O
omistaja
Vieras
meidän koira on vuoden ikäinen narttu. tietyllä tavalla todella kovapäinen, mutta kuitenkin miellyttämisenhaluinen. ollaan pienestä pitäen sen kanssa tavattu muita koiria ja oltu paikoissa missä muita ihmisiä ja käyttäytynyt todella mallikkaasti. ei säiky, mutta ei myöskään ryysi päälle.
tottelevaisuus on hienosti hallinnassa. tai siis oli..... ja siinä se ongelma nyt on.
koira osaa kotona / rauhallisessa paikassa kaikki käskyt todella hyvin..
istuu, menee maahan, odota / paikka-käskyt osaa, tulee sivulle käskystä ja lenkillä ottaa kontaktin ja tulee luokse käskettäessä.
tai siis näin oli vielä n.kk sitten. nykyään käyttäytyy lenkeillä kun mikäkin veturi, vetää ja hinaa (ei tehnyt aiemmin. jos vetää, niin pysähdyn ja tarvittaessa lähden toiseen suuntaan...), ei tottele mitää, ei osaa istua eikä tulla sivulle, ei osaa odottaa eikä mennä maahan ja jos joku tulee vastaan, niin on ryysimässä sinne vaikka väkisin (silaksta mielenkiinnosta, ei mitenkään vihaisena).
onko tää joku vaihe mikä menee ohi johdonmukaisuudella ja pitkällä pinnalla?
nimim.mun eka narttukoira.. ei mun uroksen tällasia oo ollu...
ja mainitsen viel et ekat juoksut oli just tos pari vko sitten kun tää kaikki alko..
tottelevaisuus on hienosti hallinnassa. tai siis oli..... ja siinä se ongelma nyt on.
koira osaa kotona / rauhallisessa paikassa kaikki käskyt todella hyvin..
istuu, menee maahan, odota / paikka-käskyt osaa, tulee sivulle käskystä ja lenkillä ottaa kontaktin ja tulee luokse käskettäessä.
tai siis näin oli vielä n.kk sitten. nykyään käyttäytyy lenkeillä kun mikäkin veturi, vetää ja hinaa (ei tehnyt aiemmin. jos vetää, niin pysähdyn ja tarvittaessa lähden toiseen suuntaan...), ei tottele mitää, ei osaa istua eikä tulla sivulle, ei osaa odottaa eikä mennä maahan ja jos joku tulee vastaan, niin on ryysimässä sinne vaikka väkisin (silaksta mielenkiinnosta, ei mitenkään vihaisena).
onko tää joku vaihe mikä menee ohi johdonmukaisuudella ja pitkällä pinnalla?
nimim.mun eka narttukoira.. ei mun uroksen tällasia oo ollu...
ja mainitsen viel et ekat juoksut oli just tos pari vko sitten kun tää kaikki alko..