Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:eli... koiran sijoituksessa jalostusoikeus jää kasvattajalle ja hallintaoikeus ostajalle. Yleensä myyjä vaatii koirasta vakuusmaksun (max. puolet pennun hinnasta), joka palautetaan ostajalle, jos koiraa käytetään jalostukseen. Narttukoira sijoitetaan YLEENSÄ yhtä pentuetta vastaan (tapauskohtaista...) Sijoitussopimus raukeaa kun sovittu määrä pentueita on syntynyt. Sopimus raukeaa myös koiran iän mukaan, tapauskohtaisesti tämäkin, 3-4 vuotta. Mikäli näin tapahtuu vakuusmaksu jää myyjälle. Myös uros voidaan sijoittaa, jolloin astumisten määrä ja ikämääritykset voivat olla erilaiset kuin nartulla...
Olikohan vielä jotain..?
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:tässä tapauksessa kyse koirasta joka on ns.sekundayksilö,voiko niitäkin käyttää näyttelyissä...? :ashamed: laitoin kyllä asiasta jo sähköpostia,mut ei ole viel vastannut![]()
Alkuperäinen kirjoittaja heippa:Alkuperäinen kirjoittaja kuha:tässä tapauksessa kyse koirasta joka on ns.sekundayksilö,voiko niitäkin käyttää näyttelyissä...? :ashamed: laitoin kyllä asiasta jo sähköpostia,mut ei ole viel vastannut![]()
Ei kai kukaan sekundaa sijoita... Sijoituksessa olevat ovat yleensä huippu hyviä joista on odotettavissa kehittyvän huippu yksilöitä joita kasvattaja tahtoo käyttää linjauksissaan...
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:no jos olen ymmärtänyt väärin :ashamed:
olen nimittäin ko.rodun keskustelupalstalla kuullu pelkkää hyvää tästä kasvattajasta ja muut kennelitkin ovat suositelleet.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:eli... koiran sijoituksessa jalostusoikeus jää kasvattajalle ja hallintaoikeus ostajalle. Yleensä myyjä vaatii koirasta vakuusmaksun (max. puolet pennun hinnasta), joka palautetaan ostajalle, jos koiraa käytetään jalostukseen. Narttukoira sijoitetaan YLEENSÄ yhtä pentuetta vastaan (tapauskohtaista...) Sijoitussopimus raukeaa kun sovittu määrä pentueita on syntynyt. Sopimus raukeaa myös koiran iän mukaan, tapauskohtaisesti tämäkin, 3-4 vuotta. Mikäli näin tapahtuu vakuusmaksu jää myyjälle. Myös uros voidaan sijoittaa, jolloin astumisten määrä ja ikämääritykset voivat olla erilaiset kuin nartulla...
Olikohan vielä jotain..?
Minulla, siskollani sekä ystävälläni on sijoitus koirat. Eri rotuisia ja eri kasvattajilta. Kaikki olemme maksaneet koirasta kaksi kolmasosaa. Kenellekkään ei rahoja palautella missään tilanteessa. Minulla on sovittu kuudet näyttelyt joihin kasvattaja itse vie ja 1-2 astutusta. Yhdestä pennusta saan puolet myynti hinnasta.
Sisko on velvoitettu käyttämään koira kasvattajan määräämässä näyttelyssä 4 kertaa. Ja narttu astutaan kerran. Pentueen siskoni hoitaa ja saa yhden pennun.
Kaverini on velvoitettu käymään näyttelyissä jotka kasvattaja korvaa. Määrää ei ole sovittu. 3 astumista viiden vuoden sisällä ja jos kasvattaja ei niitä käytä sinä aikana ei kaverilla enään astutukseen pakko suostua. Tietty ruoka merkki/ neuvottelu toisesta merkistä myös kirjattu kauppakirjaan.
Eli aika lailla sop.mukaan menee...
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:Ei joudu, ei... ja jos joutuu, niin se kyllä palautetaan...
Alkuperäinen kirjoittaja vielä:kannattaa tehdä se KENNELLIITON Virallinen kaavake! mitä enemmän kasvattaja lisää kohtia siihen että ehdot ovat kohtuuttomia niin on aikalailla ongelmia odotettavissa.