Koiran pennun hammas katkes

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen

Vieras
Koiran pennulla katkesi alakulma hammas. Kahden eri eläinlääkärin mielipide on ettei tarvitse tehdä mitään ellei tulehdu. Koirakin touhunnu iloisena tuossa ja nyt nukkuu. Minä en kuitenkaan saa mielestäni asiaa ja jo 1,5 tuntia täällä asiaa märissy.
Hammas juuttui yhden listan alle ja ennen kuin sain koiraa irti siittä niin ehti repäistä sen niin lujasti että meni poikki.
Itsesyytökset on kovat...Miksi en saanut ajoissa pentua irti listasta. Oisinko voinu jotenki toimia toisin ja vahinkoa ei oisi päässyt käymään.
Sydän ja silmät itkee omaa huonoutta ku en saanut vahinkoa estettyä....
Pelkään että mun pientä sattuu vaikka vaikuttaakin tosi reippaalta.
kamala minä...........

Onko se vaihtuva hammas? Silloin tuskin tarvii tehdä mitään.
Se lähtee aikanaan pois ja tilalle kasvaa uusi terve hammas.

Niin ja oikeesti jos ei se koira siita kerran selvästikkään kärsi niin mitä haittaa siitä on. Ite menisin lääkärin ohjeitten mukasesti. Oishan sekin stressaavaa koiralle ja vois jättääkäytökseen pysyvänkin jäljen jos sitä ruvetaa kauheesti eläinlääkärissä raijaamaan (siis tarkotan ilman syytä, kun kerran voi hyvin). Lemmikkikoirilalla toi etuhammas ei syömisenkään suhteen niin oleellinen ole, eli vissiin ihan kosmeettisesta haitasta nyt puhutaan. Onneks ei koirat paljoo peilin eessä aikaansa kulutu :) .
Kyllä koira (niin pentu ku aikuinenkin) sen aina jollain tavalla ilmasee jos joku on hytänä, luota vaan siihen. Ikäväähän tämmöset aksidentit aina on mut ei kyl kannata jäädä märehtii, osta sille forssan maksalaatikko niin se ihan varmasti antaa sulle anteeks kun ei kerran kipuyja oo =)

Niin ekäpä mun täytyy vaan uskoa ettei suurempaa vahinkoa käynyt vaikka itsestä pahalta tuntuukin. Hurja ajatus vaan että jos itselle kävisi noin niin tarvis varmaan heti olla juoksemassa lääkäriin tuskissa.
Lahjoin jo pentua leivän palalla että näin pystyykö ja suostuuko syömään, ja ihan hyvin sujui. Eli eiköhän tämä tästä kun järkytyksestä yli pääsen.

Yhteistyössä