Koiran tehosterokotus. Pitääkö olla just sinä päivänä uusinta kun papereissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siihen päivään mennessä pitää rokottaa uudelleen. Me on yleensä käyty viikkoa ennen, sillä jos tuleekin joku ettei päästäkään, ehditään vielä varaamaan uusi aika.

Itse rokotus kyllä varmasti toimii vielä sen päivämäärän jälkeenkin, mutta kokeisiin ja kisoihiin ei ole menemistä niinä päivinä kun rokotus ei ole paperilla voimassa.

Meilläpäin tehosterokotus lienee 60-100€.

kun tehoste rokotus päivä papruissa olis ollut 11.päivä mut sehän oli viikonloppu ja tässä välissäkään en oli mitenkään ehtinyt. Huomenna pääsisin sit.. mut se on jo aika montaa päivää myöhässä..

Siihen päivään mennessä pitää rokottaa uudelleen. Me on yleensä käyty viikkoa ennen, sillä jos tuleekin joku ettei päästäkään, ehditään vielä varaamaan uusi aika.

Itse rokotus kyllä varmasti toimii vielä sen päivämäärän jälkeenkin, mutta kokeisiin ja kisoihiin ei ole menemistä niinä päivinä kun rokotus ei ole paperilla voimassa.

No meillä on ihan kotikoira eli ei mitään näyttely/kisa juttuja ole.
Eli siis siitä kuitenkin hyötyä vielä? Ajattelin et olisko sama et pistelis vaikka vettä sit jos myöhässä menee.

Ei se aiempi rokote-erä tunne kalenteria eikä heitä pyyhettä kehiin heti 11. päivän iltana. Mutta kuten chef jo sanoikin, ennen uuden rokotuksen laittamista ei ole asiaa näyttelyihin yms.

+ kahden viikon varoaika, eikö??

[QUOTE="aloittaja";25671515]No meillä on ihan kotikoira eli ei mitään näyttely/kisa juttuja ole.
Eli siis siitä kuitenkin hyötyä vielä? Ajattelin et olisko sama et pistelis vaikka vettä sit jos myöhässä menee.[/QUOTE]

Joo, siis ehdottomasti on hyötyä. Ei sen rokotteen teho OIKEASTI lopu siihen päivämäärään. Eli varaat ajan niin pian kun pääset, vaikka se nyt vähän myöhästyykin :)

Joo, siis ehdottomasti on hyötyä. Ei sen rokotteen teho OIKEASTI lopu siihen päivämäärään. Eli varaat ajan niin pian kun pääset, vaikka se nyt vähän myöhästyykin :)

Ok, kiitti :)
Pitääkö minun sanoa sille eläinlääkärille et on myöhässä tää?
Ja mitäs kaikkea siihen tehosterokotteeseen nyt kuuluu?
Mä olen vähän uuno näissä asioissa.. *nolo* :D

[QUOTE="aloittaja";25671562]Ok, kiitti :)
Pitääkö minun sanoa sille eläinlääkärille et on myöhässä tää?
Ja mitäs kaikkea siihen tehosterokotteeseen nyt kuuluu?
Mä olen vähän uuno näissä asioissa.. *nolo* :D[/QUOTE]

Ei tarvitse, ihan normaali rokote sille annetaan. :) Ell osaa kyllä antaa sille oikean, ota rokotuskortti mukaan.

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="jojo";25671578]Ei tarvitse, ihan normaali rokote sille annetaan. :) Ell osaa kyllä antaa sille oikean, ota rokotuskortti mukaan.[/QUOTE]

Sainkin jo eläintohtorin kiinni ja huomiseksi sain ajan ja vielä varmistin puhelimessa tuon että rokote myöhässä - onko niin justiinsa. Ei oo kuulemma :)

Miten teillä muuten koirat käyttäytynyt siellä? Tai siis suhtautunut siihen piikki tilanteeseen? Laittaako ne isoille koirille kuonokopan?
Meillä siis tollanen laumis mix koira ja suhtautuu vieraisiin varauksella.

Meidän koira rakastaa lääkärissä käyntiä, ja rokotuksen pistämistä ei edes innostukseltaan huomaa :P

Onko sun koiras siis viä pentu? Jotenkin vaan särähti toi, et on epäluuloinen vieraita kohtaan... Onko siis ihan aggressiivisia merkkejä näyttänyt ja missä tilanteissa?

[QUOTE="aloittaja";25671779]Sainkin jo eläintohtorin kiinni ja huomiseksi sain ajan ja vielä varmistin puhelimessa tuon että rokote myöhässä - onko niin justiinsa. Ei oo kuulemma :)

Miten teillä muuten koirat käyttäytynyt siellä? Tai siis suhtautunut siihen piikki tilanteeseen? Laittaako ne isoille koirille kuonokopan?
Meillä siis tollanen laumis mix koira ja suhtautuu vieraisiin varauksella.[/QUOTE]

Nykyiset koirat on melko kotonaan lekurissa. Siellä on tuttu eläinlääkäri ja pieneläinhoitaja jota tavataan siviilissäkin viikoittain. Piikitystä eivät yleensä edes huomaa, kun hoitaja syöttää koiralle safkaa silloin, kun piikki laitetaan.

Jos koirasi suhtautuu epäluuloisesti vieraisiin, sano siitä lääkärille. On kaikkien etu kopittaa koira, jos niikseen.

Oma rotikkani lähti lekuriin vain kuonokoppa päässä, koska muuten olisi tullut ruumiita. Laitoin sille kopan jo autosta ulostullessa päähän, jottei kenenkään käynyt pahasti. Se kun ei päästänyt iholleen ketään muuta, kuin mut ja mieheni.

Kannattaa ostaa koppa kotiin ja totuttaa koira käyttämään sitä. Paras on nyloninen toimintakoppa, joka pitää koiran suun kokonaan kiinni. Sitä on tarkoitus käyttää VAIN toimenpiteitä tehtäessä, eli se ei sovellu pidempiaikaiseen käyttöön.

Yhteistyössä