koirasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bellukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bellukka

Aktiivinen jäsen
01.02.2005
2 891
0
36
miten mä saisin tuon pennun oppimaan että nukkus yöt sisällä?? päivällä kyllä viihtyy sisällä mutta yöksi huutaa ulos ja menee autotalliin nukkumaan, nyt mua vaan huolettaa kun lähistöllä on nähty susia... piha on kyllä aidattu mut ei se taida susia pidätellä... vanhempi koira vaatii yöksi häkkiin ( se ei ees päivällä suostu sisälle tulemaan) oon koittanu tuon pennun kans ite muka nukkua eteisessä ym muuta nostaa kamalan metelin ja ulos on päästävä :/

Uskoisin kans että lopettaa ulospyytämisen aikanaan.. Ei varmaan tällähetkellä lohduta, mutta ei se koira jaksa kyllä viikkoa pidempään itkee öitä, jos sitkeesti pidät pääsi, etkä päästä ulos. Jos kerran teet niin, niin sit kyllä varmaankin jatkaa ulvomistaan. Itse oon juuri päässy riiviö-pentukoira vaiheesta ihan yhteiskuntakelpoisen yksilön emännäksi, joka tietää että kaikkea ei saa periksi vaikka kuinka näyttää mieltä.. Voimia!

Meidän koiraa ei saisi ulos yöllä kirveelläkään, kun se ei pidä kylmästä. Luulisi, että villakoiran on aina kuuma, mutta se puskee aina yöksi peiton alle minun viereen ja nukkuu siinä. hyi hyi, meidän petissä :ashamed:

tuolla on tosi kuuma sisällä ja onhan se rotu joka erinomaisesti pärjää ulkona, ja siis ei tuokaan ulkona oo nukkunu kun sillä on pääsy autotalliin mut lähinnä ne sudet huolettaa...

meillä erehdyttiin KERRAN ottamaan viereen, ja siellä nuo nukkuu nyt isännän makoisassa kainalossa untuvapeiton alla, sillä aikaa kun minä istun tässä... eli sen vuoksi sulle tuossa aiemmin sanoinkin et kannattaa yrittää vaan pitää pintansa! Enää ei auta sängystä pois hätyyttely, osaavat jo hypätä sinne ite kun silmä välttää. On ne ovelia...
Tiiän et varmaan hermoja raastaa jos herättää koko porukan haukkumisella, mut viikon "piina" on parempi kuin jatkuva huoli et ne sudet käy päälle.
Saanko kysyy et mitä koiria sulla on?

=) no, nyt ymmärrän et pelkäätte ite joutuvanne lattialle nukkumaan :laugh:
Joo, ja muutenkin, on älytöntä päästää koirat sänkyyn nukkumaan, tiedän... Meillä pieniä, mutta sitäkin itsepäisempiä koiria kaksi..(profiilissa)
mutta itepähän kärsin nyt.. nimim. Kiva nukkua kun kukaan muu ei kuorsaa korvan juuressa kun nää ihanat hauvelivauvelit.....

joo, ei kannata ottaakkaan! mulla joskus tuli vanhemman koiran kans sellanen olo et " tuu, nyt tänne mamman viereen kun haluun rutistaa ja oot niin suloinen..." voisin ehkä antaa mitä vaan et en olis tehny sitä virhettä, just siks että opetapas koiralle sit ettei saa tulla kun oot kerran päästäny. Ja arvaa vaan kuinka usein meillä vaihdetaan petivaatteet! Uskomatonta et tollasista pienistäkin voi lähtee karvaa!!!!! Puhumattakaan teidän pentukoirasta :laugh:
ei kannata antaa kyllä missään periksi, käyttävät mokomat sitä hyväksi loppuikänsä (niin, suloisia kun ovatkaan)

just joku aika sit istuin lattialla ja koiruus pakkasi syliin nii piti todeta et ei tosiaan oo enää mikään sylivauva mun pentu :laugh: ja osaa kattoo sillä ilmeellä että mä oon ihan sulaa vahaa :D

Tiedän :hug:
Ei niille "pikkuisille" mahda mitään kun sydän sulaa, niin se sulaa...ekan koiran päästin liian helpolla, ei meinaa totella mua vieläkään aina :headwall:
Tän toisen pennun kohdalla (1/2 v) oon osannu olla jo vähän jämäkämpi..ehkä...
Ei musta yksin kyllä tulis koirankouluttajaa, sen tiedän, mutta onneksi meillä on mies joka tekee sen puolesta, ja yrittää siinä sivussa neuvoo mua et älä tee näin koskaan tai ...
On ne lemmikit ihania

:heart:

Yhteistyössä