Koiranpaskaa ja -kusta taas kaikki paikat täynnä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raksamiehen muija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raksamiehen muija

Vieras
Mikä HELVETTI joitakin koiranomistajia vaivaa, kun elukoitten annetaan kusta ja paskoa ihan minne sattuu?!?! Eikö niillä raksuta, että jos koira sontii lähes keskelle tietä niin sen todellakin voi siivota pois. Ja millainen nuija antaa koiransa kusta toisten postilaatikon varteen tai talon nurkalle?
Ja nyt taas kaikki syöksyy vannomaan että he ainakin keräävät kaikki pois... Yllättävän paljon vaan on niitä, jotka ei välitä tippaakaan muista.

Ja nyt en tarkoita niitä, jotka paskattaa koiransa ojaan tai metsään. Oma hurttanikin tekee tarpeensa ojan pohjalle tai metsään, mistä jätöksiä ei tarvitsekaan kerätä.

Tää on niin rasittavaa! Kuvottaa jo valmiiks kun lumet alkaa sulaa. Tai nytki on jo niin sohjoa että pitää kattoo mihin astuu. Kerran lenkillä tuli sit pussin kans koiranomistaja vastaan ja meinasin pysähtyä ja hehkuttaa sille että "ihanaa kun täälä joku kerää paskat pois, ihanaa kiitos" Ja olisin halannu. Mutta tää olis varmaan kattonu mua hulluna.

Sit on vielä ne neropatit, jotka paskattaa koiransa tielle ja PEITTELEVÄT sen kasan lumella. Siinäpä sit astut suoraan paskaan kun ei nää edes että vois varoa.

Mua ärsyttää se että joku vit..kateellinen idiootti paskattaa ja kusettaa koiransa meidän (pihaan) portille. Joka aamu on jotkut tortut meidän tiellä. Tietty se on tää talo ja autot pihassa niin kateellinen naapuri tykittää sit paskaa pihaan ;) joo mut siis oikeesti eikö ihmisillä ole mitn tapoja?

Mulla on koira, ja mä puollustaudun vain tänä talvena näin.. "LUNTA ON NIIN HELVETISTI" Siis koirani ei pasko tienviereen eikä keskelle tietä, mutta, kun lunta on niin helvetisti, että tiet on aurattu noin puoliksi, no pitkälle hankeenkin tehty paska, jota on tosi tosi vaikee lähtee hakemaan sieltä hangesta, johon uppoaa vyötäröön asti, on nyt tiellä kun lumi alkaa sulaa. tai ainakin sielä pientareella.
Keväällä syksyllä ja kesällä olen ihan maailman uskollisin paskan kerääjä, mutta kun talvi ja nämä lumimassat tulevat, on koirakin semmonen ettei tahdo siihen tien viereen vääntää, vaan kiipeää kevyenä sinne pitkälle hankeen, ja sit kun lumet sulaa niin ei ne niin pitkällä olekkaan.

Mutta niitä keskelle tietä paskottajia en ymmärrä muina vuodenaikoina minäkään.
Kerään yleensä muidenkin koirien paskoja, siinä samalla kun oman koirankin.

Mikä HELVETTI joitakin koiranomistajia vaivaa, kun elukoitten annetaan kusta ja paskoa ihan minne sattuu?!?! Eikö niillä raksuta, että jos koira sontii lähes keskelle tietä niin sen todellakin voi siivota pois. Ja millainen nuija antaa koiransa kusta toisten postilaatikon varteen tai talon nurkalle?
Ja nyt taas kaikki syöksyy vannomaan että he ainakin keräävät kaikki pois... Yllättävän paljon vaan on niitä, jotka ei välitä tippaakaan muista.

Ja nyt en tarkoita niitä, jotka paskattaa koiransa ojaan tai metsään. Oma hurttanikin tekee tarpeensa ojan pohjalle tai metsään, mistä jätöksiä ei tarvitsekaan kerätä.

Minäpoä syöksyn vannomaan, etteivät koirani pasko kaduille, eikä toisten portin pieliin.. eivätkä kuse kadulle, eikä toisten tontille.

Juu kyllä vitutti kun joku järjen riemuvoitto oli antanut koiransa paskoa LEIKKIKENTÄLLE!!! Eikä tietenkään sen vertaa viitsinyt että olisi korjannut ne pois, roskiskin olisi ollut näköetäisyydellä.

Alkuperäinen kirjoittaja eipäs kaikki..;23327870:
Minäpoä syöksyn vannomaan, etteivät koirani pasko kaduille, eikä toisten portin pieliin.. eivätkä kuse kadulle, eikä toisten tontille.

Pistän paremmaksi, sillä minun koirani ei kuse eikä pasko ollenkaan. Eikä myöskään me perheemme ihmisjäsenet. Hyi ja yök.
Valtakunnassa taitaa oikeasti kaikki olla vallan hyvin.

Jos jotkut osais ajatella muitakin ku omaa itteensä, ei tarviis aina valittaa samasta asiasta...

Onhan se ikävää astua paskaan ja tottakai koiien omistajien pitäisi siistiä kakit pois, mutta kun tuo valittaminen ei asiaan auta ja asia on kuitenkin suhteellisen vähäpätöinen. Kauheella raivolla ja riehunnalla asiaa joka vuosi puidaan. Sitten tulee ensimmäinen sade ja huh hei, sade vei. Kukat kasvaa ja luonto saa ravintoa. Kukaan ei enää puhu koirankakoista.

Puolin ja toisin ei ajatella muita eikä 2 väärää tee yhtä oikeaa. Voitais vaikka keskittyä johonkin oikein isoon asiaan, kuten siihen, että luonto kuolee hiljalleen ja ihmiset on kurjia toisilleen.

Mä seisoisin mielummin vaikka polvia myöten paskoossa kun eläisin niin hirveen kiukussa kuin moni täällä tuntuu elävän. Relatkaa vähän. Sade tulee. Kakka menee pois. Kaikki menee ihan hyvin.

Onhan se ikävää astua paskaan ja tottakai koiien omistajien pitäisi siistiä kakit pois, mutta kun tuo valittaminen ei asiaan auta ja asia on kuitenkin suhteellisen vähäpätöinen. Kauheella raivolla ja riehunnalla asiaa joka vuosi puidaan. Sitten tulee ensimmäinen sade ja huh hei, sade vei. Kukat kasvaa ja luonto saa ravintoa. Kukaan ei enää puhu koirankakoista.

Puolin ja toisin ei ajatella muita eikä 2 väärää tee yhtä oikeaa. Voitais vaikka keskittyä johonkin oikein isoon asiaan, kuten siihen, että luonto kuolee hiljalleen ja ihmiset on kurjia toisilleen.

Mä seisoisin mielummin vaikka polvia myöten paskoossa kun eläisin niin hirveen kiukussa kuin moni täällä tuntuu elävän. Relatkaa vähän. Sade tulee. Kakka menee pois. Kaikki menee ihan hyvin.

Täysi peesi. En ole mikään jätösten rakastaja, en ihmisten enkä eläinten. Naapurin edesmennyt vanha setä totesi koiranpissasta, että kun on niin kauniin keltaista siellä ja täällä. Siinä oli positiivinen asenne viety huippuunsa. Vaikka kuinka meuhkaisi, niin jotkut eivät koskaan nouki niitä kakkoja pois, eikä juuri he varmaan edes lue mielipidekirjoituksia, koska eivät välitä. Siksi siis aika turhaa.

Harvinaisen totta muuten, että aina tähän aikaan rääytään kurkut suorina ja sitten se unohtuu taas. Paskaa tulee kaikesta elollisesta. Ei ole kivaa kärrätä sitä leikkikentille tai toisen portille, mutta turha siitä on täällä huutaa.

Voi miten ihanasti sanottu ja niin totta. :flower:

Ja ihana tuokin ukkeli, joka tykkäsi niistä kusiläiskistä. :)

Mä en myöskään jaksa tätä ainaista valitusta: kun kaikki muut aina tekevät asiat niin huonosti, mutta minä itse olen loistavin esimerkki hyvistä/oikeista tavoista jne.

Kyllä sitä paskaa on ihan tarpeeksi muutenkin. Kyllä mua enemmän ketuttaa tuo loska ja sen roiskuminen sinne tänne kuin ne satunnaiset paskat siellä tiellä. Ja ei loskakaan ei ketuta oikeastaan pahasti, koska tiedän sen menevän ohi ja irtoavan pesussa. Mä en jaksa ressata oikeasti mitättömistä asioista.

Ja mä kuulun niihin koiranomistajiin, joka jemmailee talvisin koiran jätökset lumen alle. Mun mielestä on vaan hirveää katottavaa ne kasat ja kuset toinen toisensa jälkeen. Mutta joo koiruus tekkee niin pitkälle metikköön kuin hihna ylttää enkä anna tehdä tielle, polulle jne. Ja hyvin olen päässyt sinne kauemmaskin ne peittämään. Mun mielestä on toisaalta typerää kerätä roskapussiin, koska ne maatuvat sinne luontoon. Lisätään vaan roskan määrää kaatopaikalla, etenkin kun kakkapussit ovat yleensä muovia. Ja kyllä minulla niitä myös on, jos koira sattuu tekemään väärään paikkaan.

Meijän paikallislehessä aina neuvotaan: aloittakaa nyt ne koirankakkakeskustelut (keväällä), nyt voi aloittaa vaikkapa helteistä/sateista valituksen (kesä), lehtipuhallinvalitus (syksy) ja lumityöt/pakkaset (talvi). Ei niille voi ennää muuta kuin nauraa!

Yhteistyössä