Koiran yhtäkkinen kuolaaminen, kokemuksia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on koira, 9kk suunnilleen ikää. Normaalisti se ei kuolaa oikeastaan yhtään mutta eilisestä asti on ollut hanat auki. Jättää lätäköitä ja märkiä läikkiä jälkeensä, ihan noro valuu suupielestä jatkuvasti.

Jonkun verran olen selvitellyt mistä tuo voi johtua. Ajateltiin että seurataan koiran vointia huomiseen asti ja sitten pitää varmaan ottaa yhteyttä eläinlääkäriin. Vähän normaalia väsyneemmältäkin koira vaikuttaa, välillä on kyllä ihan pirteänäkin.

Onko muilla ollut tälläistä ja mistä se johtui?

Suuta tarkistelin jo eilen ja tarkistin nyt vielä otsalampun kanssa että näki kunnolla. :D Hetki siinä meni kun on tuota purukalustoa rotikalla aika paljon... Mitään ylimääräistä ei näkynyt. Eilen söi kun annettiin lihaa, tänään on nappuloita tarjolla ja nehän ei arvon herraa miellytä taas yhtään. Ja nyt kun mietin niin ei tuo kyllä ole normaalia määrää juonut. :/

[QUOTE="satunnainen vierailija";23032158]Hei!
Onko syönyt jotain myrkyllistä, esim. suklaa, rotanmyrkky tms? Myrkytys aiheuttaa valtavan kuolaamisen.[/QUOTE]

Tuota mietittiin eilen. Rotanmyrkkyä tuskin on saanut, suklaata ei varmasti. Luuta se söi pihalla ja ruuaksi ihan perus nappuloita ja lihaa.
Toinen on niin rassukan näköinen kun on rinta märkänä...

Soita ihmeessä sinne lääkärille!
Itse käytin tänään koiraa ihan kunnon klinikalla, kun oli epäilys kuonomurtumasta. Vamma onneksi näyttää paljon pahemmalta mitä se loppujen lopuksi on, mutta kipiä tuo meidän pojanvesseli on. :snotty:

Kuulostaa siltä että joku kohta on pipinä nyt. Mulla pyörii täällä jaloissa kolme rotikkaa ja eivät kyllä kuolaa muuten kuin ruuan edessä. Kipu (myös vatsanpurut ja tuloillaan oleva ripuli), pelko ja ahdistuneisuus aiheuttavat kuolausta. Onko koira aikaisemmin syönyt paljon luita, voiko tulla siitä ripulia? Toisaalta.. nuoleeko se itseään, lattiaa tms.? Mun vanhimmalla nartulla on joskus närästystä jolloin se kuolaa ja nuolee kaikkea. Vie pentu lääkäriin mieluummin tänään jo!

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa siltä että joku kohta on pipinä nyt. Mulla pyörii täällä jaloissa kolme rotikkaa ja eivät kyllä kuolaa muuten kuin ruuan edessä. Kipu (myös vatsanpurut ja tuloillaan oleva ripuli), pelko ja ahdistuneisuus aiheuttavat kuolausta. Onko koira aikaisemmin syönyt paljon luita, voiko tulla siitä ripulia? Toisaalta.. nuoleeko se itseään, lattiaa tms.? Mun vanhimmalla nartulla on joskus närästystä jolloin se kuolaa ja nuolee kaikkea. Vie pentu lääkäriin mieluummin tänään jo!
Tuokaan ei kuolaa normaalisti, ei oikeastaan edes ruuan edessä. On vähäkuolaisin rotikka mitä mä olen nähnyt. Mitään stressiä ei pitäisi pojulla olla eikä sellaista... Luita on syönyt aika paljon pienestä asti eli ei ole uutta sekään.
Tuo on yleensä aika kova nuolemaan, lipaisee ohi mennessään vähän kaikkea. Nyt nuoleskelee lähinnä vehkeitään tuossa ja mun käden jos sen nenän eteen erehdyn laittamaan. :D
Mahaakaan ei tunnu aristavan. Tosin tuo on aika junttura että tuskin näyttäisi vaikka sattuisi... Täytyypä yrittää saada tohtoria kiinni.

Jos ei suussa ole mitään niin voi olla kurkussa jotain. Ruoka saattaa mennä läpi mutta jumissa silti jotain. Yks vaihtoehto on toi jo ehdotettu mahatauti/mahavaivat. Huono olo kun on niin kuolaa erittyy. Lääkäriin, koska toi ei ole missään nimessä normaalia vaan merkki jostain (saattaa olla pahakin) vaivasta.

Yhteistyössä