Koiran juoksuhousut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

-vierailija

Vieras
Miten saan koiran lopettamaan alapäänsä nuolemisen,kun housut on paikallaan? Pennulla (n.9kk) nartulla eka juoksu ja housut ihan märät haarovälistä kun nuolee niitä lähes kokoajan. Eikä tietenkään tykkää housuista ollenkaan :)

Helpompi (?)opettaa koira siistimään itsensä, kun ei pidä housuja...luuttu vaan ämpäriin ja pyyhkii lattian usein niin nou hätä, mä näin selvinnyt juoksutahroista vaik toinen narttu ei sotkuistaan välittänytkään ja oli ryömivä muksu samaan aikaan :)

Niin ei sillä hirveästi sitä verta tule,mutta tippoja kuitenkin näkyy pitkin lattiaa kun eka päivän oli ilman juoksuhousuja. Ja just ostin uuden pedin niin sekin menee sotkuun. Kuitenkin melko moni pitää noita housuja,nuoleeko muillakin koira kokoajan housuja? Nuoli kyllä vaikka housuja ei ollutkaan. hyvähän se on että puhdistaa,mutta niin... :)

Me luovuttiin noista housuista jossain vaiheessa kokonaan ja todettiin, että näin on helpompi ja luulen että hygieenisempikin koiralle, kun itse saa sitten putsattua. Meillä ei tosiaan housut oikein pysynyt paikoillaan, aina koira sai kuitenkin kaivettua paikat esille kun halus nuoleskella. Oon sitten juoksun aikana suojannut esim. jollain peitteellä sohvan yms. jottei niihin tuu tahroja.

Kyllä meidänkin koira niitä housuja nuolee. Välillä kielletään, mutta eihän sille mitään voi ja pitäähän sen itseään puhdistaakin. Useammin vaan vaihtoon side/pikkuhousunsuoja joka siellä pöksyissä on.

Meillä koira ei ole oppinut siistimään jälkiään vaikka onkin yritetty opettaa. Eikä ne pienet pisarat lattialla olisikaan niin pahoja, mutta kerran kun tuo ravistaa itseään niin on karmeat roiskeet seinillä/sohvassa/pyykeissä jotka kuivumassa...

Meillä nartulla vain yö aikaan juoksuhousut käytössä. Päivällä pitää itsensä sen verta puhtaana et ei hirveetä siivoa ole. Meille mun kaveri teki juoksuhousut. Sinne ei tarvihe mitään siteitä laittaa, kun laitto sisäpuolen froteesta, jossa toinen puoli kumia(päälinen on gollege-kangasta). Helpot pestä ja käyttää ja koiralle mukavammat jalassa. Mä oon huomannut myös meijän koiralla sen, että jos aamupissatuksen jälkeen laittaa housut jalkaan ja ei oo kerinnyt putsata itteensä niin sit nuolee housuja. Oonkin yleensä antanut sille mahdollisuuden putsata ittesä ja sit jatketaan unia.

Me pidettiin housuja ja ihan hyvin ne pysyi. toki välillä niitä sai nostella ja korjata.
Koira kanssa nuoleskeli vaikka pöksyt olikin ja välillä nyppi siteet pieninä palasina pois :whistle:
Mutta paikat pysyi siistimpinä.

Meillä ei housut pysyny jalassa, yöllä oli revittynä olkkarin lattialla, samoin kävi toisille pöksyille. Nyt ihan vaan mattot rullalle siksi aikaa kun juoksut on ja moppailee jos tarvis on, koira kyllä itse aika hyvin siivoaa sotkunsa.

Uusimmat

Yhteistyössä