Koit ja vauvan villavaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua!!!

Vieras
Apua! Ostin nettikirppikseltä merinovilla-neulosta tarkoituksenani tehdä siitä vauvalle kestovaippoihin imuja. Paketti saapui mutta kun aloin penkoa neulospakettia niin sieltä lennähti pieni vaalea perhonen. Epäilin heti koiperhosta ja aloin tutkia neulosta ja huomasinkin siinä pari pientä reikää. Tarkempi tutkiskelu osoitti että villassa näkyi koin toukkia ja sellaisia "koteloita".

Hätäännyin tästä koska meillä on tosi paljon villatuotteita enkä halua niitä koin ruoaksi, joten vein neuloksen parvekkeelle ja sumutin Raidilla. Sen jälkeen annoin kuivua ja pistin pesukoneeseen pyörimään 95 asteeseen jonka neulos yllättävän hyvin kesti, toki kutistui hieman ja huopui muttei mennyt käyttökelvottomaksi.

Nyt vaan mietin, että rohkeneeko tuosta enää niitä imuja tehdä? Onko sitä myrkkyä vielä jossain villan kuiduissa niin että se aiheuttaa ärsytystä vauvan pepulle?

Harmittaa ihan vietävästi koko homma, kun ostin paketin paikasta jossa ei pitäisi "huijareita" olla. Olin myyjään yhteydessä ja meilissään kivenkovaan väitti, ettei heillä ole koi-ongelmaa...

Mitä siis teen tuolle villalle????

Muistan lukeneeni, että vaatteet tulee pestä koimyrkyn käyttämisen jälkeen mutta ovat sitten käyttökuntoisia, jotenka etköhän uskalla käyttää. Voithan toki pestä vielä kertaalleen.

Eihän kukaan uskaltaisi käyttää vaatteisiin mitään koimyrkkyä jos vaate olisi sen jälkeen myrkystä saastunut :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän ne myrkyt ole puhdistuneet pesussa, mutta jäikö se elävä koi teille pörräämään?

Unohtui sanoa, että EI jäänyt! Metsästin sitä ja oli heti lennähtänyt meidän ulkovaatehyllylle missä oli villahuiveja yms. mutta sain nitistettyä. Muita perhosia en nähnyt, pari raatoa tosin oli siinä neuloksessa.

Hitsi kun uskaltaisikin käyttää... Ehkäpä sitä voisi testata. Ainakaan se ei enää haise yhtään sille aineelle, joka on nimittäin tosi voimakkaan tuoksuista.

Mä olen sumuttanut omia vaatteitani sillä myrkyllä kun olen vienyt kesän ajaksi kellariin esim. villapaitoja, ja olen syksyn tullen ottanut ne ilman pesua käyttöön. Ei ole purkin kyljessä lukenut että olisi pitänyt pestä. Ei ole mulle ainakaan tullut mitään oiretta. Joten eiköhän tuo keittopesu ollut ihan riittävä.

Yhteistyössä