Koiralle sähköpanta?*koiratietäjät,HOI*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hauhau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hauhau

Vieras
Onko kellään kokemusta sähköpannasta?Kuinka nopeesti on haukkuminen loppunu?
Meillä tilanne tämä:Asutaan vieraassa paikassa vesivahingon takia ja koira haukkuu ku sitä tapettas ku se jää yksin(melkonen eroahdistus siis...) ja nyt pelkään et me saadaan vuokrafirman kautta valituksia/häätö!
Me ollaan maksettu takuuvuokraa 1200? eikä olis tod. varaa menettää sitä!
Ja kaikille kauhistelijoille:sähköpanta on täysin laillinen suomessa!!
Riippuu siis pannasta,saahan niitä netistä laittomiakin mut siis tämä mitä meillä olis mahd. kokeilla on LAILLINEN!

Naapurin koiralla on melkoiset jäljet kaulassaan sähköpannan jäljiltä.. Ei siis tämän naapurin tekosia, oli jo kun koiran sai. Että hullua edes ajatella moista kapinetta.

mitä helvetin väliä onko se laillinen vai ei???? Koitappa ite pistää sähköpanta kaulaan! Vittu soikoon mitä hulluja eläintenrääkkäijiä löytyy. Just tollasilta eläimet pois!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
sähköpanta EI TODELLAKAAN ole suomessa laillinen!! Kokeile ap mieluummin "sitruunapantaa", tai yritähän kouluttaa se piskisi.

Peesailen. Tosin jos se 1200? on niin tärkeä ja koiran arvostus/ymmärrys tuota luokkaa, suosittelisin jo antamaan koiran jollekin paremmalle perheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
sähköpanta EI TODELLAKAAN ole suomessa laillinen!! Kokeile ap mieluummin "sitruunapantaa", tai yritähän kouluttaa se piskisi.

Peesailen. Tosin jos se 1200? on niin tärkeä ja koiran arvostus/ymmärrys tuota luokkaa, suosittelisin jo antamaan koiran jollekin paremmalle perheelle.

Juuri näin.

Kyllä se vaan laillinen on!Mä rakastan koiraani koko sydämmestäni eikä ole sitä tarkotus rääkätä!
Ja mulla on periaate että kaikkea kokeilen mitä koirakin,eli siis aijon kokeilla ensin itselleni sitä!Turhaan haukutte mua eläintenrääkkääjäksi!
Halusin asiallisia kommenteja,mutta oli ilmeisesti turhaa odottaa täältä semmosta...
teiltä ihmistenrääkkääjiltä jotka turhaan pahotatte toisten mieliä!
Ja tiedoksi meillä ei viellä ole sitä pantaa,se on vasta harkinnassa jos mikään muu ei auta!

Miksette koita hukunestopantaa? Siihen saa joko sitruunan, pippurin tai sitten pelkän ponnekaasun aiheuttamaa ääntä/hajua. Meille tämä auttoi todella hyvin. Sähköpantaa en myöskään suosittelisi..

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Miksette koita hukunestopantaa? Siihen saa joko sitruunan, pippurin tai sitten pelkän ponnekaasun aiheuttamaa ääntä/hajua. Meille tämä auttoi todella hyvin. Sähköpantaa en myöskään suosittelisi..

Siis HAUKUNESTOPANTAA :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä se vaan laillinen on!Mä rakastan koiraani koko sydämmestäni eikä ole sitä tarkotus rääkätä!
Ja mulla on periaate että kaikkea kokeilen mitä koirakin,eli siis aijon kokeilla ensin itselleni sitä!Turhaan haukutte mua eläintenrääkkääjäksi!
Halusin asiallisia kommenteja,mutta oli ilmeisesti turhaa odottaa täältä semmosta...
teiltä ihmistenrääkkääjiltä jotka turhaan pahotatte toisten mieliä!
Ja tiedoksi meillä ei viellä ole sitä pantaa,se on vasta harkinnassa jos mikään muu ei auta!

"ei ole tarkoitus rääkätä" no sitä se nyt kuitenkin on! sähköisku, haloo! jos se ei ole rääkkäämistä niin mikä perkele... antaisitko sähköiskuja koiralle itse, jollain laitteella? tuskin.... se on niin helppo tollanen härveli sille koiralle laittaa kun et oo päivällä näkemässä kuinka se koiraasi sattuu.

Laiton sellainen vekotin on. Miksi et osta sitruunapantaa? Joka haukkasu saa aikaan sihauksen sitruunasuihketta nokan lähelle ja koira reagoi aivastelemalla ja hämmentymällä ja lähes jokainen lopettaa lopulta haukkumisen.

Meillä on sitruunapanta,mut se ei auta kun koiralla pitkät karvat ja se suihke jää karvoihin eli ei mitään apua :(

Meillä on sitruunapanta,mut se ei auta kun koiralla pitkät karvat ja se suihke jää karvoihin eli ei mitään apua :(

parturoi koira

trimmauta se koulutuksen ajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
En koiralleni kyllä laittaisi (vaikka aikamoinen ongelmatapaus onkin), mutta kyllä on laillisiakin sähköpantoja suomessa, kouluttajat myyvät niitä.

Saattaa muuten olla, että vain viranomaiskäytössä ovat laillisia, sotakoirat, poliisikoirat jne..

Sähköpanta ei ole suomessa laillinen.. Ja itse en kyllä sähköpantaa käyttäis koirallani ikinä.
Tiedän pari henkilöä jotka on käyttänyt. Ja se ei ole ainakaan niillä auttanut mitään..! Koira vaan on ahdistunut enemmän.. Joten en suosittele sähköpantaa..

ei kyllä eroahdistukseen auta ollenkaan, todennäköisesti vaan pahentaa itse ongelmaa, jos haukkumisen lopettaa, ni keksii varmaan jonkun korvaavan aktiviteetin. koulutusta, koulutusta. ja voi sen koiran tosiaan parturoida. siitä se ei kärsi eikä pahemmin hämmennykään.

Laittakaas mulle jotain faktaa siitä että se on laiton vekotin!!!Vai onko se vaan TEIDÄN MIELESTÄ laiton?
Meillä on mahdollisuus se lainata tutulta kasvattajalta johon luotan 100%,ja mulla ei ole mitään syytä epäillä häntä!
Jännää,että te tuomitsette mut heti eläintenkiduttajaksi vaikka alussa sanoin että se on vasta harkinnassa jos mikään muu ei auta...

Laittakaas mulle jotain faktaa siitä että se on laiton vekotin!!!Vai onko se vaan TEIDÄN MIELESTÄ laiton?
Meillä on mahdollisuus se lainata tutulta kasvattajalta johon luotan 100%,ja mulla ei ole mitään syytä epäillä häntä!
Jännää,että te tuomitsette mut heti eläintenkiduttajaksi vaikka alussa sanoin että se on vasta harkinnassa jos mikään muu ei auta...

eli jos laki sanoo että saat antaa sähköiskuja koirallesi, sinä annat? ei perkele sentään....

mulle on aivan sama onko se laillinen vai laiton, en IKINÄ käyttäisi sellaista koirillani. kipu ei auta koiraasi eroahdistuksessa. usko jo!

Yhteistyössä