunto, 4h+k+s,mutta ei ole mitään tietoa minkälainen seutu se on...
Aika kaukana ja hankalan matkan päässä.

Kommentteja?

helsinkiläinen
Koivukylä on ihan hirveää slummia (anteeksi vaan siellä asuvat), mutta Pähkinärinne on ihan ok, aika hyvät yhteydetkin esim. Myyrmäkeen ja Helsingin keskustaan. Viihtyisä paikka ja aika paljon kai lapsiperheitä, luontoa lähellä jne.

niin
Koivukylän jälkeen mikä tahansa on hyvä paikka. Sanoisin, että Koivukylä on suomen surkein paikka. Mitään hyvää siitä ei voi keksiä, paitsi se, että junat pysähtyy siellä.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Koivukylän jälkeen mikä tahansa on hyvä paikka. Sanoisin, että Koivukylä on suomen surkein paikka. Mitään hyvää siitä ei voi keksiä, paitsi se, että junat pysähtyy siellä.
Kommentteja miksi? Oletko asunut siellä vai vain kuullut huhuja?

poikia3
Mustakin Pähkinärinne on todellakin viihtyisä ja luonnon läheinen alue. Koivukylään en muuttaisi.

Se että joku paikka on kaukana on kovin suhteellista, jos sulla on tarve käydä usein Tikkurilassa, on Pähkis kaukana. Mutta esim. mulle, Pähkis on huomattavan paljon lähempänä mun työpaikkaa. Eli minusta Koivukylä on toivottoman kaukana.

Ja Koivukylään verrattuna Pähkinärinne on todellakin viihtyisä paikka.

helsinkiläinen
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Koivukylässä on ankeaakin ankeampia korkeita taloja ja muuta betoniviidakkoa, todella masentavan ja epäviihtyisän näköistä. Olen asunut lähellä Koivukylää, tunsin sieltä ihmisiä ja liikuin siellä kyllä aika paljon. Sosiaaliluokka nollaa riittää, valitettavasti. Yksi Itä-Vantaan surkeimpia paikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen:
Koivukylässä on ankeaakin ankeampia korkeita taloja ja muuta betoniviidakkoa, todella masentavan ja epäviihtyisän näköistä. Olen asunut lähellä Koivukylää, tunsin sieltä ihmisiä ja liikuin siellä kyllä aika paljon. Sosiaaliluokka nollaa riittää, valitettavasti. Yksi Itä-Vantaan surkeimpia paikkoja.
Lähtisin siitä että Mikkola on vantaan surkein paikka.

Vieras sivusta
No me käytiin tänään tuolla Pähkinärinteessä ja siellä on enemmän korkeita betonitaloja kuin Koivukylässä....

Sä siis olet nähnyt Koiviksen ostarin ja juna-aseman? Olisit ny käyny muuallakin, ni saattas olla todellista kuvaa. Musta esim Sörnäinen on ahdistavampi paikka.

Asukas
Alkuperäinen kirjoittaja pitahaya:
Lähtisin siitä että Mikkola on vantaan surkein paikka.
Ja lisäisin tuohon vielä Hakunilan!! Minäkään en enää muuttaisi Koivukylässä tuonne radan toiselle puolelle, eli ostarin kupeeseen.
Eipä siellä enää mitään fiksua ole ja kohtahan toi Cittarikin tuohon nousee. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Asukas:
Ja lisäisin tuohon vielä Hakunilan!! Minäkään en enää muuttaisi Koivukylässä tuonne radan toiselle puolelle, eli ostarin kupeeseen.
:D Ja mua ei sais Hakunilasta minnekään muualle Vantaalle, mä en siis näe tätä slummina ollenkaan :D

äiskä
pähkiksessä tuli asuttua n. 10 vuotta pariin eri otteeseen. mun mielestä siellä ei juuri mitään hyvää tai mainitsemisen arvoista ollut kuin lammaslammen ympäristö puistoineen. asuinpaikan ratkaisi silloinen työpaikkani johon oli lyhyt matka. miinuksena voisin heittää ostarin seudun juoppoineen sekä somalit jotka varastivat ja rikkoivat kaiken minkä irti saivat. jotenkin aika pieni ja ahdas yhteisö, oma pieni maailmansa.

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja Asukas:
:D Ja mua ei sais Hakunilasta minnekään muualle Vantaalle, mä en siis näe tätä slummina ollenkaan :D
Te asutteki siel hassussa lintukodossa :whistle:

Mitä muutes kuuluu?

eukko
Vantaan kaupunki tarjosi meille keväällä asuntoa pähkiksestä. Ei tarvinnut edes asuntooan asti mennä katsomaan, vaan pihan ja rapun näkeminen riitti siihen, että ei otettu asuntoa. Kyllä pähkis silti mun mielestä kivempi alue on kuin koivukylä. Lammaslammen ympäristö on kivaa aluetta ja aika rauhallistakin...

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eukko:
Vantaan kaupunki tarjosi meille keväällä asuntoa pähkiksestä. Ei tarvinnut edes asuntooan asti mennä katsomaan, vaan pihan ja rapun näkeminen riitti siihen, että ei otettu asuntoa. Kyllä pähkis silti mun mielestä kivempi alue on kuin koivukylä. Lammaslammen ympäristö on kivaa aluetta ja aika rauhallistakin...
Mistä päin Pähkistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Te asutteki siel hassussa lintukodossa :whistle:

Mitä muutes kuuluu?
Lintukodossa? Voi sentäs, kuitenki iiiihan lähellä ostaria :D

Hyvää kuuluu, normiarkea... Pää vaan on vähän hajoomispisteessä kun jatkuvasti menee ulkoilusuunnitelmat puihin. Ens lauantaina taas uus yritys päästä liikkeelle :whistle:

Mä tykkään Pähkinärinteestä; rauhallinen paikka, paljon lapsiperheitä ja palvelut lähellä. Tikkurilaan pääsee kahdella eri bussilla suoraan. :)

Koivukylästä ei ole kokemuksia, mutta vaikuttaa vähän levottomalta alueelta.

Keittiönoita
Mä olen asunut Pähkiksessä kohta 18 vuotta ja koko tänä aikana on tarvinnut 2 kertaa käydä Tikkurilassa. Niistäkin toinen kerta oli täysin vapaaehtoinen eli kävin syysmarkkinoilla. Matka radan varteen mulla kestää bussilla 7 minuuttia. Kuljen yleensä busilla Myyrmäkeen ja siitä junalla Helsinkiin. Työpaikan sijainnista vähän riippuu, onko tämä kaukana vai ei. Joskus menen tästä bussilla Leppävaaraan (n. 10 min ) ja siitä junalla stadiin. Tai sitten bussilla stadiin. Vielä ei ole tarkkaa tietoa siitä, mitä reittiä käytän siten, kun ne kaksi jokerilinjaa tulee nurkille. Ts jos tulee joku muukin tapa päästä työpaikalle.

Alueen vuokratalojen porraskäytävistä yms en tiedä mitään, kun ei ole tullut niissä koskaan käytyä.

Mitä kukakin arvostaa, on tietty asuinalueen valinnassa tärkeää. Mä tykkään lähikympäristön luonnosta ja siitä, että - riippuen minkä reitin valitsen työmatkaani - joko Myrymanni tai Sello on työmatkani varrella. Tosta lähikaupasta haen sitten sellaiset perusjutut, joita en viitsi bussissa kuljettaa. Eikä tästä oikeastaan bussilla kestä kuin 5-10 minuuttia tuohon Konalan S-markettiinkaan.

Yhteistyössä