Koirista tietäviä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Narttu koira steriloitu keskiviikkona.Muuten toipunut hyvin,mutta nyt aloin katsomaan leikkaushaavaa joka on muuten ihan siisti ja kuiva paitsi ihan alhaalta punoittaa tosi paljon.Ihan tumman/mustan punainen.
Koiralla on antibiootti kuuri päällä,eikä se itse ole tilanteesta moksiskaan.Ei valita kipua,ja on muutenkin normaali.
Leikanneella eläinlääkärillä ei ole päivystystä nyt juhannuksen aikana joten häntä en saa kiinni.
Pitäisikö tuosta huolestua ja käyttää jollain muulla lääkärillä vai onko noin voimakas punoitus normaalia näin pian leikkauksen jälkeen?

Voit puhdistaa haavaa vaikka septidinillä tai jollakin mulla kirvelettömällä puhdistusaineella. älä kuitenkaan hankaa haavaa millään vaan kaada ainetta siihen ja anna vaikuttaa.

Mikäli näet että haava erittää jotain värillistä veristä, keltaista, ruskehtavaa, vihertävää eritettä ota yhteys eläinlääkäriin.
Voisit myös mitata koiran lämmön. Mikäli koiralla on lämpöä ota yhteys eläinlääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Voit puhdistaa haavaa vaikka septidinillä tai jollakin mulla kirvelettömällä puhdistusaineella. älä kuitenkaan hankaa haavaa millään vaan kaada ainetta siihen ja anna vaikuttaa.

Mikäli näet että haava erittää jotain värillistä veristä, keltaista, ruskehtavaa, vihertävää eritettä ota yhteys eläinlääkäriin.
Voisit myös mitata koiran lämmön. Mikäli koiralla on lämpöä ota yhteys eläinlääkäriin.

Niin ja muista, että koiran normaalilämpö on noin. 38,5.

Ei mitään puhdistusaineita haava-alueelle! Vesi on paras, jos sitä nyt päättää jotenkin putsailla. Itse seuraisin tilannetta, koska antibioottikuurikin menossa ja koira rauhallinen.

koiralla on kauluri,eli ei pitäisi päästä nuolemaan.ainoastaan ruokailun ajaksi on otettu pois ja silloin on valvottu koko ajan koiraa.
haava on siisti.ei eritä mitään ainoastaan punoittaa yhdestä kohdasta voimakkaasti.
kuumetta en ole mitannut.voisin kyllä sen tehdä.
maanantaina on haavan tarkistusaika leikanneella eläinlääkärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koiralla on kauluri,eli ei pitäisi päästä nuolemaan.ainoastaan ruokailun ajaksi on otettu pois ja silloin on valvottu koko ajan koiraa.
haava on siisti.ei eritä mitään ainoastaan punoittaa yhdestä kohdasta voimakkaasti.
kuumetta en ole mitannut.voisin kyllä sen tehdä.
maanantaina on haavan tarkistusaika leikanneella eläinlääkärillä.

Saattaa olla myös normaalia ärtymystä niin ku Raitapaitanen tossa kirjotti

Yhteistyössä