Koiranäyttelyn luokista kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noviisinanäyttelyyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Noviisinanäyttelyyn

Vieras
Olen ihan ekaa kertaa menossa koiranäyttelyyn ja mietitytti se luokka minne ilmoittaa ja valitsin AVO luokan, jälkeen päin mietin olisiko pitänyt olla nuorten luokka? Koira on näyttelyn aikaan 21kk eli ois vielä mennyt nuorissakin. Onko noilla luokilla mitä eroa tai etuja vai onko ne vaan siksi ettei kaikki ois kerrallaan? Ei siis mitään haisua mulla, kun en oo ees turistina ikinä käynyt näyttelyissä.

Se riippuu vähän rodusta, joissakin roduissa juurikin niitä nuoria riittää, mutta avoimessa luokassa ei välttämättä ole juuri ketään. Itse olisin tosin laittanut nuortenluokkaan, koska minusta avoimeen laitetaan vasta kun koira on täyttänyt 2 tai sitten jos sulla on vaikka sisarukset, niin toinen avoimeen ja toinen nuoriin.

Sun olis pitänyt nuoriin ilmottautua. Avossa ei kannata odottaa sijoittumista, kun ensimmäistä kertaa ja liian nuoren kanssa sinne menette. Kyseleppä kasvattajalta neuvoja näyttelyjuttuihin. Hyvä kasvattaja kyllä kertoo ja on usein mielellään itse mukanakin, jos vain mahdollista :) Olethan selvillä väreistä ja siitä, kuka jatkaa minnekin?

En muista varmana kaikkea kuka minnekin jatkaa, mutta eikös se kehäsihteeri neuvo tarvittaessa. Kasvattaja on kyllä neuvonut, mutta tuo luokka asia oli mulle ihan outo juttu ja kun viime tingassa iltamyöhään ilmoitin niin en enää kehdannut soittaa kasvattajalle. No jos ei luokkaa saa vaihtaa niin mennään sitten avoimeen, mutta seuraavaan näyttelyyn ilmoitan nuoriin :D on tää vaikeeta :D

4l9wl83ze2p.png