Koirien vakuutuksista ja lonkkakuvauksista kysyttävää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koirankuiskaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koirankuiskaaja

Vieras
Niinpä,siinä kaks asiaa joita olen nyt pohtinut...Millaisia koirien vakuutuksia teillä on?Siis pelkkä mikä korvaa eläinlääkäri yms.kulut vai myös tapaturmat/kuoleman??Ja missä hinnoissa nuo ovat?Ja vielä:mistä vakuutukset ootte ottanu ?

Ja seuraava asia mitä oon miettinyt,että onko lonkkakuvat tarpeen jos käy koiran kanssa näyttelyssä?Missä hinnoissa nuo kuvaukset ovat?

Näistä kummastakin tai vaikka toisesta tietäviä tai kokemusta omaavia,kiitos kertokaa mulle

Ei tarvi lonkkakuvausta näyttelyyn. Taitaa olla 100 euron molemmin puolin kuvauksen hinta. Kennellittokin taitaa sitten lausunnosta jotain periä. Pelkällä eläinlääkärin lausunnolla kun ei tee mitään, vaan virallisen lausunnon antaa kennelliitto.

Kiitos tästä vastauksesta =) Me ollaan mietitty tota kuvaus asiaa kun on kuitenkin rotukoira ja sen muut"sisarukset"on tainnu käydä jo kuvauttamassa lonkkansa kun 1v.tuli täyteen ja me ei vielä tiietä oikeen että onko tuo niin välttämätöntä..:/ Mutta kiitos tästäkin =)

Jos koiraa ei aio käyttää jalostukseen, eikä sen kanssa harrasta mitään fyysisesti raskasta, eikä koira oireile mitenkään, niin ei se lonkkien kuvauttaminen välttämätöntä ole. Toisaalta taas, jos rodulla on paljon lonkkavikaa, niin onhan se kasvattajalle arvokasta tietoa, millaisia jälkeläisiä sen jalostuskoirat tekee.

jotkut kasvattajat vaativat kauppasopimuksessa että koiran lonkat ja kyynärät pitää kuvata 1-2 iässä. mutta muuten se ei ole pakollista. itse kyllä kuvauttaisin ainakin ison koiran, jotta tiedän millaisia lenkkejä ja mitä muuta sen kanssa voi tehdä ja että olenko ruokkinut ja "rasittanut" koiraa oikein. jos koiralla on todella huonot lonkat tai kyynärät niin liikkuminen voi olla koiralle kivuliasta, ja huono jalkaisia koiria ei kannattaisikaan juoksuttaa hirveästi eikä vedättää.
meillä kuvaaminen taisi maksaa 150+ kennelliito

en muista enää tarkasti että mitä vakuutukset maksoivat (luvuttiin niistä muutama vuosi sitte) mutta taisivat olla jottain 200/e per häntä per vuosi :)

Yhteistyössä