koiran äkäisyys, rauhottavia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuteli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuuteli

Vieras
Onko koiralle olemassa mitään rauhoittavia? Vai auttaisiko kastrointi?
Vai suoraanko piikille....

Koira on pennusta pitäen ollut autoille toidella vihainen, eikä sitä ole saanut pois. Nyt vanhetessaan siitä on tullut niin ongelmaista että lenkillä käynti on mahdotonta, koira on 6v.

Koira on jopa purrut kun ei pääse pysäyttämään autoa! Nyt tilanne on kärjistynyt jopa että yrittää pysäyttää ihmisiä.........

Olen aivan "sekaisin" kun en tiedä mitä tehdä...... Kokemuksia?

Enpä osaa muuten auttaa, kun sanomalla, että kastroinnista ei ole apua. Meillä yksi koira oli nuorempana kova jahtaamaan autoja ja olin jo melkein valmis kokeilemaan sähköpantaa :kieh: , mutta nyt on tilanne onneksi jo helpottanut. Tosin edelleen pitää osata tilanne ennakoida :/

Hmmh.. Ongelmakoirakouluttajan kanssa vois päästä tuloksiin. Onko se ainoastaan autoille vihainen? Voihan sitä kastrointiakin kokeilla, se yleensä rauhoittaa koiria, mutta 6 v. on jo oppinut sellaiset käytösmallit ettei ehkä ole mitään apua. Se pitäs saada jotenkin oppimaan että autoista ei ole vaaraa, vaan esim. saisi makupalan aina kun auto menee ohi jos ei räyhää. Onnistusko sitä treenata jossain maalla sillai että toinen ajelis autolla ohi varovasti ja toinen kouluttais??? Aika vaativaahan tollanen on mutta en keksi muutakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Enpä osaa muuten auttaa, kun sanomalla, että kastroinnista ei ole apua. Meillä yksi koira oli nuorempana kova jahtaamaan autoja ja olin jo melkein valmis kokeilemaan sähköpantaa :kieh: , mutta nyt on tilanne onneksi jo helpottanut. Tosin edelleen pitää osata tilanne ennakoida :/

Panta on, siis tuo uusin "ei sähköpanta". Alussa auttoi, mutta ei enää.
Sisällä ollessakin kun kuulee että auto menee tulee aivan hulluksi ja jos lapsi saattuu menemään siihen, pelkään että puraisee.

Joten siksi olen miettinyt tuota lopetusta. Kuitenkin koira on kaikille niin rakas. Meillä on toinenkin koira, ja ottaa mallia niin vanhasta koirasta ja haukkuu ihmisille tietämättä miksi.

Minä suosittelisin piikkiä. Voi vaan kuvitella niitä syyllisyyden tunteita, jos koira tekee jotain peruuttamatonta. Kun niitäkin tapauksia aina sattuu, niin ajattelen, että turhia tietoisia riskejä ei kannata ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:
Minä suosittelisin piikkiä. Voi vaan kuvitella niitä syyllisyyden tunteita, jos koira tekee jotain peruuttamatonta. Kun niitäkin tapauksia aina sattuu, niin ajattelen, että turhia tietoisia riskejä ei kannata ottaa.

No eikä ennemmin vaikka etsis sille uuden kodin maalta missä ei oo niitä autoja.. vasta keski-ikäinen koira kuitenkin kyseessä... :ashamed:

tätä olen punninnut mielessä. mökillä kun ollaan, ja koira saa olla vapaana niin mitään ei ole, ongelmaa. Vaikka autoja menee ohi... Mutta täällä rivitalo elämää vietäessä tilanne on aivan mahdoton.

Ja juoksu aikana tuntuu että tilanne vain pahenee!!

Enkä todella halua että joudun mitään syyllisyyden taakkaa kantamaan, jos jotain sattuu. Eihän kukaan halua uskoa että oma koira tekisi lähimmilleen pahaa, mutta.....

Alkuperäinen kirjoittaja maggiem:
siis täh? ketä se on purrut kun ei oo saanu autoa pysäytettyä?

mun siskoa puri polveen niin että meni farkkujen läpi. Mun entistä mies ystävää puri käteen.

Mulle se on vaan ärhennelly, kun olen topakasti sanonu vastaan. mutta nyt se on alkanu ottaan ranteesta kiinni, mutta ei ole käyttäny hampaitaan. Mutta luulen että sekin aika voi koittaa pian.

varmaan sitä joka lähellä sattuu olemaan, eli taluttajaa? Mun koiralla on yksi vihakkikoira jonka nähdessään jos yritän estää haukkumasta niin puree sitä mikä eteen sattuu... On tullut palkeenkieli mulle takkiin siitä. Opinpahan oleen tunkematta itteeni siihen väliin kun niillä on jotain sovittamattomia riitoja sen koiran kanssa.

Tuskin sille loppuelämäänsä voi rauhottavia syöttää, jos ne edes auttaa. Ehdottaisin ammattikouluttajaa. Jos ei sekään auta, niin sitten piikille. Jos koira puree eikä sitä osata/pystytä opettaa siitä pois, niin ei tommosesta mitään tule.

Alkuperäinen kirjoittaja tuuteli:

mun siskoa puri polveen niin että meni farkkujen läpi. Mun entistä mies ystävää puri käteen.

Mulle se on vaan ärhennelly, kun olen topakasti sanonu vastaan. mutta nyt se on alkanu ottaan ranteesta kiinni, mutta ei ole käyttäny hampaitaan. Mutta luulen että sekin aika voi koittaa pian.

No toi on huolestuttavaa jos ihan tietoisesti puree ranteesta! Kyllä se vois olla se piikki jos ei oo varaa ammattikouluttajaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuuteli:

No toi on huolestuttavaa jos ihan tietoisesti puree ranteesta! Kyllä se vois olla se piikki jos ei oo varaa ammattikouluttajaan :(

Kyllä mäki olen sitä mieltä että ennemmin lopetan kuin annan sen toiseen kotiin, koska kuitenkin kyseessä agressiivinen koira..
Varmaan meidän ero vaikutti myös koiraan, eikä mies suostunu ottaan koiraa.
Eikä 6v varmaan soputus enää uuteen kotiin, kun muutenki niin arka uusiin ihmisiin, siis esim. jos tulee kylään sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:

No eikä ennemmin vaikka etsis sille uuden kodin maalta missä ei oo niitä autoja.. vasta keski-ikäinen koira kuitenkin kyseessä... :ashamed:

Mitäs arvelet, kuinkahan helposti todistetusti aggressiviselle koiralle löytyy uusi koti. Kun jokainen joka on koirien kanssa tekemisissä (meillä on kenneli) tietää, että uudet oudot ihmiset ja uusi outo ympäristö ei ole omiaan parantamaan tuon tyyppisiä ongelmia, vaan vaikutus saattaa olla jopa päinvastainen.

Yhteistyössä