koirien kalevala ooppera! (Oulu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensikertalainen

Vieras
Oletteko käyneet katsomassa ja mitä piditte?
Olemme menossa Ouluun sitä katsomaan 5 ja 6 vuotiaiden tyttöjen kanssa. Kai lasten oopperaan voi pukeutua ns. normaalisti eli esim. farkut ja siisti paita ettei tarvi hienostella kuten (yleensä) aikuisten oopperoissa ovat olleet puku päällä jne ainakin jos tv kuvaan on uskomista.

Oliko silloin vain tämä oopperaesitys ja ihan sitä varten pukeuduitte juhlavasti? Kuinkahan sitä nyt sitten tehtäisiin, kun esitys on madetojan salissa ja en nyt haluaisi, että meidän sakki erottuisi räikeästi toisista jos olemme erilailla pukeutuneita.

Alkuperäinen kirjoittaja ensikertalainen:
Oliko silloin vain tämä oopperaesitys ja ihan sitä varten pukeuduitte juhlavasti? Kuinkahan sitä nyt sitten tehtäisiin, kun esitys on madetojan salissa ja en nyt haluaisi, että meidän sakki erottuisi räikeästi toisista jos olemme erilailla pukeutuneita.

Minä tekisin niin, että tytölle laittaisin jonkun söpön mekon, mutta ei mitään juhlamekkoa tai sitten hameen ja kauniin paidan. Pojalle laittaisin siistimmän paidan ja farkut tai sammarit tai vastaavat housut.

Nykyisin aikuisten esityksiinkin Madetojan salille mennään kuulemma normaali vaatteissa. Itse en ole viime aikoina käynyt, mutta anopilta kuulin ettei siellä enää viihdytä juhlatamineissa.

Siistit perusvaatteet ovat hyvät.

Me ollaan nahty tuo Koirien Kalevalan kolmas osa ( eiko niita kolme ole ? ) Savonlinnassa. Olin kylla vahan pettynyt. Lapsetkaan eivat olleet taysin tyytyvaisia ja meidan 5v. jopa pitkastyi...
En ihan arkivaatteissa kumminkaan menisi.

Olen käynyt muissa konserteissa Madetojansalissa. Ikinä en ilta-/juhlapuvussa mutta paremmissa kuitenkin kuin arkivaatteet - tyyliin suorat housut tai hame jne.

Lapsille tulikin jo hyviä ehdotuksia

Cosmopolitan: En tiedä montako osaa tuossa oopperassa on. Kestää 1,20h kun netistä asiaa tutkin. Kirjana on luettu ja hyvältä vaikutti. Saa nähdä sitten paikan päällä mitä se on.
Jotenkin tuntuu, että ukko saa lähteä farkut jalassa ja siisti paita päällä. Ei se ala mitään suoria housuja laittamaan.
Musta tuntuu, että ennemmin noin 40v ikäiset laittavat luontevammin päälle sen puvun (en yleistä!) kuin meidän ikäluokkamme eli n. kolmekymppiset.

Yhteistyössä