koiranpentu ja lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pärjäiskö sitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pärjäiskö sitä

Vieras
Eli onko kellään tällä hetkellä koiranpentua ja lasta 1-2 vuotiasta?
Haluaisin tietää miten on sujunut kun jaloissa pyörii vielä noinkin pieni lapsi ja sitten koiranpentu? :)
Olen haaveillut koirasta ja päätimme miehen kanssa että kun tyttömme täyttää 2 vuotta niin ottaisimme koiranpennun. Eli vuoden päästä, okei siihen on aikaa, mutta mietinkin että onko se jotenkin mahdoton yhtälö?
Olisin oikein iloinen jos jollain olisi kokemuksia:)

meillä poika oli 10kk kun saku pentu muutti taloon ja kaikki meni aivan loistavasti :)!!

poika nyt 4,5v ja ovat edelleen aivan kuin paita ja perse.. niin kiintyneitä toisiinsa

Meillä on pieni koiranpentu ja lapsi on viiden. Ja kyllä on välillä aika hankalaa :( . Vaikka tyttö on jo iso, hän ei meinaa millään muistaa sitä, että jalkoihin pitää koko ajan katsoa. Ei saa juosta, ei pomppia. Eikä meinaa muistaa vielä sitä, ettei pentua voi käsitellä samalla tavalla kuin aikuista koiraa. Suurimmaksi osaksi menee ihan hyvin, mutta välillä taas ihan penkin alle.

Näiden kokemusten valossa mä en hankkisi koiranpentua lasten ollessa vielä noin pieniä kuin ap:llä.

Sitten mä mietin esimerkiksi sitä siistiksi oppimista. Koiranpentuahan joutuu viemään aika usein pihalle alkuvaiheessa. Sitten pitäisi se kaksivuotiaskin aina raahata mukana (riippuu tietty vähän, miten asuu). Esim. me asumme kerrostalossa. Mä en olisi voinut jättää kaksivuotiasta siksi aikaa yksin kotiin, että olisin käyttänyt koiraa pihalla. Viisivuotiaan voin jättää, tosin tämä kyllä varmaan tulisi itsekin mielellään mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Sitten mä mietin esimerkiksi sitä siistiksi oppimista. Koiranpentuahan joutuu viemään aika usein pihalle alkuvaiheessa. Sitten pitäisi se kaksivuotiaskin aina raahata mukana (riippuu tietty vähän, miten asuu). Esim. me asumme kerrostalossa. Mä en olisi voinut jättää kaksivuotiasta siksi aikaa yksin kotiin, että olisin käyttänyt koiraa pihalla. Viisivuotiaan voin jättää, tosin tämä kyllä varmaan tulisi itsekin mielellään mukaan.

Me asutaan omakotitalossa ja loistavasti onnistunut koiran ulos viemiset kun lapsi ollut pieni.Ainut miinus ollut se kun pentu tehnyt sisälle asiansa niin vauva ehtinyt muutamia kertoja konttamaan keltaisiin lätäköihin leikkimään :D

Meillä oli lapsi 2,5v kun koira tuli. Ekat päivät oli kiinnostunut koirasta, sen jälkeen kävi vain 2krt/pv silittelemässä. Ja iltahalaukset piti aina saada antaa koiralle. Koira hyppi jatkuvasti lapsen päälle, ei pitänyt ihmisenä ollenkaan kun pikkuinen vain vinkui äitiiiiii ja juoksi karkuun. Eli koira laittoin lapsen arvoasteikon alimmoiseksi. Älä ota suurta rotua jos meinaat ottaa pikkulapsen kanssa koiranpennun. Muuten jokainen pentu puraisu tekee pahaaa jälkeä. Meillä pieni rotu, eikä hampaat siksi aiheuttaneet lapselle haavoja tai ruhjeita.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Meillä oli lapsi 2,5v kun koira tuli. Ekat päivät oli kiinnostunut koirasta, sen jälkeen kävi vain 2krt/pv silittelemässä. Ja iltahalaukset piti aina saada antaa koiralle. Koira hyppi jatkuvasti lapsen päälle, ei pitänyt ihmisenä ollenkaan kun pikkuinen vain vinkui äitiiiiii ja juoksi karkuun. Eli koira laittoin lapsen arvoasteikon alimmoiseksi. Älä ota suurta rotua jos meinaat ottaa pikkulapsen kanssa koiranpennun. Muuten jokainen pentu puraisu tekee pahaaa jälkeä. Meillä pieni rotu, eikä hampaat siksi aiheuttaneet lapselle haavoja tai ruhjeita.

Meillä suuria rotuja ja ne on kyllä olleet fiksuja otuksia,pienemmät rodut on meillä taas ollut villeimpiä pienten lasten kanssa.Ja ihan samanlaiset hampaat sillä ison rodun pennulla on kuin pienemmänkin rodun :D Itse ollaan tykätty että ison rodun pennun kanssa on helpompaa kun on pieniä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja k:

ei se pennun koko katso millaista jälkeä tulee.

Olen kiitellyt onneani, että koira on ollut vanha lastaen syntyessä. ei yksinkertaisesti riittäisi energia kaikille yhtäaikaa. Koiranpentu vaatii tosi paljon aikaa. Totta kai vanhempikin, mutta ei läheskään yhtä paljon.

Jos energiaa riittää niin ei ole mahdoton yhtälö.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen kiitellyt onneani, että koira on ollut vanha lastaen syntyessä. ei yksinkertaisesti riittäisi energia kaikille yhtäaikaa. Koiranpentu vaatii tosi paljon aikaa. Totta kai vanhempikin, mutta ei läheskään yhtä paljon.

Se riippuu niin paljon ihmisestä.

Se riippuu niin paljon ihmisestä.

Sitä taisin juuri sanoa? :D

Meillä ei ole ollutkaan muuta kuin ongelmia yhdistelmästä pieni lapsi ja koirat!
Ja koirissa ei siis ole mitään vikaan, vaan tuossa pienessä ihmisessä, joka päähän ei saa menemään millään ettei koiria kiusata!

Meillä kuopus oli 2,5 vuotias, kun koira tuli taloon. Kyllä piti olla silmät selässä. Poika on nyt reilu 4,5 vuotias ja nyt lähikuukaudet koira on saanut olla rauhassa. Vielä syksyllä poika kävi usein kiusaamassa koiraa. Aina nähtiin tuo ja puututtiin, mutta kovin tottelematon poika oli. Onneksi jo takana päin eikä nuo ipanat koirasta juuri välitä.

Yhteistyössä