Koirasta on tullut arka.:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arkajalka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arkajalka

Vieras
Otsikossa se tärkein tulikin, eli meidän 3-vuotiaasta koirasta on tullut arka. Ja siis todella arka!

En osaa sanoa, koska tämä alkoi, mutta vauvan syntymän jälkeen koira muuttui vielä aremmaksi, vauva on 8kk. Hyppää esim pystyyn, jos kävelee ohi. Tänään kun hipaisin kuonoa säärellä, niin vingahti ja hyppäsi taakse päin. Sama juttu, kun osui rattaisiin. Minä en myöskään saa enää silittää vaan koira lähtee heti pois.

Tiedän, että koira pelkää lapsia. Kun se oli pentu, niin pikkupoika ajoi sitä takaa. Räksyttää lapsille. Meidän oma lapsi on kerran tai kaksi onnistunut koskemaan koiraan, mutta ei esim repinyt karvoista. Koira kyllä välillä osoittaa hellyyttä lasta kohtaan ja käy nuolemassa korvia. Ja kun vauva oli ihan pieni, niin koira nukkui vieressä ja "kävi hakemassa", kun vauva itki.

Raskausaikanani koira muuttui suojelevaksi (?). Ennen niin sosiaalinen koira alkoi murista ja haukkua kaikkia tuntemattomia koiria. Sama jatkuu edelleen.

Mikä ihme sille on tullut? :( Olen tosi surullinen, kun perhekoira on muuttunut säikyksi jänöjussiksi.

Meidän edesmenneellä käytös muuttui radikaalisti mun ollessa raskaana. Se kävi todella ylisuojelevaksi. Muun muassa ei päästänyt vieraita mielellään lähelle.
Vauvojen kanssa oli aina varuillaan, kun eihän niistä aisti oikein mitään ja käyttäytyvätkin niin ihmeellisesti.:D
Kun lapset hiukan kasvoivat niin annoin heidän ruokkia ja antaa herkkuja koiralle. Hetken päästä lapset saivat vaikka makoilla koiran päällä.
Jos yleisesti on tullut araksi lapsia kohtaan niin itse antaisin vaikka naapurin kersojen syöttää herkkuja koiralle. Ja vähitellen edetä taputteluun jne.

Meillä tuo ylisuojelu meni ohi ajan kanssa, mutta rodulle ominaisesti vahti edelleen että oma porukka oli turvassa.

Meillä on muutama lapsituttu, joille koira räksyttää, mutta tajuttuaan ketä lapset ovat, koira antaa kyllä silittää ja menee itse leikkimään.

Ei käydä koirapuistossa. Tällä paikkakunnalla ei oikein ole sellaista kulttuuria.:( Puistot on aina tyhjiä. Lisäksi tuo tuntuu pelkäävän isompia koiria (on itse kääpiösnautseri). Juoksee paniikissa häntä koipien välissä pakoon. Harvoin antaa tuttujenkaan koirien haistella takapuoltaan, vaikka itse haistelee.

eihän sillä ole kipuja missään?

Sekin on käynyt mielessä, mutta ei näin normaalisti kyllä vingahda kosketuksesta. Mies saa koskea koiraa, mutta minä en.

Kun aloin nyt oikein miettiä, niin koiralla on ollut eturauhasvaivoja: pissatulehduksia, verta virtsassa ja viimeksi joku massa(?) virtsarakossa (ei kiviä ja massa hävisi ab-kuurilla). Muutaman pahan tulehduksen jälkeen on muuttunut araksi.

Sekin on käynyt mielessä, mutta ei näin normaalisti kyllä vingahda kosketuksesta. Mies saa koskea koiraa, mutta minä en.

Kun aloin nyt oikein miettiä, niin koiralla on ollut eturauhasvaivoja: pissatulehduksia, verta virtsassa ja viimeksi joku massa(?) virtsarakossa (ei kiviä ja massa hävisi ab-kuurilla). Muutaman pahan tulehduksen jälkeen on muuttunut araksi.
jos se vieläkin vaivaa. Meidän vanhalla koiralla oli virtsatietulehdus todella sitkeä ja sai kolmen viikon kuurin ensin ja toisen kolmen heti perään ennenkuin meni ohi. Ehkä kannattais lääkärissä varalta käyttää.

Yhteistyössä