Koiran ulosteessa kirkasta verta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle joku joskus vastasi että kirkas veri ei nin paha juttu kuin tumma veri, tumma tulee syvempää. Meillä tuli koiralla kirkasta verta ripulin yhteydessä. Koira meni riisipaastolle ja kun ripuli loppui, loppui veren tulokin.

Meillä veri johtui siis (kai) ripulista, mutta kai siihen monta syytä voi olla.
Ja jos veren tulo jatkuu useamman päivän, niin se ei ole normaalia.

Koira oli ensin vähän aikaa ummetuksella sen jälkeen ripulilla ja nyt tosiaan tulee verta ulosteessa.
Koira on myös kova tuhoamaan tavaroita ja oli saanut syötyä muovista ämpäriä joku viikko sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Tahveliini:
Vähän peesaan ylempää. Koiran peräsuoli ärtyy hyvin helposti ja kirkas veri ei niin paha juttu. Meilläkin meni ohi parin päivän riisipuuro dietillä.

Ok, oliko pelkkää riisiä? Ja kuinka paljon isolle koiralle riisiä tulisi anataa vuorokaudessa?

No eiköhän ne syyt tulleet siinä, riisille vaan, ei se ainakaan pahaa tee. Jos uloste on mustaa, siinä on verta mukana kauempaa suolistosta, ja sitten on jo isompi ongelma. Kokeile riisiä pari päivää ja katso muuttuuko tilanne. Ellei, sitten lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
No eiköhän ne syyt tulleet siinä, riisille vaan, ei se ainakaan pahaa tee. Jos uloste on mustaa, siinä on verta mukana kauempaa suolistosta, ja sitten on jo isompi ongelma. Kokeile riisiä pari päivää ja katso muuttuuko tilanne. Ellei, sitten lääkäriin.

Niin mä vähän ajattelinkin. Kiitos. Riisit tulelle :) Voiko antaa piimää, jostain luin, että vois antaa?!

Itse en ehkä antaisi piimää vielä, paitsi jos koira on tottunut siihen... Ainakin laktoositonta sen kannattaisi olla, ettei se ärsytä vatsaa lisää. Saahan siitä tietty maitohappobakteereja vastaisen varalle. Niitä muuten voi sekoittaa riisiin, jos sulla sattuu olemaan maitohappobakteerivalmistetta.

Yhteistyössä