Koiranpennun sisäsiisteys taantunut lumien sulettua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eka koira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eka koira

Vieras
Siis joo, pentu tuli meille helmikuussa ja tarpeiden teko ulos alkoi noin kuukausi sitten sujua tosi hienosti. Tosi harvoin (1-2 kertaa päivässä) pissasi sisälle sanomalehdelle tai yllärilätäköitä lattialle. Noh, pentu tosiaan oppi tekemään tarpeensa lumeen. Nyt sitten lumet ovat meillä päin sulaneet jo tosi hyvin ja pentu (kohta 16 vkoa vanha) on ihan kummissaan. Se saattaa ulkona pidättää hätäänsä maailman tappiin asti (noh, eilenkin tunnin verran), jos lumikasaa ei ole lähettyvillä ja kun sitten tulemme sisälle, ryntää samantien sanomalehdelle ja lorottaa rakkonsa tyhjäksi tai tekee isomman asian.

Miten mä voisin tehdä asian ratkaisemiseksi? Oisko kellään vinkkejä? Ollaan kyllä suunniteltu kehuvamme koiraa tosi paljon, kun tekee asiansa maan kamaralle, mutta sitä ihmettä ei vielä ole tapahtunut. Mä olen jo miettinyt sitä, pitääkö mun alkuun ottaa sanomalehden palanen ulos mukaan ja laittaa se maahan...:D

Nurmi tuntuu oudolta ja vieraalta tassuissa. Meillä edellinen koira oli tosi tarkka minkälaiselle alustalle suotui asiansa tekemään. Mikä tahansa tienpiennar ei kelvannut :D
Ota lehti mukaan, niin hoksaa, että täälläkin voi asioida.

Juu.. kuulostaa tutulta. Oma koira (nykyisin jo 6,5 vuotias) tuli talouteemme joulukuussa ja keväällä lumien sulaessa oli hassua seurata koiran koko ajan mietteliäämmäksi käyvää ilmettä ulkoillessa kun ei löytynyt lumihankea minne tehdä tarpeensa.. ja voi sitä riemua ja helpottunutta ilmettä kun jostain ojan pohjalta löytyi jokin pikkuinen lumikasa. :D Onneksi huomasi viikossa, että siihen sulaan maahakin voi sen pissin ja kakan tehdä..

Kannattaa siis kokeilla tosiaan tuota sanomalehden palasen mukaan ottamista. Kokeile lenkeillä ensin, jos se tekisikin pissit/kakat sulaan maahan ja sitten valtavat kehut ja leikit päälle. Jos ei lenkin loppuvaiheessakaan näytä tekevän, niin laita vasta sitten lehti maahan.

Tsemppiä!! jospa tästä ei kuitenkaan tulisi koko kesän kestävää riesaa sinulle.. :D

Ok, kiitti vastauksista. :D

Täytynee tosiaan ottaa se sanomalehti taskuun mukaan lenkillekin. Eilen tosiaan kävi niin, että lenkillä ei tehnyt minkäänlaisia tarpeita ulos, loppulenkistä alkoi vaan kova vinkuminen ja kun koti näkyi, niin kauhea "vetovaihde" päälle. Ja ei kun sisälle sanomalehdelle...:D

Ja aina parempi jos sanomalehti haisee jo valmiiksi pissalle tai jos vaikka näkee jonkun muun koiran tekevän ulkona asiansa. Jos ei tee ulos ja ryntää paperille heti kotiin päästyäsi, niin ole valmiudessa ja koppaa pentu syliin ja vie takaisin ulos. Pitäisi ymmärtää pointin jossain vaiheessa. Meillä ainakin toimi tämä :)

Tuo ihan yleistä, aikuiset koiratkin menevät usein hämilleen kun tutut lumikasat häviävät ja saattavat pidätellä. Se menee kuitenkin parissa viikossa ohi. Kokemusta on.

Yhteistyössä