Koiralla vahinkopennut, mikä olisi järkevä hinta pennuille?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
collie
sekarotuisesta voi mielestäni pyytää se verran mitä niitten pentujen kuluihin on mennyt.. eli ns. omat rahat pois.. eläinlääkärikulut, madotukset, sirutukset, rokotukset ja ruuat. ei enempää mitä on menny..

vierailija
Meille syntyi hiljattain kymmenisen pentua. Isä puhdas rekkaamaton ja äiti kahden rodun mixi. Tästä syystä pyysin vain 150e mutta vaikka seropeja ja vahinkoja olivatkin niin liian vähän pyysin, eihän tuo 150e kattanut edes ruokakuluja. Joten kyllä mä tästä viisastuneena pyytäisin ainakin 350e seropistakin, tosissaan kiinnostunut on valmis maksamaan seropistakin tuon summan varmasti ja kyllä vaikka vahinkoja olivatkin niin inhottava siinä miinukselle oli jäädä.

vierailija
Turhaan luettelet niitä koiran tietoja. Kun on kyse seropista, se on seropi. Vaikka jompikumpi puolisko olisi kuinka ruhtinaallista syntyperää, se ei muuta sitä faktaa miksikään, että olet myymässä seropin pentuja. Minusta 50-100e on hyvä hinta.

vierailija
Minä maksoin kahden rekisteröidyn koiran sekoituksesta (molemmat koirat olivat nähtävillä, toinen palkittu näyttelyissä ja toinen agilityssä) 250e ja se oli ihan maksimihinta mitä suostuin maksamaan. Muistakaa nyt se, että jos yhden pennun hinta on sellainen, että se kattaa jo yksinään pentujen ylläpidon, herättää jo pentutehtailu-epäilykset, jos 4-9 pennun pentueesta jokainen maksaa yhtä paljon kuin koko pentueen ylläpidon kustannukset. Se on rahastusta. Tuossakin pentueessa, mistä itse omani ostin, oli 9 pentua. Jokainen maksoi 250e. Se on iso tilipussi. Jos en olisi varmuudella tiennyt, että kasvattaja ei todellakaan ollut pentutehtailija (tunnen hänet), en olisi maksanut tuota 250 euroakaan.

huh hintaa
Huh mitä hintoja! Pari vuotta takaperin meille tuli vahinkopennut, jotka oli puhdasrotuisia rekisteröityjen koirien jälkeläisiä. Pentuja ei rekisteröity, eläinlääkäri ne tarkisti ja rokkkotti. Madotettiin kahteen kertaan ennen luovutusikää.

Pyydettiin näistä 300€, tärkeämpää kun raha (tappiolle jäätiin varmaan loppupeleissä) oli se, että pennut pääsi hyviin koteihin.

vierailija
Hei. Kaikki koirat ovat jalostettuja (sekarotuisia) ja jotkut viety jo liiankin pitkälle jalostuksessa. Esim.sairaudet, kärsimykset hengityksen takia yms.
Mix koirat ovat minun mielestäni aivan samassa kastissa kuin rotukoiratkin.
Kasvatus on kaiken a ja o ja saat koirastasi mukavan kumppanin.
Piskejä ei ole olemassakaan!

Yhteistyössä