Koivuallergikot! Kuinka pahoja oireet on teillä tänä keväänä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Itselläni on silmätoireet olleet pahat, ei auta kuin antibioottiset silmätipat. Nuha ei ole tällä kertaa paha.
6 vuotiaalla menee myös antibioottiset silmätipat ja nuha on kova. Tosin flunssa vähän sekaa oireita.
12v, joka on siedätetty koivulle, on ollut melko pahat silmäoireet ja nuhaa jonkin verran, tosin myös flunssa sekaamassa.
16v ja 14v, joilla ei oireita ennemmin, niin nyt löytyy nuhaa ja silmäongelmaa toisella.
9v myös nuhaa ja kutinaa, jota ei ennemmin.
2v onneksi oireeton. Miehellä oireita myös, lähinnä nuhaa.

Kuinka teillä? Onko normaalia pahempi?

"..."
Olen astmaatikko. Koivusta en ole aikuisiällä saanut oireita ollenkaan, mutta tänä keväänä oireilen todella pahasti. Viime viikon olin AIVAN tukossa. Poskiontelot ja otsaontelo räkää aivan täynnä ja keuhkot ihan tukossa. Viikon kortisonikuuri, ab-kuuri ja tupla annos antihistamiinia tehneet olosta siedettävän. Ja tietenkin astmalääkettä otan maximi annostuksella.. Inhottavaa!!

"vieras"
Tämä kevät on ollut tosi paha - en muista että olisin aikoihin joutunut näin paljon kärvistelemään. Lääkettä on joutunut ottamaan tupla-annoksia, vaikka ei saisi ottaa kuin kerran päivässä. Silmät ovat olleet pahimmat.

"aloittaja"
samat oireet kun joka vuosi mutta potenssiin kolme..eli silmät,nuha,ihottuma jne..niin ja lisäksi tänä vuonna, henki ei kulje öisin ollenkaan!
Tuon ihottuman unohdin mainita. Minulla atooppinen iho ja nyt ollut kovilla sekin, kutiaa koko ajan ja ei lakkaa, vaikka päällä hyppisi...
Mutta silmät tosiaan pahimmat, yölläkin usein vuotavat vettä ja ikään kuin harmaa sumea kalvo silmien päällä.
6veellä muuratui silmät melkein umpeen, mutta kun nyt menee antibioottitipat säännöllisesti, pysyy edes jotenkin kurissa.

"..."
Mihin aikaan olette aloittaneet allergialääkityksen? Itse aloitin jo maaliskuussa. Minulla on ilmeisesti sitten aika lievä allergia. Hieman on tukkoinen olo. Mutta pärjään oireiden kanssa. Itselläni ottaa enemmän katupölyt. Astma ja allerginen nuha vaivaa.

"..."
[QUOTE="jessica";26301926]Minulla aikas samanlaisia oireita.. en vain saa lääkettä mikä kunnolla helpottaa,kun odotan vauvaa. yöt on ihan hirveitä.[/QUOTE]

Tsemppiä! Kokemusta on tuostakin! Lääkärin luvalla söin lääkettä. Mutta oli se aika tuskallista olla.

voikoivu
Lapsella, jolla todettu koivuallergia ei mitään. Toisella lapsella ei myöskään. Miehellä koivuallergia ja on ajoittain tosi paha, silmät turpoaa ihan näkyvästi ja hetkessä, aivastelee, niiskuttaa ym. Ihmeellistä on, että minä, jolla ei ikuna ole ollut minkään valtakunnan oireilua tai allergiaa olen oireillut myös vahvasti...nenä vuotanut monta viikkoa, silmät kutittaa/turvonneet :(

[QUOTE="...";26301929]Mihin aikaan olette aloittaneet allergialääkityksen? Itse aloitin jo maaliskuussa. Minulla on ilmeisesti sitten aika lievä allergia. Hieman on tukkoinen olo. Mutta pärjään oireiden kanssa. Itselläni ottaa enemmän katupölyt. Astma ja allerginen nuha vaivaa.[/QUOTE]

Maaliskuussa minäkin aloitin, mutta ei näköjään enää tepsi nämä lääkkeet..ja omalääkäri lomalla niin ei toivoakaan saada vielä uusia..:/

"xXx"
Pahemmat oireet kuin aikoihin :/ Vuosia pärjäsin jo yhdellä Aeriuksella, nyt joutunut ottamaan kahta päivässä (mulla reseptissä 1-3 saan ottaa) ja lisänä allergiatipat vuosien tauon jälkeen. Silmät voisin tosiaan repiä päästä, kohta pakko aloittaa kortisonivoide joka tarkoitettu nimenomaan silmänympärysiholle, menee luomista iho rikki koko ajan ja turpoaa. Sen kanssa pitää sitten vaan välttää aurinkoa, nice.

Ja lääkitys aloitettu maaliskuussa. Sais samperi jo riittää, vaikka alussahan tässä vasta ollaan :/

"vieras"
Yskä alkoi maaliskuussa, kortisonisuihke on estänyt nuhan. Kortisonia vedän keuhkoihin, yskä on siitä huolimatta paha. Antihistamiini auttaa aina jonkin aikaa. Yleensä vedän setiritsiiniä heinäkuussa, nyt vaikuttaisi siltä, että pitäis jo aloitella...
Minulla ei siis kovin paha koivuallergia..

Hirveät oireet on olleet, teini-iässä viimeksi on ollut tällaista. Hengitys ei kulje, nenä tukossa, silmät punaiset ja kutiavat... käytössä antihistamiinit, nenäsuihke, astmalääkitys ja silmätipat - ja niidenkin avulla olo on vain kohtuullinen.

täällä kanssa
3 viikkoa ollut järkyttävät oireet jotka aina vaan paheni kunnes poskiontelontulehdus eli antibioottikuuri, kortisonikuuri, anthistamiinit ja ventoline +silmätipat ja nenäsuihke. Pariin kertaan jo käyty tk:ssa piiputtamassa kun henki ei kulje

Yskittää, nenä vuotaa, kurkkua kutittaa, silmät vuotaa, välillä vähän henkeä ahdistaa - ja ihan ilman lääkitystä on vaan pakko yrittää pärjätä |O

6 v pojalla nuhaa, kova yskä, hengitys ahtaalla - astmaatikko on.

8 v tytöllä järkyttävä nuha.

Jopa mies oireilee, ja hän ei yleensä ole allergioista kärsinyt.

Mulla kans pahimmat oireet kymmeneen vuoteen. Mulla allerginen-astma. Tällä hetkellä lääkitys 4X astma lääke, 3Xallergia pilleri, 2X nestemäinen allergialääke, 4Xavaava lääke, tarvittaessa tuplana, 2Xnenäsuihke ja 2Xsilmätipat. Olo ei siltikään tunnu yhtään paremmalta. Jos olisin töissä joutuisin saikulle :( Toivotaan että tää kausi menee pian ohi ja olo helpottaa sitä myöden...

Noooo
Uutisissa sanottiin ettei 20vuoteen ole ollut noin paljon koivun siitepölyä. Ja että sellaisetkin saa oireita joilla ei ennen ole ollut mitään.. Meilläkin on parilla oiretta vaikka mitään allergiaa ei ole edes todettu. Mutta vaan silmien vuotamista ja nenän ei sen kummempaa.

Yhteistyössä