Koirien lenkittämisestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielenkiinnosta :)))
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli lapinkoira. Neljästi päivässä ulkona. vartin köpöttelyjä kolme ja puolentunnin koirapuistoilu. Ja nyt mä kuolen ikävään kun mietin edesmennyttä rakkainta ystävääni jota rakastin enemmmän kuin voin edes omia lapsiani ikinä rakastaa..... Se oli jotain niin suurta..14 vuotta saimme yhdessä olla...

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Naku kiinanharjakoira. Lenkkeillään tosi vähän. Sen sijaan ulkoillaan irrallaan, palloilaan jne n. 2-6h päivässä huhtikuusta syyskuuhun. Lokakuusta-huhtikuun alkupuolelle vanha rouva käy vain pikaiseen itsekseen ulkona.

Mistä kennelistä sun vanha rouva on? Meil on kans 3 harjista :)

Meillä 2x 10 minuutin lenkkiä + 1 puolen tunnin lenkki monesti arkisin. Ja jack russseli. Tosin vaihtelee todella paljon, ennen tätä minun raskautta joka päivä 1,5 tunnin lenkki, nyt ei vaan pysty.

Miten ihmeessä ehditte lenkittää koirianne neljästikin päivässä? Ymmärrän jos elelee kotirouvana mutta minulla ainakin on työ ja lapsia ja muutakin tekemistä kuin lenkittää koiraa. AAmulla koira käy pikapissalla, päivällä teemme 1-1½ tunnin lenkin ja illalla pikapissi. Ihan tyytyväiselle tuo vaikuttaa.

Kesällä pidetään enemmän irti kun olemme mökillä ja talvellakin pääsee irralleen juoksentelemaan 1-2 x viikossa

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä vittua :
Belgianpaimenkoira.
Lenkillä ei käydä päivittäin.

Silloin kun käydään, niin n. puoli tuntia-tunti.

Mä toivon syvästi, että et ole tosissasi.

Ihan olen kuule tosissani.

Ei meilläkään joka päivä käydä lenkillä koiran kanssa :( hävettää mutta aina ei vaan PÄÄSE! Tai ehdi.

Norjan harmaa hirvikoira ja cockeri. Isompaa lenkkeilytetään päivittäin pyörällä tai kävellen illalla tunnin verran, jos kävellen, niin cockeri on mukana. Molemmat on myös päivittäin irti pihassa, ja saavat siinä liikkua., JOskus on myös päiviä, että käytetään vaan tarpeillaan, ja pikkulenkki, mutta hirvikoiran on päästävä pidemmälle lenkille useamman kerran viikossa, muuten sitä ei jaksa katsoa.

Belgianpaimenkoira.

Sä provosoit, koska todellisuudessa se koira on vapaana pihalla tyyliin koko päivän :D

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Miten ihmeessä ehditte lenkittää koirianne neljästikin päivässä? Ymmärrän jos elelee kotirouvana mutta minulla ainakin on työ ja lapsia ja muutakin tekemistä kuin lenkittää koiraa. AAmulla koira käy pikapissalla, päivällä teemme 1-1½ tunnin lenkin ja illalla pikapissi. Ihan tyytyväiselle tuo vaikuttaa.

Kesällä pidetään enemmän irti kun olemme mökillä ja talvellakin pääsee irralleen juoksentelemaan 1-2 x viikossa

Aamulla, iltapäivällä, iltasella ja myöhään illalla.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä v:
Belgianpaimenkoira.

Miksi ihmeessä hommaat aktiivisen rodun, jos ulkoilutus ei kiinnosta?

ei se lenkkeily siihen aktiivisuuteen helpota vaan aivotoiminta. ;)

Leonbergin koira.
Aamupissit vapaana, töiden jälkeen tunnin lenkki, jonka jälkeen yleensä vapaana jää pihalle ja illalla sitten vielä pissit vapaana.
Jos mennään tässä välissä ulos, niin koirakin tulee mukana.
Vapaana voi jäädä pihalle, koska on 2000 neliön aidattu piha :)

Belgianpaimenkoira.

No eikös meahilla ole maatila tms., eiköhän koira saa pihalla pyöriessä tarpeeksi liikuntaa.

Yhteistyössä