koiratarvikeasiaa + nimiasiaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
mulla siis nyt hankinnassa pentupanta, talutin, kynsisakset, kaks metallikuppia (isoja) ja leluja (kestäviä ) joten haluaisin nyt kokemuksia kannattaako hankkia ihan markettikamaa (ja saako tätä kaikkee perusmarketeista) vai olisko jotain nettikauppaa tms mistä sais edullisemmin?
itse katselin lemmikkitarvike.netissä esim.noita ruokauppeja (metallisia) ja 9 euroo maksais halkasijaltaan 27,5cm oleva kuppi onko kallis?
mulla ei oikein oo kokemuksia asiasta :ashamed:

lisäks pitäis pennulle nimi keksiä. joku "kasvi"nimi mikä alkaa S:llä, nyt on ehdolla syreeni, salvia, sinililja ja syyshehku, ehdottakaas jos tulee nättejä nimiä mieleen! :)

Pet-needsistä monet tilaa, jos tykkää nettikaupoista. Toimitus kestää jonkun verran, mutta jos tilaa yli 60 eurolla, niin ei tuu lähetyskuluja. Siellä on monipuolinen ruokavalikoima. Toimittavat kotiovelle.

Marketista saa mun mielestä kyllä ihan hyvin. Jos on oikein iso tai pieni koira, niin sit ei välttämättä löydy sopivia valjaita tai pantoja.

Mulla on sellainen käsitys, että eläintarvikekaupoissa on paremmat tuotteet. Meidän koirien hihnat yms on sellaisista hankittu. Onko noi kutsumanimiä vai virallisia nimiä?

mä ostin mein pennulle vehkeet ihan marketista ja hyvin ovat toimineet :) sitten jos kävisin tuon kanssa näyttelyissä tms. ni saattaisin ostaa vähän hienompia :) kotikäytössä nuo on ihan yhtä hyviä ku muukki, osan ostin käytettynä huutonetistä :)

nimi hmm... mulle tulee mieleen vaan saukko ja salakka :laugh:

Ei ole mielestäni kallis kuppi. Kätevä, kun voi pestä tiskarissa. itse olen ostanut paljon tavaraa Mustista & Mirristä, ketjun liikeitä on ympäri maan. Ja esim. Prismoista löytyy hyvää tavaraa myös.

Nimiä: Sumunhohde, Savuverho, Suvituuli, Sysihehku... :)

Narusolmut on hyviä ja kestäviä leluja. Ja isolle koiralle kannattaa harkita painavampaa kippoa kuin nuo metalliset. Esim. savikipot pysyy paremmin paikallaan jos syö kovin reippaasti. Vaikka isollahan kuuluisikin olla jonkinlainen koroke..?

tyttökoira kyseessä ja tuo s:llä alkava nimi on se virallinen nimi, eli kutsumanimihän voi olla vaikka mikä, mut olis kiva jos löytyis sellanen nimi mikä "sopis suuhun" ja olis samalla virallinen nimi :) tai et siis sais helposti "väännettyä" kutsumanimen :)

Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:
Narusolmut on hyviä ja kestäviä leluja. Ja isolle koiralle kannattaa harkita painavampaa kippoa kuin nuo metalliset. Esim. savikipot pysyy paremmin paikallaan jos syö kovin reippaasti. Vaikka isollahan kuuluisikin olla jonkinlainen koroke..?

Jotkut käyttää kiviä niissä metallisissa. Et jos on vaikka viiden litran kuppi, niin kyllähän sinne mahtuu. Mut joo, jos ei kivistä tykkää, niin savikipot on kätsyjä. Pitää vaan hommata sellanen joka kestää kunnon pesua.

Meillä esim. marketin alelaarista ostettu nahkatalutushihna kesti moitteettomasti 10-v... Ja fleksit ihan samanveroisia! Ruoka luonnollisesti eläintarvikeliikkeissä laadukkaampaa, osalla rotuja myös omia soppareita ruokatoimittajien kanssa, kannattaa kysellä... :)

Leluiksi hyviä ovat farkunlahkeet ja tyhjä veskipaperin hylsy jonka päät taitat kiinni ja laitat sinne sisälle vähän jotain herkkua.
hyviä leluja saa myös vanhoista sukista, työnnät sukankärkeen vaikka kolmesukkaa sisään ja vedät siihen tiukan solmun jotta siihen kärkeen tulee pallukka, ai että on kiva ravistella siitä varresta sitä mokkulaa

Yhteistyössä