[QUOTE="Rölli";26620667]Eläinlääkärireissun ei ollut alunperin tarkoitus jäädä viimeiseksi, joten soitin krematorioon lopetuksen jälkeen, että voinko tuoda sinne. Se sopi ja he olivat meitä vastassa kun menin. Kai sitä voi etukäteenkin soittaa kun lopetusaikakon on tiedossa.
Eläinlääkäriltäkin olisi tuhkaukseen toimitus onnistunut, mutta halusin viedä koiran sinne itse. Ja tuntuu vieläkin hyvältä niin.[/QUOTE]
Mulla myös. Koira oli mun ensimmäinen lemmikkini, joka tuhkattiin. Automatkalla faijan kanssa aurinkoisena keskikesän iltana aloin jo tekemään surutyötäni. Paikka, johon koiran veimme, oli syrjässä sijaitseva idyllinen vanha omakotitalo ulkorakennuksineen. Eläimiä varten oli oma pieni rakennus, jonne puhtaille liinavaatteille pehmustetulle alustalle nostimme koirulin. Krematorion omistaja oli erittäin ystävällinen mies, jonka luokse koiran jättäminen ei tuntunut lainkaan niin pahalta kuin olin kuvitellut. Kaikki oli todella kauniisti valmisteltu ja hienotunteisesti hoidettu. Voisin jopa kuvitella, että tämä mies olisi joskus työskennellyt hautaustoimistossa, koska hän todellakin osasi hommansa, vaikka kyse olikin "vain" koirasta.