koirista tietävät auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
koiran silmän vieressä oli noin viikon ajan punkki, minä tyhmä en edes tajunnut sitä miksikään ylimääräiseksi. luulin että punkkeja on vain rannikolla ja että ne ovat mustia...
yritin kerran nyppäistä sitä pois, kun luulin että siinä on rähmää tai jotain muuta roskaa. tänään lenkillä eräs toinen koiran ulkoiluttaja tiesi sen punkiksi ja nappasi sen pois. etsin googlesta tietoa, mutta ei kovin tarkkaa löytynyt. mistä nyt tiedän, onko koiralla borrelioosi?? kuinka vaarallinen se on koiralle itselleen ja voiko se tarttua ihmisiin??

eli eläinlääkäriin on mentävä kai... vai mitenkäs koiranomistajat ootte toimineet? pitääkö se antibioottikuuri hakea vai ei, se tartunta kun kuitenkin melko harvinainen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osaa sanoa mutta soita huomenna johonkin eläinlääkäriin ja kysy:)

vähintään niin on tehtävä. voi hitsi, toivottavasti ei ole nyt koira kipeäksi tulossa. luulin ihan oikeasti että punkkeja ei ole täälläpäin, olinpa hölmö...

Kovastihan siitä borrelioosista puhutaan mutta itelläni on ollu elukoita aikas monta vuotta ja niissä ollu enämpi vähempi punkkejakin ja tältä borrelioosilta ollaan vältytty...

Alkuperäinen kirjoittaja Mafuli:
Kovastihan siitä borrelioosista puhutaan mutta itelläni on ollu elukoita aikas monta vuotta ja niissä ollu enämpi vähempi punkkejakin ja tältä borrelioosilta ollaan vältytty...

samaa sanoi se vastaantullut koiranomistaja, hänenkin koirassa ollut kuulema kymmeniä niitä, mutta täysin terve 11v koira hänellä. mut meidän tuurilla tuo koira on kohta tietty tosi kipeä :(

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:

samaa sanoi se vastaantullut koiranomistaja, hänenkin koirassa ollut kuulema kymmeniä niitä, mutta täysin terve 11v koira hänellä. mut meidän tuurilla tuo koira on kohta tietty tosi kipeä :(

???Ei meidän isä ainakaan punkkeja muutakuin poistanut

Iha hyvä et ihmisiä varotetaan mut tää on vähä ku se lintuinfluenssa.. Kauhea paniikki päällä. Reagoidaan siis yli...

no mä luulin että ne on oikeasti jotain taudinlevittäjiä. mut kai mä sit ylireagoin. jos vaan seuraan että koira on oma itsensä..? ja hommaan sille punkkipannan. sit vielä kun itsekin osais ne välttää. hyttysenpistot on jo tarpeeksi ärsyttäviä.

Iha hyvä et ihmisiä varotetaan mut tää on vähä ku se lintuinfluenssa.. Kauhea paniikki päällä. Reagoidaan siis yli...

no mä luulin että ne on oikeasti jotain taudinlevittäjiä. mut kai mä sit ylireagoin. jos vaan seuraan että koira on oma itsensä..? ja hommaan sille punkkipannan. sit vielä kun itsekin osais ne välttää. hyttysenpistot on jo tarpeeksi ärsyttäviä.

No etkä ole ylihysteerinen, borrelioosihan on ihan vakava sairaus jota punkit nimenomaan levittävät.

Ota aamulla yhteys ell ja kysy jatkosta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No etkä ole ylihysteerinen, borrelioosihan on ihan vakava sairaus jota punkit nimenomaan levittävät.

Ota aamulla yhteys ell ja kysy jatkosta. =)

niin no parempi kai varmistaa. ottaa niin päähän, että en itse tajunnut koko juttua heti..! toivottavasti meilläkin ois nyt käynyt hyvä tuuri niiden yökötysten kanssa.

Yhteistyössä