Koiranäyttelyyn, mistä aloittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miunmiun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miunmiun

Vieras
Eli kiinnostaisi kokeilla tuon koiran kanssa koiranäyttelyyn menoa, mutta en oikein tiedä mistä aloittaa.

Koira on vuoden ikäinen, rotukoira ja kaikki rokotukset on kunnossa.

Miten hyvin tuon koiran täytyy olla koulutettu että pärjää näyttelyssä?
Melkoinen sählääjä on kyllä vielä.

Onko vuoden vanha koira "sopivan" ikäinen vai vasta myöhemmin?

Miten tähän juttuun pääsee mukaan kaltaiseni aloittelija?

Hyvin voi näyttelyyn viedä. Opetat nätisti kulkemaan hihnassa, seisomaan paikoillaan ja siihen, että hampaat saa hyvin kiatsottua. Kultainennoutaja trimmataan näyttelyyn, siihen voit pyytää kasvattaja apuja.
Tarkistat mihin luokkaan koirasi kuuluu (muistaakseni junioriluokkaan 1 vuotiaat). Kennelliiton sivuilta löytyy näyttelyt, etsit sieltä ryhmän ja siellä on neuvot, miten näyttelyyn ilmoitetaan. Tsemppiä kehään :)

Epävirallisista näyttelyistä eli Matc showsta on hyvä aloittaa. Siellä sekä koira että sinä totutte siihen vilinään. Mikäli paikkakunnallasi on jokin yhdistys jolla on koulutuksia mm. toko, ota sinne yhteyttä ja kysy olisiko heillä myös näyttelykoulutusta.

Koirasi on oikein hyvän ikäinen ja kuuluu 12kk ikäisenä junioriluokkaan.

SKL – FKK ry - Näyttelyt

Tuolta löydät tietoa näyttelyistä Suomessa.

you tube on hyvä opas myös näyttelymaailmaan. Sieltä näet miten homma hoidetaan mallikkaasti ja myös sen miten ei kannata pukeutua tai toimia kehässä. Kehissä on aina kehäsihteerit jotka opastavat ja heille kannattaa suoraan kertoa että on ensimmäistä kertaa kehässä, jolloin he opastavat enemmän vielä sinua.

Oikein mahtavia näyttelyhetkiä teille. Itse suuntaan huomenna Tarttoon näyttelyyn kahden oman koirani ja yhden vierailevan tähden kanssa :)

Itse olen menossa ekaa kertaa nyt sunnuntaina Kajaanin näyttelyyn. Hirvittää. Höselö ja isokokoinen koira. Ei ole harjoiteltu toisten koirien kanssa oloa, näyttelyharjoituksia ei ole meidän kunnan koirakerholla kai ollenkaan. Kasvattaja houkutteli näyttelyyn ja myös aikoi esittää koiran. Ei mulla niistä mitään hajua. Koiraa olen näyttelykuntoon yrittänyt laittaa. Trimmattava rotu on.

[QUOTE="vieras";25428183]Itse olen menossa ekaa kertaa nyt sunnuntaina Kajaanin näyttelyyn. Hirvittää. Höselö ja isokokoinen koira. Ei ole harjoiteltu toisten koirien kanssa oloa, näyttelyharjoituksia ei ole meidän kunnan koirakerholla kai ollenkaan. Kasvattaja houkutteli näyttelyyn ja myös aikoi esittää koiran. Ei mulla niistä mitään hajua. Koiraa olen näyttelykuntoon yrittänyt laittaa. Trimmattava rotu on.[/QUOTE]

Tsemppiä kehään pohjosessa :) Täältä lähtee paljon tuttujani myös Kajaaniin

Yhteistyössä